Strona 1 z 2

Podstawa filtra oleju z 3 czujnikami

: 30 sie 2011, 00:38
autor: finch
Witam,

Nie wiem czy jest to właściwy dział na ten post ale nie wiedziałem czy rzecz dotyczy silnika diesla czy benzyny więc zamieściłem tutaj. Jeżeli jest coś nie tak proszę przenieść we właściwe miejsce.
Jestem na etapie składania silnika SB do golfa MK II. Chce dołożyć czujniki ciśnienia i temperatury oleju, ale Golf w oryginale ma tylko 2 miejsca na czujniki i oba są zajęte. Przeglądając Etkę i neta doszedłem że powinna podejść podstawa z Audi B3. Uszczelki pomiędzy blokiem a podstawą są identyczne, tylko że w golfie filtr siedzi pomiędzy pompą wody a łapą silnika i musi schodzić prosto w dół. Próbowałem dojść w google po numerach OE ale wychodzą głupoty a w temacie audi jest zielony dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych. Na allegro znalazłem taką aukcję: http://allegro.pl/audi-80-b3-podstawa-f ... 31537.html wygląda że ma podejście na 3 czujniki tylko nie wiem czy podejdzie pod blok.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
finch

: 30 sie 2011, 01:06
autor: pawelrybak15
Potwierdzam, że w Audi 80 podstawa filtra oleju w SB posiada 3 miejsca na czujniki, z czego jeśli zegary dodatkowe nie były fabrycznie zamontowane, to jedno miejsce jest wolne i zaślepione zaślepką na klucz imbusowy. Zaslepkę tą trzeba wykręcić i w jej miejsce wkręcić czujnik bańkowy który będzie mierzyć ciśnienie oleju i podawać sygnał do kontrolki ciśnienia oleju (2 oddzielne wyjścia), natomiast w miejsce czujnika 0,3 bar wkręca się czujnik temperatury oleju i podłącza do zegarów.
Nie wiadomo czy podstawa z Audi podejdzie Ci w golfie skoro piszesz, że filtr musi schodzić prosto w dół.
Ostatecznie możesz zostawić ori podstawę od golfa, i wkręcić w miejsce czujnika 0,3 bar trójnik a dopiero do niego czujniki. Taki trójnik dorobi Ci każdy tokarz.

: 30 sie 2011, 01:10
autor: finch
Dzięki za odpowiedź. Rzuciłeś okiem na linka? Co do SB to wiem że ma 3 miejsca tylko że schodzi pod kątem i dlatego odpada. Co do trójnika fajna sprawa tylko że w jednym miejscu masz zasilanie sprężarki w drugim siedzi czujnik ciśnienia a ja potrzebuje miejsce na czujnik ciśnienia i temperatury.

: 30 sie 2011, 11:20
autor: pawelrybak15
Na aukcji fotka jest tylko jedna, przydałby się widok na drugą stronę podstawy aby było wiadomo czy na pewno ma miejsce na 3 czujniki. Pisząc o trójniku mam na myśli dotoczony przez tokarza trójnik który wkręci się w miejsce czujnika 0,3 bar w podstawie filtra oleju, a do odejść trójnika czujnik do pomiaru ciśnienia oleju/czujnik 0,3 bar i czujnik temperatury oleju.

: 31 sie 2011, 00:13
autor: finch
Niestety ale podstawa jest od silników nowszych jak np z mk III gdzie były inne kanały olejowe także lipa trzeba szukać dalej.

: 31 sie 2011, 14:36
autor: trepek
Z tyłu głowicy (pod deklem) masz zaślepkę kanału olejowego. Dorób sobie trójnik i podłącz tam czujnik temp i ciśnienia oleju. Po problemie.

: 31 sie 2011, 14:46
autor: pawelrybak15
Trepek, nie byłbym taki pewien, czy w SB to występuje. W moim kiedyś szukałem i nie ma :roll:

: 31 sie 2011, 15:39
autor: BorysTDI
finch, Wejdź na intercars, wyszukaj model golfika, silnik i te pe.. Potem odszukaj tą określoną podstawę i wybierz pierwszy lepszy odnośnik, nawet i do toprana :mrgreen: i w kolumnie o przedmiocie rozwiń zakładkę: Zastosowanie. Wyświetli Ci gdzie jeszcze była montowana taka część ;-)

: 31 sie 2011, 18:31
autor: finch
Witam wszystkich,

trepek Co do głowicy to miałem ją na stole i jestem na bank pewien że nie ma z tyłu żadnej zaślepki. Jest z boku, ale siedzi tam czujnik niskiego ciśnienia oleju, w nowszych motorach jest on zaślepiony i oba czujniki siedzą w podstawie oleju przy filtrze
BorysTDI,
Gdzieś Ty to widział na stronie IC?? <co>

: 31 sie 2011, 20:35
autor: trepek
Nie macie tej zaślepki?

Obrazek

To fabryczne miejsce do mierzenia ciśnienia oleju.

: 31 sie 2011, 20:52
autor: finch
trepek, dokładnie jak mówisz tylko że Golfy MK II miały w tym miejscu czujnik "niskiego" ciśnienia coś ~0,3 bar natomiast nowszy MK III miał już tu zaślepkę i oba czujniki przeniesione w podstawę. ;-)

: 31 sie 2011, 21:10
autor: pawelrybak15
Czujnik 0,3 bar wykręcasz i w jego miejsce wkręczasz tzw. Bańkę która ma wyjście do kontrolki i do zegara. Jeszcze musisz dorwać miejsce do czujnika T oleju i po sprawie <ok>

: 31 sie 2011, 21:11
autor: trepek
Poproś aby ktoś Ci wyrezał czwórnik z kawałka mosiądzu i bedzie :-) Kręcisz go w tą zaślepkę, czujniki w czwórnik i <ok>

: 31 sie 2011, 21:12
autor: finch
pawelrybak15, gdybym zakładał budziki VDO nie zawracałbym wam głowy ;-P ale ja zakładam do siebie auto gauge`a i tu jest kłopot że czujnik musi być i jeden i drugi;-)

: 31 sie 2011, 21:30
autor: trepek
Kombinujesz jak koń pod górę :-) A rozwiązanie Ci podałem.