Strona 1 z 2

[All] Modyfikacja - zmiana wtrysku jednopunktowego na gaźnik

: 25 sty 2011, 20:13
autor: Sebandi
Witam o tóz chiał bym przerobić swoje audi 80 b3 1.8 mono-tronic na gaźnik bo che sie pobawc w tunning założyc gaznik od poloneza i dwa parowniki od gazu tak jak ma turbofin.Chiał bym sie spytac co mi bedzie potrzebne zeby zmienic na gaźnik .Koledzy prosze powiedzcie mi co musze kupic żeby zmienic na gaźnik ,bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!

: 27 sty 2011, 12:01
autor: Audi 80 Polska
Sebandi pisze:bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!
Zapłon możesz zostawić, bo przy mono-jetronicu jest taki sam jak w gaźnikowcach.
A podciśnienie jest brane prosto z kolektora tylko przez monowtrysk masz jego wyjście (po drodze nic się z nim nie dzieje).
Możesz je podpiąć śmiało gdzieś indziej.

EDIT
Przypomniało mi się że jednak podciśnienie jest sterowane przez taki zaworek przy monowtrysku. Ale działa on prosto bo zamyka podciśnienie gdy przepustnica jest puszczona i opiera się o silniczek krokowy.
Jak wspomniałem wcześniej możesz podłączyć bezpośrednio do podciśnienia. Albo dorobić jakiś styk wykrywający zamknięcie przepustnicy i podłączyć do tego zaworka z wtrysku.

Co do wrzucenia gaźnika poszukaj na forum vw golfa i u nas w warsztacie był jeden opis instalacji takiego gaźnika.

: 27 sty 2011, 17:01
autor: Patrique
Ja bym się tam w gaźnik nie pchał. Nie wiem dlaczego ale mam większe zaufanie do mono-wtrysku.
Owszem... jest czasami więcej komplikacji (silniczek krokowy, wtrysk etc.)
No i moc... z tego co się orientuje jest mniejsza, a spalanie podobne.

Tak w ogóle to co Cię skłania to tego "swapa" :?: <ok>

: 27 sty 2011, 17:07
autor: PI7er
monowtrysk ta wazkie gardlo, ma tylko 38mm srednicy...

: 27 sty 2011, 20:37
autor: Sebandi
Mój kolega czyli turbo fin miał i ma wlasnie załozony taki gaźnik i dwa parowniki i wtedy szlo mu to 207km/h bardzo dużo mu to dało tak audi szło mu 190 po polerce kolektora zmianei gaźniak dołożeniu drugiego parownika 207 km/h i lepiej sie zwijał z miejsca

: 27 sty 2011, 21:22
autor: spawacz
to ja zaproponuje 4x GSX-R , + doprezenie do 11:1, koszt nie wielki , a moc bedzie duzo wyzsza niz na poldku.

: 28 sty 2011, 13:17
autor: turbofin
spawacz pisze:to ja zaproponuje 4x GSX-R , + doprezenie do 11:1, koszt nie wielki , a moc bedzie duzo wyzsza niz na poldku.
Jeśli ma to być auto tylko do ścigania i mające uzyskać jak najwyższa moc max to zastosowanie listwy z czterema gaźnikami uważam za najlepsze rozwiązanie. W tym celu należy dorobić jak najkrótszy kolektor ssący co przyspieszy reakcję na gaz. Dorób kolektor ssący tak aby gaźniki znajdowały się jak najbliżej poziomu. Minusy są takie, że jeśli zastosujesz za duże gardziele to auto będzie miało słaby dół albo nie będzie chciało w ogóle jechać z wolnych obrotów, regulacja też nie jest prosta. Jeśli ustalisz wolne obroty na 3000 a moc max będzie przy 7000 to powinno to ładnie śmigać tylko załóż długi wałek i mocniejsze sprężyny zaworowe. Doprężenie do 11:1 lub więcej obowiązkowe. Do takiej modyfikacji założyłbym kolektor 4w1 i zrobił resztę wydechu.

: 29 sty 2011, 07:55
autor: piotrek 250279
witam ja przerabialem ke jetronic na gaznik,nic szczegolnego tam nie robilem.Zmienilem tylko kolektor ssacy i tyle nawet wtryski nadal tkwia w glowicy . Wszystko biega jak talala

: 31 sty 2011, 13:55
autor: Sebandi
Koledzy a co z tym rozdzielaczem od gaźnika też trzeba go zakałdac a pompa paliwa????????????????????

: 31 sty 2011, 16:03
autor: piotrek 250279
jakim rozdzielaczem? pompke paliwa kup mechaniczna w bloku powinien byc zaslepiony otwor na nia.Odkrecasz zaslepke a na jej miejsce montujesz pompke

: 31 sty 2011, 19:43
autor: Sebandi
Dobra a zapłon bedzie pasdował bo tam jest na podcisneinie co podłacza sie do gaźnika a tutej nic niema i co z tym zrobic ????????????

: 01 lut 2011, 21:48
autor: Sebandi
a katalizator też musze wywalic???

: 02 lut 2011, 07:17
autor: piotrek 250279
a poco chcesz kata wywalac ?moze zostac

: 02 lut 2011, 14:21
autor: Sebandi
bo szybko sie moze zawalic bo na gaźniku już nie są taka czyste spaliny

: 02 lut 2011, 21:31
autor: piotrek 250279
czy ja wiem, przeciez w 1,6 pp tez sa katy a jest to gaznikowiec