Strona 1 z 3
[b4 2.0 ACE] Modyfikacje - nowy silnik do Competition
: 15 maja 2011, 19:42
autor: piku
Panowie co byście polecili zamast ACE.
Ja grubo się zastanawiam nad 2.2 turbo AAN to co wstawił edd
Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.
Prosze o wasze sugestie za około rok planuje zrobić swap.
Re: Nowy silnik do Competition
: 15 maja 2011, 19:52
autor: sagem
piku pisze:Panowie co byście polecili zamast ACE.
Ja grubo się zastanawiam nad 2.2 turbo AAN to co wstawił edd
Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.
Prosze o wasze sugestie za około rok planuje zrobić swap.
Czemu ktoś ma Ci polecać, wiadomo że jak masz kase to 2.2 jest dużo lepsze, więc podstawowe pytanie, co chcesz osiągnąć i jakim kosztem, to podstawowe pytanie żeby dalej rozmawiac
Wkładanie 2.2 Turbo to przynajmniej 50% większe koszta niż 1.8Turbo, już przy samym zakupie silnika, nie mówiąc o gorszej dostępności części a wraz z tym ceny wyższej, przy 2.2T na pewno będzie spawanie, przy AMB też jedna łapa do spawania, ew. przy AEB może obejść się bez spawania.
: 15 maja 2011, 20:23
autor: Krycha
piku pisze:Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.
nie kombinuj tylko wstawiaj AEB jak już coś.
: 15 maja 2011, 20:24
autor: piku
Tak pytam czy ktoś może juz taki silnik włożył (2.2 turbo) i sie podzieli uwagami. Generalnie to gdzies za około 4tys kupie tego AAN.
Osiągnąć chce to żeby się to jakoś odpychło <ok> Taki samochodzik na weekend.
P.s A może AJL?
: 15 maja 2011, 21:06
autor: chmiel25
Jeżeli planujesz swap za rok czasu to masz wystarczająco dużo czasu żeby zdobyć wiedzę jaki silnik włożyć.
AAN sobie daruj odrazu bo skoro płacisz 4 tys za niego to stawiam 0,7 że dołożysz jeszcze 12tys żeby to jechało. nielicze koszta wsadzenia tego silnika. A i tak nie bdzie to nigdy S2 limo.
Pakuj jakieś świerze 1.8 t zachowasz urok Compi i nie pogorszysz jego prowadzenia.
Pozdro
: 15 maja 2011, 21:21
autor: sagem
Pakuj jakieś świerze 1.8 t zachowasz urok Compi i nie pogorszysz jego prowadzenia.
No i przedewszystkim przy odrobinie wiedzy nie wykosztujesz się tak, chyba, że nie masz co robić z kasa.
: 15 maja 2011, 21:25
autor: piku
Dzięki chłopaki a ten AJL tez podchodzi on ma juz 180km może warto?
: 15 maja 2011, 21:48
autor: chmiel25
Nie chce mi się sprawdzać z czego ten AJL ale wszystkie poprzeczne silniki odrazu sobie odpuść szukaj jedynie wzdłużnych silników od passat b5 / b5fl , A4 ,A6. Przeróbka poprzecznego na wzdłużny jest dość drogai problematyczne co jednocześnie staję się nie opłacalne.
Zawsze ktoś zforum ci odpowie na wszystkie pytania lub powie gdzie szukać. I Sagem i Słoniki ja i pare jeszcze osób.
pozdro
Ps pytaj a będzie ci łatwiej.
: 15 maja 2011, 22:10
autor: sagem
AJL był montowany tylko *(pod tym oznaczeniem) w audi A6 od 97. do 00. roku, oraz w a4 od 97. do 01. Czyli A6 C5 oraz A4 B5 i B6. Różni się od AEB głowica, przepustnica jest elektroniczna co się wiąże z większymi przeróbkami, programem, turbo to k03S a nie k03, w AEB sa kute tłoki, no i samo włożenie w budę B4 AJL'a będzie dużo bardziej problematyczne niż AEB, bo będzie trzeba spawać, ale dla chcącego nic trudnego.
