Strona 1 z 19

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

: 25 lip 2010, 02:27
autor: turbofin
[center]Witam,[/center]
Zamontowałem do audi 80 b3 1.8s kompresor od mercedesa, gaźnik weber ( od poloneza) , dwa reduktory od gazu. Osiągi auta znacznie się poprawiły, przyspiesza do setki w około 8.8 s, v max 220 na gazie. Jeśli kogoś zainteresowałoby takie rozwiązanie lub ktoś zrobił coś podobnego to chętnie popiszę na ten temat. Instalacja godna uwagi bo naprawdę ze starego auta można zrobić dynamiczny samochód. Nikt mi już nie powie, że auto na gaźniku + turbo to porażka. Było wiele postów na ten temat ale przekonałem się na własnej skórze, że auto na gaźniku z doładowaniem ma prawo działać i da się tym jeździć nie tylko w niedzielę...

: 25 lip 2010, 08:19
autor: kacper85
Myślę że temat zainteresuje nie jednego. Opisz co i jak, chętnie się dowiem jak to zrobiłeś i co inni (bardziej obeznani w silnikach niż ja) o tym sądzą.

: 25 lip 2010, 08:41
autor: luk_OP_Q89
turbofin, z czego idzie napęd na kompresor?
Czemu w temacie jest turbo skoro montowałeś kompresor?
Popraw nazwę tematu.

: 25 lip 2010, 13:02
autor: Garo
Mi się bardzo podoba project :lol:
Tylko napisz jakie spalanie będzie. Oraz bardzo mile widziany był by filmik jak to jedzie oraz jak słychać kompressora <ok>
Wielkie gratki, pozdrawiam <ok>

: 25 lip 2010, 18:19
autor: sagem
Kompresor czy turbo? od jakiego mercedesa? czym mierzyłeś przyspieszenia? Ile tym śmigasz, żeby stwierdzać to że auto nie jest tylko na parę weekendów.?

: 25 lip 2010, 19:33
autor: mezik0
No właśnie kolego popraw temacik by ci go nie usuneli bo jest cenny i opowiadaj jak sie spisuje to wszystko i ile cie to wyniosło bo nie powiem jestem zainteresowany :D

: 25 lip 2010, 19:44
autor: Zuck
Konkretna rzeźba, to trzeba przyznać. Szacun za włożoną robotę i za regulację 2 reduktorów jednocześnie <ok> Ze zdjęcia wnioskuję, że kompresor siedzi gdzieś w miejscu sprężarki od klimy? Nagraj film jak to jeździ, każdy z chęcią to zobaczy :mrgreen:

: 25 lip 2010, 19:45
autor: karolas123
Ale to chodzi tylko na gazie, ten gaznik na benzynie, doładowany nie ma prawa działac :mrgreen: Chyba ze zamontowałes go, że działa dalej jako podcisnieniowy.

A jeszcze takie pytanko... ile trwa reakcja silnika od momentu nacisniecia pedału gazu? Po dolocie widac ze pewnie z 5s.

: 25 lip 2010, 20:53
autor: GerB3
Ja prosze o filmik i o jakieś konkretniejsze info odnosnie części i przeróbek przy tym aucie - typu wałek, wydech oraz dlaczego ten dolot jest faktycznie taki długi :-D

: 25 lip 2010, 22:08
autor: turbofin
Jestem nowym klubowiczem i za ewentualne niedociągnięcia i błędy przepraszam. Jeśli będą jakieś uchybienia z mojej strony to piszcie. Zmieniłem temat i dodałem sposób montażu kompresora .

: 25 lip 2010, 22:21
autor: karolas123
Coto jest za kompresor? M62? m65? Ile on ładuje? jest zawór upustowy? Kompresor z kołem na elektromagnes czy bez?

: 25 lip 2010, 22:30
autor: Apocalipto
turbofin, napisz coś konkretniej bo to dość ciekawy wątek <ok>

: 25 lip 2010, 22:39
autor: chmiel25
Wow jestem w szoku. Ale mam kilka pytan.
1. skad wiesz ze sklad mieszanki jest odpowiedni??
2.kiedy spłyna tłoki.
3 gdzie jest ten gaznik??czyzbys zamontował gaz przed kompresorem??
4.co robiles w silniku??
5 jakie masz cosnienie doladowania??

: 25 lip 2010, 22:52
autor: turbofin
Cały projekt jest obecnie w fazie początkowej. Może opiszę po kolei co przy niej robiłem. Na początek musiałem dobrać sposób doładowania pod mój silnik 1.8. Zastanawiałem się nad turbiną napędzaną spalinami, lecz nie założyłem jej, ponieważ trzeba by przerabiać większą część wydechu a poza tym zrobić dopływ i spływ oleju. Moje doładowanie działa na zasadzie, że zasysa gotową mieszankę a następnie ją spręża. gdyby ta mieszanka przepływała przez turbinę to byłoby duże prawdopodobieństwo zapłonu mieszanki od wysokiej temperatury spalin. Na kompresorze nie mamy problemu ze smarowaniem, ponieważ posiada on własny olej do smarowania a poza tym nie nagrzewa sie on zbytnio. Kompresor napędzany jest z koła od wspomagania znajdującego się na wale korbowym. Przełożenie dobieramy zgodnie z zapotrzebowaniem silnika na powietrze przy jakim doładowaniu i przy jakich obrotach silnika ma ono być korzystając z mapy kompresora. Gaźnik o poloneza zamontowałem po to, ponieważ posiada on dwie przepustnice. Przy delikatnej jeździe otwiera sie jedna a po depnięciu " do dechy" otwierają sie dwie. Dwa reduktory są po to, ponieważ gdy otwiera sie druga przepustnica to w pierwszym przelocie maleje podciśnienie a co za tym idzie mieszanka sie zuboża. Zapobiega temu drugi reduktor, który jest ustawiony na taką czułość i dawkę gazu żeby po otwarciu dwóch przepustnic skład mieszanki był stały


Dolot jest długi ale po dobrej regulacji istnieje znikome opóźnienie reakcji na gaz

Obecnie auto przejechało 2000 km i nic się złego nie dzieje. W planach mam zwiększenie doładowania bo obecnie jest bardzo niskie i montaż wskaźnika doładowania. Postaram się wrzucić jakiś filmik, chyba nawet mam jakiś na komórce jak się autko wkręca i słychać gwizd kompresora, postaram sie to wam koledzy nadesłać

: 26 lip 2010, 01:10
autor: kacper85
Filmik chętnie wszyscy zobaczą/usłyszą. Opisz wszystko krok po kroku jak to dłubałeś w wolnej chwili, to chyba nie tajemnica a pozwoli się dokładnie rozeznać. Sam to robiłeś?