Strona 1 z 3

[B3 SB] Wymiana turbiny z Garrett T2 na KKK K24

: 06 sie 2011, 17:45
autor: pawelrybak15
Witam.
W związku z planowaną wymianą turbosprężarki w swoim SBku mam kilka pytań.
Aktualnie posiadam turbosprężarkę Garrett T2 która ma chłodzenie wodno olejowe, KKK K24 jest chłodzona tylko olejem i tutaj pojawia się problem - co zrobić z układem chłodzenia turbiny wodą, tzn z dochodzącymi do niej rurkami a także elektryczną pompką wody ?
Zdemontować to wszystko, czy zostawić, tylko zaślepić te rurki które dochodziły do turbo i odłączyć kostkę od pompki ? Co z czujnikiem który jest przy turbinie ? Nie będą mi przez to świrowały jakieś kontrolki ?
Jeśli ktoś przekładał w SB turbinę z chłodzeniem wodno olejowym na taką która ma chłodzenie tylko olejem to proszę o opisanie jak pozbyć się problemu z niepotrzebnym już chłodzeniem wodnym.
Z tego co wiem, to K24 pasuje na kolektor w SBku P&P, czy rurki od zasilania olejem też pasują bez żadnego modzenia ?


Pozdrawiam.

: 06 sie 2011, 17:51
autor: matt1988
rurki wodne złaczyc razem i tak zostawic. Zasilanie oleju bedzie pasowac spływ jest inny.


Ja sie podłacze do tematu czy k24 ma racje bytu w 1z mTDI :?:

: 06 sie 2011, 17:56
autor: pawelrybak15
Tylko, że do T2ki dochodzą chyba 3 rurki wodne :roll:
Muszę to jeszcze obejrzeć, ale na 99% tak właśnie jest :-|
A co do spływu, to dużo jest zabawy by to przerobić ?

: 06 sie 2011, 19:23
autor: karolas123
Mówicie o turbinie KKK K24? Jesli tak to moim zdaniem spowoduje ona straszna turbo dziurę...

: 06 sie 2011, 19:33
autor: pawelrybak15
Całe szczęście, że KKK K24 nie powoduje strasznej turbo dziury <ok>

: 06 sie 2011, 19:54
autor: Leo
która k24 nie ma chłodzenia wodą? Bo w S2 wszystkie są chłodzone wodą K24. K26 zdarzają się bez chłodzenia wodą.
Masz z niej tabliczkę?

Co do układu - dorób bypass . Połącz te rurki razem omijając turbinę i finito.

: 06 sie 2011, 20:24
autor: pawelrybak15
Jeszcze nie mam tej turbiny w swoich łapach, ale już jestem zdecydowany, że T2 wymienię właśnie na K24 :-)
Jeśli to co napisał Leo odnośnie chłodzenia wodą jest prawdą to odpada mi problem z usuwaniem/omijaniem układu chłodzenia turbiny :-D

: 06 sie 2011, 20:35
autor: matt1988
to widocznie były dwa modele k24 bo moja ma tylko olej

: 07 sie 2011, 00:42
autor: trepek
Tylko, że do T2ki dochodzą chyba 3 rurki wodne
A ta trzecia gdzie? :roll: Chyba, że mylisz z olejem.

: 07 sie 2011, 10:47
autor: pawelrybak15
Trepek, nie będę się na siłę sprzeczać, bo głowy nie daje że są trzy, ale o ile pamięć mnie nie myli to były właśnie trzy rurki :roll:
Do oleju na pewno jest zasilanie i odpływ do miski olejowej.

: 07 sie 2011, 12:49
autor: trepek
Przypatrz się lepiej ;-)

: 08 sie 2011, 00:23
autor: Leo
tabliczkę z tej turbiny k24 poproszę. Będzie wtedy wiadomo.
Wiem, że K16 mają tylko olejowe , szczególnie te z ciężarówek...

: 08 sie 2011, 00:32
autor: pawelrybak15
Jak tylko turbawka znajdzie się w moich rękach to wrzucę zdjęcie jej tabliczki znamionowej, a także samej turbawki. Mam nadzieje, że ewentualne rezanie przy jej montażu opłaci się i będzie się turbina lepiej spisywała niż Garrett T2 <ok>

: 08 sie 2011, 07:52
autor: Leo
a po wszystkim na hamownię. PROSZĘ!

: 08 sie 2011, 11:04
autor: pawelrybak15
Hamownia jest w planach, tylko gdzie w okolicy Poznania lub samym Poznaniu mogę tanio i dobrze zmierzyć auto ?