Strona 1 z 1

[b3 1.8 PM] Modyfikacje - Zwiększenie stopnia sprężania

: 18 maja 2011, 22:45
autor: Sebandi
Witam koledzy, otóz moje audi bierze mi troche oleju 3,5 setki na 1000km wiec postanowiłem wymienic usczelniacze zaworów a przy tym uszczelce bo sie poci i wycieka płyn chłodniczy na zewnatrz z pod uszczelki i dlatego mysle żeby odraz u przy tym zjechać splanować głowice ok 2mm na całym obwodzie co by dalo wyszy stopień spreżania 11,1 co już troche by dało i do tego wywalic jeza i polerka kolektora ssacego co sadzicie o tym ma to sens ???

: 19 maja 2011, 09:46
autor: Patrique
Wiesz, że tym sposobem zrobisz sobie silnik kolizyjny? Ja bym zrobił te uszczelniacze, minimalnie splanował głowicę bo po tylu latach na pewno nie jest prosta, do tego porting kanałów w głowicy. Polerka kolektora ssącego nie zawsze jest dobra.

: 19 maja 2011, 10:11
autor: karolas123
Jak obliczyłes ze wyjdzie 11:1 :-D ? Możesz poszukać jakiś dopreżajacych tłoków z innego modelu silnika.

: 19 maja 2011, 12:51
autor: Sebandi
kolega turbofin mi podpowiadał a że bede zwalał głowice to tak mysle o doprezeniu

: 19 maja 2011, 14:43
autor: chybo101
Sebandi pisze:Witam koledzy, otóz moje audi bierze mi troche oleju 3,5 ml na 1000km wiec postanowiłem wymienic usczelniacze zaworów
Ile bierze ? Chyba jednostki Ci się pomieszały.

: 19 maja 2011, 18:59
autor: turbofin
Pewnie, że można do prężyć nawet do 11:1 co nie powinno negatywnie wpłynąć na trwałość silnika a do tego jeszcze porting, większy wtryskiwacz i powinna być duża różnica w mocy.

: 20 maja 2011, 10:32
autor: Patrique
turbofin pisze:...większy wtryskiwacz i powinna być duża różnica w mocy.
No i analogicznie nieco większe spalanie <ok> . No, ale jak koledze nie zależy na ekonomii tylko na przyroście mocy to why not? :-P . Jednak od strony mechanicznej to ja mimo wszystko zainteresowałbym się dołem silnika. Nawet obecnie minimalne luzy na panewkach przy późniejszym doprężeniu jednostki może spowodować uszkodzenia.