Strona 1 z 2
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Turbina z A4 2.5 tdi v6 150km
: 07 mar 2011, 19:50
autor: zackone88
Witam chciałbym podnieść moc w moim zetorku szykuje się do wymiany wtrysków od AFN+ komputer+ icek po tych zabiegach chciałbym większe turbo pytanie tylko czy turbina z AKN 2.5 tdi v6 się nada i czy ktoś próbował już coś takiego zrobić i czy dużo jest kłopotu z jej montażem i co ewentualnie trzeba było by przerobić?
Re: [B4 1z 1.9tdi] Turbina z A4 2.5 tdi v6 150km
: 07 mar 2011, 20:00
autor: mrozoo
zackone88 pisze:Witam chciałbym podnieść moc w moim zetorku szykuje się do wymiany wtrysków od AFN+ komputer+ icek po tych zabiegach chciałbym większe turbo pytanie tylko czy turbina z AKN 2.5 tdi v6 się nada i czy ktoś próbował już coś takiego zrobić i czy dużo jest kłopotu z jej montażem i co ewentualnie trzeba było by przerobić?
Trzeba robic flansze miedzy kolektor wydechowy a turbo [ posiadam takowa pod kolektor z 1.6TD/1.9TD na 4 sruby], trzeba przekrecic rdzen turbiny aby pasowal doplyw/odplyw oleju, + przespawanie Dp.
: 07 mar 2011, 20:36
autor: zackone88
Przespawanie Dp ? prócz spawania i dorabiania flanszy napotkam na jakies trudności?
: 07 mar 2011, 20:43
autor: mrozoo
dp=downpipe= rura ktory laczy turbo z wydechem.. Przesuniecie rdzenia turbiny tak zeby doplyw oleju byl w pionie, no i zmiana ECU na AFN i sterowania z nadcisnieniowego na podcisnieniowe, jest to wszystko do ogarniecia:)
: 07 mar 2011, 21:28
autor: zackone88
Spawanie i dorabianie to bajka gorzej z ogarnięciem kompa zestrojeniem tego wszystkiego. Sam ECU z AFN i po temacie, czy cala wiązka ? Bo w sumie tak czy inaczej będę musiał 2 razy kompa zmieniać? bo naraz tego wszystkiego nie ogarnę jak zmienię wtryski to przy kompie trzeba będzie dłubnąć i później jak turbo zmienię na vnt
: 07 mar 2011, 21:50
autor: mrozoo
powiedz mi w jaka moc celujesz?... Same ecu, jak zmieniasz wtryski to najwyzej dawka do skorygowania, i pozniej docelowo wiadomo chip...
: 07 mar 2011, 22:42
autor: zackone88
Hmm w jaka moc trudno powiedzieć moje poprzednie autko A4 AKN miał 150 plus chip coś kolo 180 wiec myślę ze jak tu w 150 wyceluje to nie było by najgorzej nie chciałbym tez wyżyłować do max silnika tylko żeby to wszystko w miarę z głową z jakimś zapasem było ogarnięte.
Czytałem tu coś chyba to był nawet jakiś Twoj temat jeśli się nie mylę ze jak większe doładowanie to i warto by było nowe uszczelnienie silnika co by czegoś nie wydmuchało?
: 09 mar 2011, 00:00
autor: mrozoo
p.s. dlaczego sie uparles akurat na te turbo ?
: 09 mar 2011, 18:53
autor: zackone88
Ponieważ jestem w posiadaniu takiej turbinki została mi po A4 jest sprawna wiec pomyślałem że można by ją sensownie wykorzystać jeśli jest taka możliwość.
: 09 mar 2011, 19:01
autor: mrozoo
jak najbardziej podejdzie z tym, ze prosciej jest zalozyc jesli celujesz w moc 150km gt1749va albo vnt15....
: 09 mar 2011, 19:37
autor: zackone88
Czemu prościej? czym się różnią te turbinki?
: 09 mar 2011, 19:47
autor: mrozoo
zackone88 pisze:Czemu prościej? czym się różnią te turbinki?
mocowanie osadzenie, to wyzej wymienionych, zakladasz kolektor wydechowy z afn/awx i osadzasz, a co do turbo z 2.5v6 nie ma tak lekko trzeba dorabiac flansza/przejsciowke przymierzac kombinowac, rozkladac rdzen turbo i przesuwac na zmiennej geometri itp...
: 09 mar 2011, 20:27
autor: BIT BIT
Witam ja musiałem dorabiać przejściówkę pomiędzy kolektor a turbo bo jak włożyłem kolektor od afna to turbo opierało się o ramę
: 10 mar 2011, 22:52
autor: mrozoo
chyba o łape? // U mnie siedzi avf i jest inna lapa pod turbo, takze inaczej to u mnie wyglada......
: 14 mar 2011, 13:30
autor: BIT BIT
mrozoo pisze:chyba o łape? // U mnie siedzi avf i jest inna lapa pod turbo, takze inaczej to u mnie wyglada......
tak masz rację o łapę mój błąd :oops: