[All] Aerodynamika - zderzak tylny, luźna dyskusja
: 14 gru 2011, 18:25
Zastanawialiście się dla czego w niektórych autach przygotowanych typowo na ćwierć mili w tylnym zderzaku wycięte są dziury?
No to mała podpowiedź.
Jechałem ostatnio za kumplem który ma Hondę Civic (chyba VII gen). Wypiął mu się jakiś zatrzask mocujący tylny zderzak po środku. Wtedy z tylnego zderzaka zrobił mu się.... spadochron :shock: Śmieszny widok kiedy zderzak wygina się prawie na drugą stronę. Ale co to oznacza? A no znaczy to tyle że w jego przypadku tylny zderzak działa jak hamulec aerodynamiczny.
A czy ma to wpływ na osiągi auta? Ciężko powiedzieć czy akurat jeśli chodzi o opory stawiane przez zderzak ma to duży wpływ - w przypadku kumpla z jego Hondą myślę że tak (trzeba byłoby widzieć ten zderzak). Dodam tylko że zwiększając prędkość dwukrotnie opory powietrza wzrastają czterokrotnie.
W B3 takowy problem raczej nie występuje, bo z tego co kojarzę tam tylny zderzak dolegał do karoserii dołem, więc nie był takim łapaczem. W B4 jest inaczej, podejrzewam że bardziej tak jak u mnie w B5 czyli nie jest to taki wielki łapacz powietrza jak u kumpla w Hondzie, ale można byłoby coś z tym zrobić.
Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia w tej materii to proszę włączyć się do dyskusji.
No to mała podpowiedź.
Jechałem ostatnio za kumplem który ma Hondę Civic (chyba VII gen). Wypiął mu się jakiś zatrzask mocujący tylny zderzak po środku. Wtedy z tylnego zderzaka zrobił mu się.... spadochron :shock: Śmieszny widok kiedy zderzak wygina się prawie na drugą stronę. Ale co to oznacza? A no znaczy to tyle że w jego przypadku tylny zderzak działa jak hamulec aerodynamiczny.
A czy ma to wpływ na osiągi auta? Ciężko powiedzieć czy akurat jeśli chodzi o opory stawiane przez zderzak ma to duży wpływ - w przypadku kumpla z jego Hondą myślę że tak (trzeba byłoby widzieć ten zderzak). Dodam tylko że zwiększając prędkość dwukrotnie opory powietrza wzrastają czterokrotnie.
W B3 takowy problem raczej nie występuje, bo z tego co kojarzę tam tylny zderzak dolegał do karoserii dołem, więc nie był takim łapaczem. W B4 jest inaczej, podejrzewam że bardziej tak jak u mnie w B5 czyli nie jest to taki wielki łapacz powietrza jak u kumpla w Hondzie, ale można byłoby coś z tym zrobić.
Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia w tej materii to proszę włączyć się do dyskusji.