Witam Wszystkich. :->
Zamierzam w tym roku zakupić Audi b3 1.6Td..i moje pytanie jest następujące..
Lepiej sie bawic w rezanie tego 1.6...czyli mianowicie pompa 10-11 mm,gover mod i tym podobne,turbo t3,stalowa uszczelka pod głowiece(moze głowica od 1.9?),ogolny remon silnika(głowica,panewki.pierścienie,wtryski) ,skrzynia np. od 1Z(seryjna szybko wymieka) sprzegło vr6..itp,itp)
Czy 8-) .....pakowac mu odrazu 1.9 aaz i robic powyższe mody na Tym silniku:)
ps...rozkmińał ktos kiedys temat Td z napedem quattro od np.1.8E:)? :roll:
: 28 mar 2011, 00:42
autor: trepek
AAZ z tym, że wał od TDI.
No chyba, że zamierzasz cały czas wysoko kręcić silnik to 1.6.
: 28 mar 2011, 00:55
autor: qaz91
Czytałem własnie ze wał od 1Z wiecej sniesie..
Wiece 1.9..teraz tak..jakie wtryski jaka pompa itp.
Panowie ..czekam na pomysły i wszelakie sugestie <ok>
aa co do krecenia..to Tyle zeby sie do przodu dobrze bujał
: 28 mar 2011, 10:08
autor: mrozoo
powiedz jaka chcesz moc uzyskac... 1.6TD moze miec i 180km ale NM na granicy 300 moze wywalic wal, no i termicznie przy upalaniu jest cienko...
: 28 mar 2011, 12:49
autor: qaz91
..Powiedzmy ze cos okolo 150ps <mikolaj>
[ Dodano: 2011-03-28, 14:17 ]
Panowie kto jest za 1.6 a kto za 1.9 jesli tak to dlaczego:)
: 28 mar 2011, 15:36
autor: trepek
Jestem za 1.9 ale na wale z TDI.
Wał więcej NM zniesie. Wtryski ustaw sobie na 160+ bar, w TD aż tak ważne nie są.
Pompka 11mm, dobra fala i dozownik. Wyregulować ciśnienie wewnętrzne i śmigać. AAZ będzie o tyle lepszy, że przy niskich obrotach będziesz mógł uzyskać relatywnie (jak na TD) duży moment obrotowy. W 1.6 TD mógłbyś mieć wysoką moc ale z momentem nieposzalejesz, moc by była uzyskiwana powyżej 5000 rpm
Hmm... mógłbyś sobie walnąć jakąś falę z dostawczaka, np z jakiegoś 2.8 TD, wtedy srałby NM na lewo i prawo lecz obroty by były tak do 4000 rpm bo wyżej to by była mordęga dla rolek i sprężyn.
Wybieraj: albo coś w stylu Muscle Car albo japońskiej szlifierki :mrgreen:
: 28 mar 2011, 19:29
autor: Fighter001
1.6TD nie polecam tanio skrecisz i szybko sie znudzi. Moj szuka trakcji jeszcze na 3 biegu ale co z tego jak vmax to 190 i trzeba krecic jak benzyne po czerwonym polu. Zdecydowanie brakuje NM. Wsadz jakis 1.9 ale najlepiej mTDI meka z dograniem pompy ale warto, ja zaluje ze wyremontowalem swojego, TD zadymia i od razu widac ze jest moc w tdi tego nie ma i satysfakcja wieksza z dawania batow. Ale jak chcesz tylko 150PS to szukaj 1.9td i wrzuc wal od tdi ale uwierz mi ze na 150ps nie poprzestaniesz. Apetyt rosnie w miare jedzenia <ok>
: 28 mar 2011, 21:48
autor: qaz91
Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi
: 28 mar 2011, 22:45
autor: trepek
qaz91 pisze:Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi
TDI na mechanicznej pompie.
: 28 mar 2011, 22:54
autor: qaz91
aa no tak
czyli rozumiem cos takiego 1Z ma mechnicznej pompie
ja to chyba sie własnie wezme za rezanie tego aaz
jak sadzicie na takiej pompie 11 mm turbo t3 no i cos jeszcze z wtryskami np(czytałem ze od merca zakładaj)
ile km i nm szacujecie
: 28 mar 2011, 23:04
autor: Fighter001
Jak pompa jedynastka i suszarka t3 bedzie dmuchac z 1.4 bara to tak ze 150 kucy bedzie ale do tego big ic musi byc bo bedzie czarno za toba. No i trzeba bedzie wtedy myslec o mocniejszym sprzegle bo bedzie problem taki jak u mnie jak go wpuscisz na obroty to jedynka sie slizga a pozniej jakos drapie asfalt. Ale jesli chcesz to komus zlecic zeby ci to wszystko zrobil to powodzenia z funduszami.
: 28 mar 2011, 23:09
autor: qaz91
...co do zlecania to najwyzej prosił bym o pomoc w poskładaniu pompy ...
aa jak juz mam sie bawic to sprzegło od vr6
aa co do icka to upchne taki jaki sie zmiesci
: 28 mar 2011, 23:12
autor: matt1988
qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe
: 28 mar 2011, 23:18
autor: qaz91
matt1988 pisze:qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe
Pracowałm troche na warsztacie i nauczono mnie i to i tamto..ii zrobic taki remont silnika ..uszczelik,pierscienie,panewki to sam przyjemnosc:))No z pompami to mało miałem do czynienia
ja chem ten aaz upchac do b3..wiec jesli nie przed chłodnice to gdzie ten icek..
Jakis nawiew sierzosci musi byc na niego :lol:
: 28 mar 2011, 23:21
autor: matt1988
Masz zdolnaosci masz z górki. Ja mam plan :mrgreen: bo ten z przed chłodnicy już wyleciał.