Strona 1 z 2

[All] Modyfikacja silnika NM 2.0 20v - pytania

: 20 maja 2011, 21:47
autor: nenolog
witam, mam takie pytatnie do znawców: jak zwiększyć moc w silniku 2.0 5 cylindrów 88r., czytałem o turbinie, nos chiptuningach itd. ale nie wiem co jest sensownym, trwałym i dobrym rozwiązaniem?

: 20 maja 2011, 22:12
autor: karolas123
Zrobić wydech, zrobić dolot, zrobić wtrysk, napisać program i cieszyć sie.

: 20 maja 2011, 22:29
autor: nenolog
wydech odpada: z tego co wiem to przyrost mocy jest znikomy, a auto ma bez wiejskiego tuningu bardzo fajny i miły dla ucha dźwięk :-) a co do reszty to rozwinął byś zdanie na ten temat?

: 20 maja 2011, 22:36
autor: karolas123
Bez zrobionego wydechu bedzie ciezko coś osiagnać. Mówiać wydech mowiłem tu o zrobieniu pod seryjny kolektor badz wyspawać barany i zrobić na średnicy 2.5 cala. Może być na 2 komorowych wtety bedzie cisza jak seria, moze być przelot wtedy r5 pieknie zaryczy. A moze być jak wykombinujesz, w kazdym razie u kogoś kto ogarnia temat.


Nastepny temat dolot. Głowica do sciagniecia zrobienie portingu strony dolotowej oraz wydechowej, spasowanie kanałów z kolektorami. Odgrodzenie kolektora ssacego od goracego powietrza jak i samego dolotu. Sportowa wkładka w filtr bądź jakis pożadny air box.

Ostatnia sprawa, doprowadzenie do perfekcji wtrysku mechanicznego, albo przejscie na elektroniczny wtrysk, np. digifant lub dowolny inne ale wtedy dochodzi zakup świnki do strojenia.

: 20 maja 2011, 22:40
autor: nenolog
wtrysk mam już elektroniczny. Czyli z tego co piszesz powinna zająć się tym osoba ogarnięta w temacie i to na dość wysokim poziomie :-) a według Ciebie jaka różnica w km będzie po tych przeróbkach?

: 20 maja 2011, 22:44
autor: karolas123
Nie miałęm doczynienia nigdy z tym silnikiem ale mysle, że po zrobieniu wydechu i zimnego dolotu mozna spodziewać sie około 15 koni. Jednak to takie moje załozenie. Jesli przyszłoby Ci do głowy sciagac głowice, to mozna troche doprezyc silnik, planujac mocniej głowice, być moze dodatkowe konie byłyby do ugrania poprzez regulowane kółko rozrządu.

: 20 maja 2011, 22:47
autor: proket
Najszybciej to przerzucić jakieś 1.8T+chip <ok>

: 20 maja 2011, 22:49
autor: sagem
nenolog pisze: a według Ciebie jaka różnica w km będzie po tych przeróbkach?

Po tych przeróbkach powinna powrócić fabryczna moc wyjściowa auta ;-)

: 20 maja 2011, 22:49
autor: nenolog
na takim poziomie to raczej chyba pójdę do mechanika i zapytam czy jest w stanie to zrobić i za ile, samemu bez dostatecznej wiedzy będzie raczej ciężko :-) w sumie to najlepiej byłoby pojechać na hamownie przed i po.

: 20 maja 2011, 22:56
autor: sagem
nenolog pisze:na takim poziomie to raczej chyba pójdę do mechanika i zapytam czy jest w stanie to zrobić i za ile, samemu bez dostatecznej wiedzy będzie raczej ciężko :-) w sumie to najlepiej byłoby pojechać na hamownie przed i po.
To po pierwsze, po za tym wlozysz w to sporo kasy, a efekt bedzie znikomy, moze auto bedzie mialo moc fabryczna, jak juz chcesz cos robic, to zmien silnik.

: 20 maja 2011, 22:59
autor: nenolog
8s do 100 jest spoko wynikiem, ogólnie nie narzekam, ale wiadomo, że zawsze chcialo by się wiecej, o ile jest to możliwe :-)

: 20 maja 2011, 23:09
autor: sagem
nenolog pisze:8s do 100 jest spoko wynikiem, ogólnie nie narzekam, ale wiadomo, że zawsze chcialo by się wiecej, o ile jest to możliwe :-)
Skąd wziałeś 8s do setki? :shock:

: 20 maja 2011, 23:10
autor: nenolog
z pomiarów i z danych jakie podaje audi. (2.0 20V 160km)

: 20 maja 2011, 23:26
autor: Rychu82
trwałym i efektywnym z tego co wymieniłes będzie turbo ale to te 1,8T swap

: 20 maja 2011, 23:29
autor: nenolog
Rychu82 pisze:trwałym i efektywnym z tego co wymieniłes będzie turbo ale to te 1,8T swap
tzn jakie koszty?