[All] Modyfikacje - Porting glowicy
: 01 sty 2011, 22:33
Jak wiadomo (nie od dzis) mocy w zawsze brakuje.
Glowice, ktore wytwarzane sa metoda odlewowa a obrabiane mechaniczne tylko w najwazniejszych punktach. Maja niezbyt dopracowane kanaly, ktore gromadza w sobie nawet 15% zapasu mocy silnika.
Kazdy moze zobie zrobic taka obrobke kanalow, polegajaca na ich powiekszeniu i wygladzeniu powierzchni tzw. "poprawianie fabryki"
Naszym zadaniem jest powiekszenie i wyrowananie ich powierzchni, najlepszym domowym sposobem jest dremel z (gietka) koncowka + kamienie lub tez frezy.
Mozna tez papierem sciernym ale to troche meczace...
Czynnosci w/w maja na celu poprawienie przeplywu mieszanki i lepsze napelnienie oraz oproznienie komor spalania.
Najwazniejsze jest to by nie przesadzic i nie zebrac zbyt duzej powierzchni co moze spowodowac, ze dostaniemy sie do plaszcza wodnego lub zostanie nam zbyt cienka scianka.
Bardzo wazne jest tez by nie polerowac kanalow ssacych na "lustro" co spowoduje skraplanie sie paliwa "na zimnym" silniku moze to nam w duzym stopniu utrudnic urochomienie silnika.
W przypadku kanalow wydechowych mozna pokusic sie o taki zabieg, zawsze w jakims stopniu poprawi to opróżnianie cylindrow ze spalin.
Zdjecia sa mojego autorstwa i przedstawiaja efekt moich poczynan w kierunku ulpodniesienia mocy.
Moze komus sie przyda:)
Zdjecia po czesciowej obrobce, niestety nie posiadam zdjec zanim zaczeta byla obrobka jesli ktos ma takie zdjecie lub tez mozliwosc zrobienia dokladnego zdjecia kanalow bylbym zobowiazany
Glowice, ktore wytwarzane sa metoda odlewowa a obrabiane mechaniczne tylko w najwazniejszych punktach. Maja niezbyt dopracowane kanaly, ktore gromadza w sobie nawet 15% zapasu mocy silnika.
Kazdy moze zobie zrobic taka obrobke kanalow, polegajaca na ich powiekszeniu i wygladzeniu powierzchni tzw. "poprawianie fabryki"
Naszym zadaniem jest powiekszenie i wyrowananie ich powierzchni, najlepszym domowym sposobem jest dremel z (gietka) koncowka + kamienie lub tez frezy.
Mozna tez papierem sciernym ale to troche meczace...
Czynnosci w/w maja na celu poprawienie przeplywu mieszanki i lepsze napelnienie oraz oproznienie komor spalania.
Najwazniejsze jest to by nie przesadzic i nie zebrac zbyt duzej powierzchni co moze spowodowac, ze dostaniemy sie do plaszcza wodnego lub zostanie nam zbyt cienka scianka.
Bardzo wazne jest tez by nie polerowac kanalow ssacych na "lustro" co spowoduje skraplanie sie paliwa "na zimnym" silniku moze to nam w duzym stopniu utrudnic urochomienie silnika.
W przypadku kanalow wydechowych mozna pokusic sie o taki zabieg, zawsze w jakims stopniu poprawi to opróżnianie cylindrow ze spalin.
Zdjecia sa mojego autorstwa i przedstawiaja efekt moich poczynan w kierunku ulpodniesienia mocy.
Moze komus sie przyda:)
Zdjecia po czesciowej obrobce, niestety nie posiadam zdjec zanim zaczeta byla obrobka jesli ktos ma takie zdjecie lub tez mozliwosc zrobienia dokladnego zdjecia kanalow bylbym zobowiazany