Strona 1 z 3
[b4 2.3 NG] Jak zwiekszyc moc
: 14 kwie 2007, 20:20
autor: speed30
Witam !!!
Wie ktos jak we wlasnym garazu mozna uzyskac dodatkowe kilowaty w silniku NG 2.3 E. Bardzo prosze o porady
: 16 kwie 2007, 09:27
autor: tomek1122
moim zdaniem jedynym rozsadnym sposobem jest doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego sprawdzenie i wymiana (czujniki, lambda itd...) tak zeby wszystko było na 100% sprawne... Zakładnie stożkowych filtrów, strumienic itd... jest kompletną strata czasu. Próba tuningu w domowym garażu prawdopodobnie skonczy się zniszczeniem silnika...
: 16 kwie 2007, 09:50
autor: foxbat
w garażu to raczej sięnie da. to co można zrobić - to inny wałek rozrządu (z inaczej wyprofilowanymi krzywkami) wypolerowanie kanałów dolotowych, przepustnic i zaworów tak aby zwiększyć przepływ powietrza, założenie przelotowego układu wydechowego. Można jeszcze rozwiercić silnik na 3 wymiar naprawczy i wstawić wtedy tłoki od motoru 2.0, które są niższe - tym samym uzyska się pojemność 2.5l. do tego odchudzenie koła zamachowego. Pytanie tylko czy standardowy układ zasilania paliwem KE III Jetronic sobie z takimi zmianami poradzi....
Zapłacisz za to wszystko ładnych parę tysiaków, a efektem w najlepszym wypadku będzie moc w granicach 150-160KM...
Jest taka niemiecka stronka gdzie ktoś właśnie takim operacjom poddał silnik 7A (2.3 20v 170KM) i uzyskał 30KM dodatkowo... za kosmiczne pieniądze...
: 16 kwie 2007, 11:53
autor: Misiek_Stce
Czyli
foxbat, nie wiem czy takie cos sie oplaca... lepiej zakupic juz 2,6 i bedzie to samo albo 2,8
Re: jak wydobyc kilka dodatkowych kucy w silniku 2.3 NG
: 16 kwie 2007, 19:42
autor: FranoF1
speed30 pisze:WITAM !!!
WIE KTOS JAK W WLASNYM GARAZU MOZNA UZYSKAC DODATKOWE KILOWATY W SILNIKU NG 2.3E BARDZO PROSZE O PORADY
swap na 2,6 lub 2,8 :lol:
: 16 kwie 2007, 20:29
autor: foxbat
jeżeli mowa o swapach lub głębokich przeróbkach silnika to kwestia opłacalności w ogóle nie wchodzi w grę (FranoF1 coś chyba o tym wie... :mrgreen: ). Przecież robi się to dla przyjemności - a koszta nie odgrywają roli....to znaczy że są bardzo duże i przekraczają znacznie wartość auta....
: 16 kwie 2007, 21:48
autor: Misiek_Stce
FranoF1 pisze:swap na 2,6 lub 2,8
tylko ze wsadzi 2,6 to po jakims czasie bedzie załowac ze nie wsadzil 2,8 :mrgreen: a roznica nie duza jest
: 16 kwie 2007, 22:21
autor: foxbat
dlatego jeżeli już brac się za taką przeróbke to zmieniać na coś z turbina co ma ponad 180-200KM.
Albo założyc do tego co jest instalację podtlenku azotu ze strzałem +75KM
: 17 kwie 2007, 11:14
autor: Kornel
Najlepiej 2.2T jak już jakiś konkretny swap. Sam zastanawiałem się kiedys nad uturbieniem swojego NG bo nie wiele takich jest. Wiem, że to sie nie opłaca, ale poprostu lubię grzebać przy samochodkach i tak zrobić to z przyjemności, ale narazie jeszcze z tym pczekam i się zastanowię.
: 18 kwie 2007, 18:24
autor: PawelG
NG można zasilić chipem, ale to tylko 10km i chyba 10 - 15nm więcej, bo turbo brak... ale zawsze to coś. swoją droga jeszcze nigdy nie zakładałem chipa do benzyniaka, ciekawe jak to da się odczuć.
: 19 kwie 2007, 19:49
autor: Kornel
PawelG pisze:NG można zasilić chipem, ale to tylko 10km i chyba 10 - 15nm więcej, bo turbo brak... ale zawsze to coś. swoją droga jeszcze nigdy nie zakładałem chipa do benzyniaka, ciekawe jak to da się odczuć.
Z tym to chyba kolega czarekj ma spro doswiadczenia i jeżeli by zechciał to mógłby napisac coś na ten temat bo za niewielkie pieniądze to takiego chipa co podniesie moc o ok 10KM to może sam bym sobie wrzucił i zobaczył czy będzie jakaś róznica. Bo ogólnie to wiem, że ze zwykłego benzyniaka to nie wiele da się wyciągnąć a na mechanicznym wtrysku to już całkiem porażka.
: 21 kwie 2007, 10:51
autor: PawelG
KorNoLio pisze:Z tym to chyba kolega czarekj ma spro doswiadczenia i jeżeli by zechciał to mógłby napisac coś na ten temat bo za niewielkie pieniądze to takiego chipa co podniesie moc o ok 10KM to może sam bym sobie wrzucił i zobaczył czy będzie jakaś róznica. Bo ogólnie to wiem, że ze zwykłego benzyniaka to nie wiele da się wyciągnąć a na mechanicznym wtrysku to już całkiem porażka.
Jeśli o mnie chodzi, to PawelG
niestety zasilenie profesjonalnym chipem to nir są małe pieniądze, ale za te, które ja zakładałem mogę ręczyć głową. niestety nie mam porównania jak chodzi z tym autko bez turbo, ale dane które podałem, można sobie wyobrazić.
polecam stone
http://www.vtech.pl
: 21 kwie 2007, 21:52
autor: Kornel
Hmmmm. A ile u ciebie taki chip kosztuje np. do mojego NG? Tak po prostu chciałbym to włożyć do siebie i zobaczyć jaka będzie różnica, tak z ciekawości?
: 21 kwie 2007, 22:05
autor: Misiek_Stce
Mozliwe jest tez takiego zchipowania mojego silnika? jaki był by tego koszt i ewentualne korzysci ?? podobne jak w NG czy wieksze ?
: 22 kwie 2007, 10:45
autor: PawelG
KorNoLio pisze:Hmmmm. A ile u ciebie taki chip kosztuje np. do mojego NG? Tak po prostu chciałbym to włożyć do siebie i zobaczyć jaka będzie różnica, tak z ciekawości?
ja niestety nie mogę zaoferować żadnych upustów, bo jestem tylko przedstawicielem, więc ceny jak na stronce, którą podałem. i szczerze to za takie pieniądze nie bawiłbym się w to, bo efekt nie jest porażający (turo, turbo i jeszcze raz turbo...)
i nie daj się nabrać na jakieś allegrowe wspaniałości +30hp, za 300zl, bo to bzdura, jeśli poczytałeś na tej stronce, to to jest naprawde przodująca firma w tej branży i jeśli im się nie udało nic więcej bezpiecznie wyciągnąć z tego silnika, to znaczy, ze się nie da.
Misiek_Stce pisze:Mozliwe jest tez takiego zchipowania mojego silnika? jaki był by tego koszt i ewentualne korzysci ?? podobne jak w NG czy wieksze ?
niestety nie ma w ofercie żadnych rozwiązań do silnika ABK, bo poprostu ten silnik nie ma potencjału do takich zmian.