Strona 1 z 5

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

: 01 mar 2011, 09:39
autor: knychu11
WItam wszyskich.
Być może będę miał okazje kupić silnik afn chyba z osprzętem i skrzynia nie wiem dokładnie jaka tam jest ale org z Passata b5 w granicach około 1500

Pytanie moje czy opłaca się pchać taki silnik jako mtdi do 80 b3. rok 91
Czy lepiej sprzedać dołożyć i kupic coś innego ? ale w sumie co bym kupił za taka kasę. tu chociaż mniej więcej wiem co mam a co bym kupił to nie wiadomo a pewnie wyszło by w praktyce...
Proszę o jakieś porady...
Z góry dzięki :)
Pozdro :mrgreen:

: 01 mar 2011, 21:17
autor: Vision
ja nie żałuje

: 01 mar 2011, 21:21
autor: trepek
Warto.

Przedstawisz konkretny problem - dostaniesz rozwiązanie.

: 02 mar 2011, 09:30
autor: Kolczat
knychu11, a masz teraz 1.6 w dieslu? jezeli tak to ja bym sie nie zastanawial, zwykle afn/1z w dobrym stanie goly kosztuje okolo 1k, a Ty masz z osprzetem i skrzynia, wiec powinno wystarczyc ;]

: 02 mar 2011, 09:47
autor: knychu11
Dokładny problem... Chodzi o to ze tamten silnik mi siada w zimie to masakra była z odpalaniem... a tu już bezpośredni wtrysk,lepsza wydajność mniej problemów z odpalaniem.
Nie planuje jakiś 200 koni ale tak około 130. Wyśle założyć większy IC poprawić wydech i dolot i trafić z dłuższa skrzynia.obecnie AKMa myśłe o EEN taka powinna być z tym silnikiem

: 02 mar 2011, 09:49
autor: tokarka606
Ale turbo z AFN-a nie wysterujesz bez kompa.

: 02 mar 2011, 09:59
autor: knychu11
No silnik 1.6 td
Wiem, dlatego rozglądam się za innym np od aaz.
A właśnie czy turbo od silnik 2.5 pasowało by? Nie chodzi mi o mocowanie tylko czy nic się nie stanie jak ja miał bym 1.9 a turbo od 2.5

: 02 mar 2011, 10:04
autor: tokarka606
Lepiej od 1z.

: 03 mar 2011, 08:46
autor: knychu11
A torbo od AFN'a i przerobienie go na mechaniczne? bo też było trochę po forach...

: 03 mar 2011, 09:59
autor: mrozoo
mozna na nadcisnieniowe przerobic, ale jest z tym troche zabawy....

: 03 mar 2011, 12:57
autor: knychu11
Ale warto się pobawić żeby wstawić ten silnik jako mtdi do b3, czy raczej gra niewarta świeczki ?

: 03 mar 2011, 20:19
autor: trepek
knychu11 pisze:Ale warto się pobawić żeby wstawić ten silnik jako mtdi do b3, czy raczej gra niewarta świeczki ?
Warto.
Turbina może być, co masz. No chyba, że ona też kaplica.

: 03 mar 2011, 20:25
autor: knychu11
NO i o to mi chodziło.
Dziękuje za porady, jak z kompletuje wszystko to powinno się ukazać na forum ;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-18, 14:31 ]
No i został zakupiony silniczek pod MTDI lecz nie AFN a 1Z ;)
tyle ze bez pompy i walka rozrządu ;/
I teraz kilka pytań czy najlepiej jak by wałek był od 1z'a czy może być od czegoś innego ?

Od samego zakupu prace już są w toku, na pierwszy rzut przyszło rozkręcanie osprzętu i umycie wszystkiego po kolei ( została tylko miska do umycia) ;)
I zastanawiam się czy od razu wymienić uszczelniacze od walu korbowego i pompy oleju jak już mam rozkręcone z leksza...
Nie wiem jaki był wlewany olej, ale myślę nad zakupem jakiegoś 5w40
Silnik pochodzi z audi 80 b4 chyba 94 rok był i na tarczy miał jakoś 220 tyś
CO byście radzili ? :lol:

(zdjęcia niebawem się ukażą) :-D

: 19 mar 2011, 12:12
autor: spawacz
uszczelniacze na wale wymien -znam to z autosji, pompe 11 nawet o 10 nie mysl bo w Mtdi t max 115km bedzie, turbo polecam KKK24/T3 i nie jakis wynalazki na vnt , T3 ma max boosta przy ok.2400 obr, a kkk24 2100 wiec to bym zaalozyl.

: 19 mar 2011, 15:25
autor: trepek
spawacz pisze:10 nie mysl bo w Mtdi t max 115km bedzie
Powiedz to tym, co na 10'tkach większe moce bez problemu uzyskiwali. Jaką złożysz pompę - tak będzie jeździł.

BTW.
Jakby ktoś jakimś cudem dorwał pompę z Cromy 2.5 TDI to na dzień dobry będzie miał ok 115km a to tylko 10'tka jest. A ta pompa jeszcze ma rezerwy.