Strona 1 z 3
[B4 AEB] Wybór dłuższej skrzyni
: 28 wrz 2011, 11:10
autor: Mabrothrax
Cześć,
Niestety nie wiem nic w temacie skrzyń a potrzebuje dłuższej niż mam obecnie, ale niewiele
Jakie skrzynie podpasują do sedana quattro z silnikiem 1.8T aeb? Może z ng q jest dłuższa?
Proszę o jakieś porady i sugestie
: 28 wrz 2011, 17:01
autor: Rychu82
ja mam CBR w swoim sedanie Q i też chciałem zmienić(na krótszą) ale zrezygnowałem bo musiałbym wymieniać razem z dyfrem więc odpuściłem bo zakup takiego zestawu to ok 1000zł. jak chcesz się zamienić na tak długą jak moja to pisz PW, ale na 2-biegu 120km/h to chyba przesada dla każdego
: 28 wrz 2011, 17:28
autor: sagem
Mabrothrax, 6gang szukaj a nie dluzszej, np z A6 <ok>
: 28 wrz 2011, 17:35
autor: chmiel25
Najdłuższa skrzynia jest w 2.8 q i wszystkie od TDI ale z a4 do 99r.
Szukaj razem z mostem inaczej bedzie dość ciężko. Ng jest niewiele dłuższa.
Pozdro
: 29 wrz 2011, 09:23
autor: Rychu82
podejdzie skrzynia i most od A4 Q?
bo jak tak to 6-cio stopniowa bezapelacyjnie będzie najlepsza.
jeszcze chyba w S2 sedan byla szóstka?
: 29 wrz 2011, 09:57
autor: chmiel25
Rychu82 pisze:podejdzie skrzynia i most od A4 Q?
bo jak tak to 6-cio stopniowa bezapelacyjnie będzie najlepsza.
jeszcze chyba w S2 sedan byla szóstka?
Podchodzi bezproblemu od A4 ale 5 gang i most.
Z 6 gang masz do kupienia wybierak z calym mechanizmem zmiany wał i most. I musisz zdbyć ori łapy albo dorobić jak u mnie.
W Avantach i sedanach S2 bywały skrzynie 6 tki.
Pozdro
: 29 wrz 2011, 10:29
autor: Audi 80 Polska
chmiel25 pisze: od A4 ale 5 gang i most.
W A4 chyba niema blokady dyfra bo nie widziałem nigdy w A4ce magicznego przycisku. Chyba że jakoś inaczej jest tam załatwione.
: 29 wrz 2011, 10:56
autor: chmiel25
aldi pisze:chmiel25 pisze: od A4 ale 5 gang i most.
W A4 chyba niema blokady dyfra bo nie widziałem nigdy w A4ce magicznego przycisku. Chyba że jakoś inaczej jest tam załatwione.
A4 nie ma blokady ale wystarczy ja przełożyć z b4 obudowa jest taka sama.
: 01 paź 2011, 09:17
autor: Mabrothrax
No i luz, myślę, że z 2.8q mi styknie :mrgreen:
: 01 paź 2011, 14:30
autor: chmiel25
Mabrothrax pisze:No i luz, myślę, że z 2.8q mi styknie :mrgreen:
Dobra decyzja bo to najmocniejsza skrzynia <rotfl>
pozdro
: 03 paź 2011, 13:16
autor: FranoF1
chmiel25 pisze:Mabrothrax pisze:No i luz, myślę, że z 2.8q mi styknie :mrgreen:
Dobra decyzja bo to najmocniejsza skrzynia <rotfl>
pozdro
... z tego co wiem, to najmocniejsza to 6g CRB z rs2. Ale tam to nie wszystko pasuje, przynajmniej w konwersji z fwd na awd
: 03 paź 2011, 14:28
autor: chmiel25
FranoF1 pisze:chmiel25 pisze:Mabrothrax pisze:No i luz, myślę, że z 2.8q mi styknie :mrgreen:
Dobra decyzja bo to najmocniejsza skrzynia <rotfl>
pozdro
... z tego co wiem, to najmocniejsza to 6g CRB z rs2. Ale tam to nie wszystko pasuje, przynajmniej w konwersji z fwd na awd
Najmocniejsza bo posiada dodatkowe łożysko igiełkowe na wałku głównym jak 6 gang.
I nie było rozmowy o 6 gang tylko 5 gang.
: 05 paź 2011, 17:23
autor: kuba2955
w 2.8 q też były różne... mam jedną taką długą w garażu, przy 4 tys na piątym biegu chyba 170 na liczniku
wiec to bedzie to. bo np u mnie seryjna z v6 2.6 ma dwójkę i trójkę dłuższą jak w poprzedniej 90 7a a już piątkę taką samą. bez sensu dla mnie ale narazie nie ma chęci do zmiany...jak cie interesuje taka długa to ją wygrzebie sprawdze symbol żebys wiedział czego dokładnie szukac
: 05 paź 2011, 19:29
autor: FranoF1
chmiel25 pisze:nie było rozmowy o 6 gang tylko 5 gang.
Racja, zwracam honor
: 05 paź 2011, 20:55
autor: SzymekB
chmiel25 pisze:aldi pisze:chmiel25 pisze: od A4 ale 5 gang i most.
W A4 chyba niema blokady dyfra bo nie widziałem nigdy w A4ce magicznego przycisku. Chyba że jakoś inaczej jest tam załatwione.
A4 nie ma blokady ale wystarczy ja przełożyć z b4 obudowa jest taka sama.
Jak nie ma :-> ???
Jest blokada z tym ze elektroniczna... jakie by to było quattro bez blokady :mrgreen:
Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.