Strona 1 z 3

[b3 1.6 JN] Modyfikacje - zmiana na AAZ + inne

: 28 mar 2011, 00:08
autor: qaz91
Witam Wszystkich. :->
Zamierzam w tym roku zakupić Audi b3 1.6Td..i moje pytanie jest następujące..
Lepiej sie bawic w rezanie tego 1.6...czyli mianowicie pompa 10-11 mm,gover mod i tym podobne,turbo t3,stalowa uszczelka pod głowiece(moze głowica od 1.9?),ogolny remon silnika(głowica,panewki.pierścienie,wtryski) ,skrzynia np. od 1Z(seryjna szybko wymieka) sprzegło vr6..itp,itp)

Czy 8-) .....pakowac mu odrazu 1.9 aaz i robic powyższe mody na Tym silniku:)


ps...rozkmińał ktos kiedys temat Td z napedem quattro od np.1.8E:)? :roll:

: 28 mar 2011, 00:42
autor: trepek
AAZ z tym, że wał od TDI.

No chyba, że zamierzasz cały czas wysoko kręcić silnik to 1.6.

: 28 mar 2011, 00:55
autor: qaz91
Czytałem własnie ze wał od 1Z wiecej sniesie..
Wiece 1.9..teraz tak..jakie wtryski jaka pompa itp.
Panowie ..czekam na pomysły i wszelakie sugestie <ok>
aa co do krecenia..to Tyle zeby sie do przodu dobrze bujał :-P

: 28 mar 2011, 10:08
autor: mrozoo
powiedz jaka chcesz moc uzyskac... 1.6TD moze miec i 180km ale NM na granicy 300 moze wywalic wal, no i termicznie przy upalaniu jest cienko...

: 28 mar 2011, 12:49
autor: qaz91
..Powiedzmy ze cos okolo 150ps <mikolaj>

[ Dodano: 2011-03-28, 14:17 ]
Panowie kto jest za 1.6 a kto za 1.9 jesli tak to dlaczego:)

: 28 mar 2011, 15:36
autor: trepek
Jestem za 1.9 ale na wale z TDI.
Wał więcej NM zniesie. Wtryski ustaw sobie na 160+ bar, w TD aż tak ważne nie są.
Pompka 11mm, dobra fala i dozownik. Wyregulować ciśnienie wewnętrzne i śmigać. AAZ będzie o tyle lepszy, że przy niskich obrotach będziesz mógł uzyskać relatywnie (jak na TD) duży moment obrotowy. W 1.6 TD mógłbyś mieć wysoką moc ale z momentem nieposzalejesz, moc by była uzyskiwana powyżej 5000 rpm ;-)

Hmm... mógłbyś sobie walnąć jakąś falę z dostawczaka, np z jakiegoś 2.8 TD, wtedy srałby NM na lewo i prawo lecz obroty by były tak do 4000 rpm bo wyżej to by była mordęga dla rolek i sprężyn.

Wybieraj: albo coś w stylu Muscle Car albo japońskiej szlifierki :mrgreen:

: 28 mar 2011, 19:29
autor: Fighter001
1.6TD nie polecam tanio skrecisz i szybko sie znudzi. Moj szuka trakcji jeszcze na 3 biegu ale co z tego jak vmax to 190 i trzeba krecic jak benzyne po czerwonym polu. Zdecydowanie brakuje NM. Wsadz jakis 1.9 ale najlepiej mTDI meka z dograniem pompy ale warto, ja zaluje ze wyremontowalem swojego, TD zadymia i od razu widac ze jest moc w tdi tego nie ma i satysfakcja wieksza z dawania batow. Ale jak chcesz tylko 150PS to szukaj 1.9td i wrzuc wal od tdi ale uwierz mi ze na 150ps nie poprzestaniesz. Apetyt rosnie w miare jedzenia <ok>

: 28 mar 2011, 21:48
autor: qaz91
Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi :-)

: 28 mar 2011, 22:45
autor: trepek
qaz91 pisze:Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi :-)
TDI na mechanicznej pompie.

: 28 mar 2011, 22:54
autor: qaz91
aa no tak :-)
czyli rozumiem cos takiego 1Z ma mechnicznej pompie :-)
ja to chyba sie własnie wezme za rezanie tego aaz :)
jak sadzicie na takiej pompie 11 mm turbo t3 no i cos jeszcze z wtryskami np(czytałem ze od merca zakładaj)
ile km i nm szacujecie :-P

: 28 mar 2011, 23:04
autor: Fighter001
Jak pompa jedynastka i suszarka t3 bedzie dmuchac z 1.4 bara to tak ze 150 kucy bedzie ale do tego big ic musi byc bo bedzie czarno za toba. No i trzeba bedzie wtedy myslec o mocniejszym sprzegle bo bedzie problem taki jak u mnie jak go wpuscisz na obroty to jedynka sie slizga a pozniej jakos drapie asfalt. Ale jesli chcesz to komus zlecic zeby ci to wszystko zrobil to powodzenia z funduszami.

: 28 mar 2011, 23:09
autor: qaz91
...co do zlecania to najwyzej prosił bym o pomoc w poskładaniu pompy ...
aa jak juz mam sie bawic to sprzegło od vr6 :-D
aa co do icka to upchne taki jaki sie zmiesci :-)

: 28 mar 2011, 23:12
autor: matt1988
qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe

: 28 mar 2011, 23:18
autor: qaz91
matt1988 pisze:qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe
:-)
Pracowałm troche na warsztacie i nauczono mnie i to i tamto..ii zrobic taki remont silnika ..uszczelik,pierscienie,panewki to sam przyjemnosc:))No z pompami to mało miałem do czynienia :-(

ja chem ten aaz upchac do b3..wiec jesli nie przed chłodnice to gdzie ten icek.. :-(
Jakis nawiew sierzosci musi byc na niego :lol:

: 28 mar 2011, 23:21
autor: matt1988
Masz zdolnaosci masz z górki. Ja mam plan :mrgreen: bo ten z przed chłodnicy już wyleciał.