Strona 1 z 1
[b3 1.8] Ciekawostka - zmiana silnika czy modyfikacja?
: 17 lip 2011, 21:51
autor: Adamek20
wiatam ,jestem tu nowy i chcialbym zapytac co bylo by lepsze:
chcem miec wieksza moc moim samochodzie mam 1.8 bez. 75km
jaki najwiekszy silnik moge wstawic albo jaka czesci moge wymienic zeby zwiekszyc jego moc.?
: 17 lip 2011, 22:20
autor: trepek
4.2 V8 możesz wstawić ale łapy trzeba dospawać.
A jak w seryjne miejsce to napewno 2.0 115KM, co do 2.0 16V nie jestem pewien czy czasem nie miał łap jak 90'tka bądź wszystkie b4.
: 17 lip 2011, 22:30
autor: Audi Sport
trepek pisze:2.0 16V nie jestem pewien czy czasem nie miał łap jak 90'tka bądź wszystkie b4.
Jak 6A to ma takie jak każde 80 B3
Możesz też wpakować 1.8T, 2.0TFSI, 2.7BT <ok>
: 17 lip 2011, 23:32
autor: pawelrybak15
Tanio, prosto i skutecznie 1,6 Turbo D SB, bądź 1Y + Turbo <zly>
Do tego pompa 10mm, turbawka Garrett T3 i 2,3 10V ginie w dymie za Tobą <ok>
: 18 lip 2011, 11:31
autor: Adamek20
trepek pisze:4.2 V8 możesz wstawić ale łapy trzeba dospawać.
zastanawialem sie nad silnikiem audi 2.6 lub 2.8 v6 . dalo by rade bo mam na oku do kupienie sprawny silnik 2.6 v6 .
co o tym myslicie ? a moze lepiej pozrasowac moj 1.8?
: 18 lip 2011, 17:11
autor: Audi 80 Polska
Adamek20 pisze:. dalo by rade bo mam na oku do kupienie sprawny silnik 2.6 v6 .
Kolega dziki miał w swoim B3 2.6 wszczepione:
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=7626
Poszukaj bo było kilka kilkanaście tematów o swapach w tym dziale jak i w moje audi :!:
Jak do zmiany/zwiększenia mocy silnika będziesz się zabierał jak szukanie informacji to pewnie maski nie otworzysz sam.
: 18 lip 2011, 17:53
autor: GerB3
Adamek20 pisze:a moze lepiej pozrasowac moj 1.8?
Głowica z wałkiem od DZ albo Golfa GTI, wtrysk najlepiej wielopunkt też od DZ ew. jednopunkt od PM z powiekszoną przepustnicą, do tego porting głowicy, kolektor od DZ lub 3A (dwururka) bez katalizatora lekko zwiększona srednica , środkowy tłumik przelot, nie montuj stożka tylko ew. wkładka i generalnie powinno wyjść jakieś 120KM tylko cena zrobienia tego jest spora i taniej wychodzi kupić przynajmniej rozbita 2,0 i przełożyć sam silnik z wiazką itd.
: 19 lip 2011, 22:18
autor: slugs
To jeszcze powiedz w jaką moc celujesz <urodziny>
7A brzmi Twoim zdaniem lepiej od NG?
: 19 lip 2011, 22:44
autor: Adamek20
slugs pisze:To jeszcze powiedz w jaką moc celujesz <urodziny>
7A brzmi Twoim zdaniem lepiej od NG?
Jak najwięcej ale nie więcej niż 150km
Nie chce diesla bo kraj w ktorym mieszkam ma duzy podatek dlatego wole ciezki i mocny silnik benzynowy.
Edit by UFOtm: ORTOGRAFIA KOLEGO ! (nie mowie tu o PL znakach)
: 21 lip 2011, 08:29
autor: Patrique
Moim zdaniem polepszanie standardowych silników 1.6<->2.0 grupy VAG to moim zdaniem śmieszna rzecz. A zwiększanie mocy o 30% względem nominału, a późniejsze wyciąganie resztek wału, to wydaje mi się, że jest to lekko nie opłacalne <ok> . Sorki, ale te motorki mają trochę nalatane i cudów z nich nie zrobimy; a nawet jak się uda, to wątpliwe że to pojeździ tyle samo co ori. Dlatego wydaje mi się, że najważniejsze, to utrzymać silnik w jak najlepszej kondycji poprzez właściwą eksploatację, używanie dobrego oleju, tankowanie dobrego paliwa, okresowa wymiana filtrów. No ale to tylko moje skromne zdanie, każdy ma własną wolną wole :-o ... no i "jak się dba, tak się ma" <ok> . Szerokości!
: 21 lip 2011, 11:27
autor: Rychu82
pawelrybak15, nie denerwuj sie tylko zrozum, że dziwnie wyglada propozycjia zmiany silnika z 1,8 benz na 1.6 TD w celu podniesienia mocy
daj sobie czas, zrób 150KM i 300Nm , wklej wykres , filmik z przyspieszania oraz ogólne koszty takiej modyfikacji. Wtedy część może zacznie się zastanawiać nad takim SWAPem a części kopara opadnie. Poprostu narazie to jest zamiana siekierki na kijek
bo swap dla urwania 1-1,5 sek do 100 to można zrobić ale z nudów i myslę że lepiej splanować głowice i zmienić wałki i dolot niż swapować z takim rezultatem
: 21 lip 2011, 13:20
autor: Nyga69xd
a co do tematu jesli chcesz sie pobawic na powaznie to wstaw sobie 1.8t albo 2.2t a jak chcesz miec jak najmiej przerubek do wsadz seryjke z audi 90 2,3 20v 7A i bedzie 1 liga tylko najlepij kupic jakies bite auto bo masz wszystko caly osprzet tylko $$$$
: 21 lip 2011, 13:33
autor: Rychu82
Nyga69xd pisze:a co do tematu jesli chcesz sie pobawic na powaznie to wstaw sobie 1.8t albo 2.2t a jak chcesz miec jak najmiej przerubek do wsadz seryjke z audi 90 2,3 20v 7A i bedzie 1 liga tylko najlepij kupic jakies bite auto bo masz wszystko caly osprzet tylko $$$$
w 100% sie z tym zgdzam i innych swapów bym nie kombinował