Strona 1 z 2
[b4 2.0 ABT] Układ dolotowy - filtr stożkowy
: 20 cze 2007, 11:00
autor: MorajB4
Mam pytanie co do filtra stożkowego. czy jest mozliwość założenia owego filtra do jednopunkta. Nie znalazłem nic na ten temat w szukajce. Planuje zmiane mojego okrągłego i brzydkiego jak w dużym fiacie "odyńca" na stożek.
Ostatnio przewiozłem sie taką samą niunią jak moja z tym samym silnikiem tylko miała stożek (profesionalnie zalozony) i było czuć ze autko jest lekko odmulone, lepiej sie zbierało z "dołu"
Prosze o konkretne opinie (nie typu "nie zakładaj to nic nie da") chodzi mi głównie o tą przejśćówke (montowaną do wtrysku) do której dolot przymocuje dolot.
: 20 cze 2007, 18:28
autor: krzysiek11
piszcie coś bo tez mam jednopunkta i mnie to ciekawi
: 20 cze 2007, 19:09
autor: bono84
Mi gościu w sklepie powiedział że jest możliwość dostania takich profesionalnych przejściówek, tylko radził po założeniu takiego stożka, dać samochód do wyregulowania ( tzn. zapłon itp )
: 20 cze 2007, 21:33
autor: wilu8
z prostych i tanich to proponuje od vw jednopunktowego lub od peugeota na jednopunktowym wtrysku
ja przejechałem juz ok 10tys na stożku w ABK i jestem zadowolony
: 21 cze 2007, 10:30
autor: MorajB4
Na allegro nic nie znalazłem tego typu... może znacie jakieś www z takimi gadżetami ??
: 21 cze 2007, 21:20
autor: rafi
na Panowie nie wiem czy w ABT tak naprawde cos to da!!!!
z tego co wiem sam filtr stozkowy nic nie polepszy trzeba zmienic cały ukl. dolotowy no obowiazkowo ustwaic zaplon!!!! mozde jeszcze cos trzeba zrobic????
ale jak jakis "pionier" zmodyfikuje sobie niunie i brdzie ok!!! i sie sprawdzi
to chetnie tez sobie dokonam modyfikacji w tym zakresie....
: 22 cze 2007, 12:10
autor: barteq289
ja dzis uslyszalem od sprzedawcy w sklepie ze ten stozek to trzeba bedzie wymienic na zwykly filtr w obudowie przed zima...!!z tego wzgledu ze bedzie on caly czas zasysal zimne powietrze i niunia bedzie palila 15l/100 :-| ale ile w tym prawdy??
: 22 cze 2007, 12:12
autor: piotrek
ja także jestem ciekaw efektów
: 22 cze 2007, 15:49
autor: MorajB4
no to tak założyłem stożek. zrobiłem dolot. jest tez odpowiednia dawka zimnego powietrza.
Po 100 km stwierdziłem ze niunia wiecej pali ale nie duzo, oraz to ze z dołu lepiej sie zbiera, oczywiscie nie dało to 10 czy 15 koni ale troszke polepszył sie moment. jak dostane kryze na wtrysk i zmontuje to juz na stałe to zrobie fotki i podeśle. Filtr jest umiejscowionu bezposrednio pod wlotem powietrza z dolnej lewej kretki (patrząc od przodu)
Co do zimy... nie wieze w talie bajki ze trzeba zmieniac. Pozdrawiam
: 22 cze 2007, 18:39
autor: krzysiek11
poprostu silnik sie będie dłużej nagrzewał
bo jest pozbawiony ciepłego powietrza z nad korektora wydechowego
co troche zwiększy spalanie bo jak wiadomo zimny silnik więcej pali.
: 22 cze 2007, 20:38
autor: OGr
to jak ma więcej palić to ja mam gdzieś taką modyfikację
: 22 cze 2007, 21:19
autor: Oofol
Ja mam stożek w PM - w sumie prawie taki sam motor jak ABT. Jeżdże już jakieś 4-5tys na stożku i co do spalania to nie zauważyłem jakichś zmian. Koni nie przybyło ale za to moment obrotowy się obniżyło o jakieś 100-150rpm. I o to chodziło. Co do zimy to będzie się faktycznie dłużej nagrzewał. Jak będzie źle to założę serie - w zimie u mnie i tak jest b.dużo śniegu więc na przyśpieszenie nie można się nastawiać
: 23 cze 2007, 09:19
autor: MorajB4
OGr pisze:to jak ma więcej palić to ja mam gdzieś taką modyfikację
0,5 l to niewiele ale jest ciut lepiej. no i ten dzwiek zasysania powietrza :mrgreen:
Oofol pisze:Ja mam stożek w PM - w sumie prawie taki sam motor jak ABT.
Zapodaj foto jak przymocowałes to do wtrysku...
: 23 cze 2007, 10:45
autor: Doc
Czy ja już gdzies pisałem, że stożek nic pozytywnego nie daje ?
Wkład, dobry wkład to najlepsze rozwiązanie.
Założ stożek i hamuj silnik. Porównaj z normalnym papierowym filtrem w plastikowej puszczce. W przypadku naszych silników nie odnotujesz żadnej roznicy, a nawet lepiej wypadniesz z puszką.
Niestety ludzki mózg podatny jest na rozmaite sugestie. Coś dołoży się pod maske, cos zaburczy głosniej i WOW lepiej chodzi
: 23 cze 2007, 11:05
autor: wilu8
Doc, zapewne chodzi ci o test jaki był kiedyś w magazynie motoryzacyjnym (chyba MOTOR ) gdzie faktycznie załozenie samego filtra zmniejszylo osiagi , ale juz jak pamietasz zalózenie filtra odizolowanego od powietrza w komorze silnika dało juz leprze efekty od seryjnego filtra , wiec nie jest to tak dokładnie prawdą że nic nie daje bo jeżeli bedzie prawidłowo założony to daje niewielka poprawe , najwazniejsze aby ciągnął powietrze najchłodniejsze i nie miał zmienionych dlugosci dolotu i bedzie wszystko w pożadku