: 15 maja 2011, 23:38
autor: chmiel25
Sagem nie dokońca masz racje.
1. taka sama przeróbka jak u Słonika.
2. AEB nie każdy miał kute tłoki
3. W AEB są tłoki MAYLE wzmacniane a nie kute dla ścisłości i to nie w każdym
4. Ciekawy i fajne silnik bo w miare świerzy i z dobrą turbiną.
5. jeżeli pochodzi z A6 to założyć mu łay od A4 i to uprości sprawe.
Pozdro
: 16 maja 2011, 21:04
autor: FranoF1
Lepiej wybrać jak najmłodszy silnik, wiadomo jak jest
p.s Tag sie kłania :->
: 17 maja 2011, 17:44
autor: piku
Dzięki Farno za pomoc. <ok>
Dzięki wszystkim pewnie będę wam zadawał pytania jak juz kupię i zaczne robic swap.
Tag się robi. :mrgreen:
edit by UFOtm:
I wtedy odkop ten temat, napisz do mnie zebym odblokowal
)
[ Dodano: 2011-10-24, 22:52 ]
Siemka wiem jaki silnik wstawiam do Compi wybór padł na 1.8 T AEB.
Bardzo proszę wszystkich tych którzy robili swap na tą jednostkę w budzie B4.
Potrzebuje odp:
1. Co dokładnie z silnika AEB potrzebuję do przeszczepu Poza silnikiem, prosiłbym nawet o szczegóły (oczywiście chodzi mi na razie o swap bez żadnych modów tylko i wyłącznie seria).
2. Szukam osoby która w dobrej cenie sprzeda, sprowadzi zdrowy silnik najlepiej ze wszystkimi podzespołami do przeszczepu.
3. Jak znajdzie sie ktoś kto pomoże z ogarnięciem tego wszystkiego i elektronikę bardzo będę wdzięczny i na pewno się odwdzięcze odpowiednio <ok>. Najlepiej ktoś z okolicy Lubuskiego. Jak nie znajdzie sie taka osoba to bardzo bym prosił o każdą pomoc jaka będzie możliwa. (tel,forum,itp).
Swap planuje za 2-3 miesiące do tego czasu zbieram gotówkę i wiedzę.
: 24 paź 2011, 23:06
autor: gornik
piku, szczerze ciężko będzie z AEB = znajdź z umiarkowanym przebiegiem nie łatwa sprawa.
Uderzaj do osób które to robiły Słonik, Frano, Mabro, Chmiel(coś ma pojęcia :mrgreen: )
Firma/warsztat dużo z Ciebie szczerze. Lepiej próbować samemu ogarnąć - temat nie łatwy,
ale chyba do przeskoczenia, ewentualnie pomagać sobie specjalistami z doskoku.
: 24 paź 2011, 23:11
autor: piku
gornik, Mechanikę ogarne ze szwagrem gorzej z elektroniką ale nawet jak ktoś pomoże przez tel,gg,forum na pewno się jakoś to poskłada.
Jak ktoś ma silnik i podzespoły chętnie od kupie za 2-3miechy, ale silnik musi być zdrowy.
Wiem że łatwo nie będzie ale decyzja podjęta i trzeba dać radę
P.s Są na forum ludzie co sprowadzają auta na częsci może sie trafi jakiś dawca <mikolaj>
: 25 paź 2011, 01:39
autor: chmiel25
Ja Mrozowi podłączyłem TDI przez GG i Tel coś mogę pomóc.
Szukaj jak najnowszego 1.8 T i jak pisałem wcześniej tylko wzdłużnego.
Nieważne jaka przepustnica Słonik ma zrobiony pedał w środku i jakoś nie narzeka.
PS. Czyżby kolejny mocny i cudowny ACE się hmmm wysrał ?? czy wkurzył właściciela??