Strona 1 z 1

[All] Modyfikacje - Porting glowicy

: 01 sty 2011, 22:33
autor: konrad81
Jak wiadomo (nie od dzis) mocy w zawsze brakuje.

Glowice, ktore wytwarzane sa metoda odlewowa a obrabiane mechaniczne tylko w najwazniejszych punktach. Maja niezbyt dopracowane kanaly, ktore gromadza w sobie nawet 15% zapasu mocy silnika.
Kazdy moze zobie zrobic taka obrobke kanalow, polegajaca na ich powiekszeniu i wygladzeniu powierzchni tzw. "poprawianie fabryki"

Naszym zadaniem jest powiekszenie i wyrowananie ich powierzchni, najlepszym domowym sposobem jest dremel z (gietka) koncowka + kamienie lub tez frezy.
Mozna tez papierem sciernym ale to troche meczace...

Czynnosci w/w maja na celu poprawienie przeplywu mieszanki i lepsze napelnienie oraz oproznienie komor spalania.

Najwazniejsze jest to by nie przesadzic i nie zebrac zbyt duzej powierzchni co moze spowodowac, ze dostaniemy sie do plaszcza wodnego lub zostanie nam zbyt cienka scianka.

Bardzo wazne jest tez by nie polerowac kanalow ssacych na "lustro" co spowoduje skraplanie sie paliwa "na zimnym" silniku moze to nam w duzym stopniu utrudnic urochomienie silnika.
W przypadku kanalow wydechowych mozna pokusic sie o taki zabieg, zawsze w jakims stopniu poprawi to opróżnianie cylindrow ze spalin.

Zdjecia sa mojego autorstwa i przedstawiaja efekt moich poczynan w kierunku ulpodniesienia mocy.
Moze komus sie przyda:)
Zdjecia po czesciowej obrobce, niestety nie posiadam zdjec zanim zaczeta byla obrobka jesli ktos ma takie zdjecie lub tez mozliwosc zrobienia dokladnego zdjecia kanalow bylbym zobowiazany <piwo>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 03 sty 2011, 19:47
autor: rafka80
zrobilem tak sobie w kadeciku ssace na lustro tylko ze on chodzil wylacznie na gazie wiec bylo fajnie roboty co nie miara ale warto

: 03 sty 2011, 20:40
autor: trepek
Ciekawe jaki wpływ na Turbo Diesle ma porting. Dolot chyba można na lustro spolerować bo paliwo jest wtryskiwane do komory spalania, dolotem wędruje tylko powietrze. Do tego kanały wylotowe plus większy cały wydech i silnik może będzie mógł sobie wkońcu odetchnąć ;-)

: 04 sty 2011, 00:23
autor: skoti
A jak na hamowni :shock: :?: :!: ile ,,wypluł''

: 04 sty 2011, 09:50
autor: konrad81
rafka80, Jesli auto latalo tylko na podtlenklu lpg to nie ma problemu zeby polerowac na lustro, lpg skrapla sie tylko w odpowiednio niskiej temp.

trepek, Diesla pewnie mozna spolerowac na lustro obydwa kanaly, bo tak jak mowisz paliwo wtryskiwane jest bezposrednio do komory. Nie sprobujesz nie dowiesz sie ;-)

skoti, Na hamowni nie bylem bo glowica jeszcze nie zalozona, wszystko robie na polu brak garazu ogranica mi robote tylko do cieplych dni, moze dzisiaj sie uda zlozyc.
Hamowac go nie bede, bo obecny silnk jest tylko opcja ze tak powiem tymczasowa <ok>

: 04 sty 2011, 15:32
autor: trepek
konrad81 pisze:trepek, Diesla pewnie mozna spolerowac na lustro obydwa kanaly, bo tak jak mowisz paliwo wtryskiwane jest bezposrednio do komory. Nie sprobujesz nie dowiesz sie
Może jak nową głowicę będę zakładał to ją dremelem pomęcze.

: 04 sty 2011, 15:39
autor: konrad81
Odrysuj uszczelke i zbierz nadmiar (uszczelki zwykle maja wieksza srednice)
A jak by Ci sie nie chcialo bawic to podeslij do mnie 8-)

: 13 maja 2013, 08:44
autor: brabus124
Jakiś czas temu dostałem za śmieszne pieniądze głowicę od TDI 1Z i przeprowadziłem taki zabieg, poszerzyłem kanały dolotowe (delikatnie gdyż wiele im nie brakuje) i wydechowe, tu jest więcej pola do popisu gdyż kanały mają i "szwy" i ogólnie nierówności przy wylocie. Poza tym średnica kanału pozostawia wiele do życzenia. Po wszystkim wypolerowałem jak się dało powierzchnię kanałów, postaram się dodać zdjecia z efektami prac, niestety na chwilę obecną nie zamierzam zakładać tej głowicy gdyż moja chodzi dobrze i potrzebuje auta na codzień :->

[ Dodano: 2014-01-25, 16:51 ]
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 121068.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 121063.jpg