Witam. Jak wszyscy wiecie mechaniczny wtrysk nie chodzi dobrze na gazie i na benzynie czyli jeździ albo na LPG albo na PB. Postanowilem że chcę zeby moje NG jeździlo na PB i na LPG wiec zdecydowalem się na przerobienie go na gaźnik od starszego modelu z 5cyl. Trafił mi sie gaźniczek od audi 100 2.1 5cyl wraz z kolektorem dolotowym za pare groszy. Jedynym problemem przy zakładaniu kolektora dolotowego były otwory dolotowe w głowicy. Otwory w głowicy były wyższe niż w kolektorze który dokupiłem, zrobiłem z blachy aluminiowej taka podkładkę i przykręciłem kolektor. Narazie jeździłem tylko na gazie różnica jest niesamowita autko przyspiesza od samego dołu do konca obrotomierza normalnie szok :mrgreen: Później wrzucę fotki jak to wygląda.
: 27 wrz 2011, 12:08
autor: Leo
przykro mi bardzo ale z części z 20v turbo to możesz sobie do tego silnika zupy nagotować
: 27 wrz 2011, 12:44
autor: michal1993
czemu tak twierdzisz? Czesci pochodza ze starego audi 200
: 27 wrz 2011, 12:47
autor: Mabrothrax
Powodzenia.
: 27 wrz 2011, 13:05
autor: Leo
michal1993 pisze:czemu tak twierdzisz? Czesci pochodza ze starego audi 200
podstawowa różnica to to, że 10v ma kolektory wydechowe i dolotowe z jednej strony a 20v ma naprzeciwko siebie z dwóch stron.
I nie podpasujesz żadnych części do silnika.
: 27 wrz 2011, 13:18
autor: michal1993
to wiem chodziło mi głównie o Turbo i IC kupiilem to za naprawde smieszne pieniądze takze wrazie czego nie bedzie problemu ze sprzdaniem tych czesci szukam w dalszym ciagu kolektora wydechowego od 10v turbo...
: 27 wrz 2011, 13:21
autor: Leo
heh... idziesz od dupy strony. Szukaj całego auta np. Audi 100 z silnikiem MC lub ostatecznie KG. I z tego kombinuj a nie z 20v.
: 27 wrz 2011, 15:51
autor: sagem
Po za tym w dodatku nawet jak by już to jakoś zrezał choć to sensu nie ma to auto wstawało by pewnie od 5tysiecy rpm. z turbo od 20v w 10-siątce, nie bardzo mi sie to widzi. Posłuchaj ludzi bo Ci dobrze radza, skoro brak Ci mocy a chcesz miec nadal swoje cabrio to nic innego jak swap Cie nie ratuje, bo zabawy w uturbianie zagazowanego ng to raczej glupi pomysł.
: 27 wrz 2011, 16:42
autor: Leo
nie nie, na k24 nie byłoby tak źle, przypomnę, że w 10v było k26.
Gorszy pomysł to turbo na gaźniku, bo, wtedy musi być gaźnik nadciśnieniowy a nie podciśnieniowy, np. z renault 5 turbo
Dla mnie najprostszą drogą w tym kierunku to byłoby wsadzenie właśnie silnika MC lub KG z osprzętem i postawienie tego na VEMSie , jak np. chłopaki z quattro service zrobili, i ciężka kolubryna jaką jest Audi 200 leje s4 po czipie na 290 KM.
: 27 wrz 2011, 17:44
autor: michal1993
Wezmę pod uwage wasze wskazowki i bede szukał materialu na swap...
: 27 wrz 2011, 19:10
autor: slugs
Masz NG. Włożyć w jego miejsce jakieś MC to najłatwiejszy turbo swap jaki sobie możesz tylko wymyślić.
: 15 paź 2011, 19:39
autor: michal1993
Edytowałem temacik zmieniłem koncepcję jednak zamontowałem sam gaźnik dałem sobie spokój z zaturbianiem jak narazie.