[B3 2.0 PS] Ulepszanie pięciocylindrowca - koniec 2 str. new
: 08 sty 2012, 11:44
autor: Small3r
Witam. Na początku chciałbym zaznaczyć, iż na chwilę obecną w grę nie wchodzi żaden swap, gdyż po pierwsze nie mam tyle kasy, a dobre 2000/3000zł trzeba przeznaczyć żeby wszystko ogarnąć tak jak chcę aby było ogarnięte, po drugie nie mam warunków... Na tą chwilę chciałbym ulepszyć moją PS-kę. Otóż! Chciałbym abyście wyrazili opinię na temat kilku spraw oraz sens ich robienia, tzn czy coś dadzą.
1.
Przepustnica od NG.
Słyszałem, iż ma większe światło i zastosowanie jej oraz przy okazji delikatna polerka, sprawiają, że autko reaguje dużo lepiej na gaz. Pytanie brzmi czy faktycznie to coś da? Oraz prośba, czy jest możliwość wstawienia fotek dwóch przepustnic.
2.
Kolektor ssący od NG.
To mój kolektor, proszę nie patrzeć na zaznaczenie. Widać gdzie się kończy.
A tutaj widać kolektor od NG. Jest on wyraźnie krótszy.
Proszę mnie tutaj nie glebić od razu, nie mam jakiejś specjalistycznej wiedzy mechanicznej. Biorę to na chłopski rozum. Krótsza droga paliwa do cylindrów, więcej koni.
Tak samo myślę o różnicach w silnikach np.
PS 115KM, NG 136KM = Różnica 21KM
NM 160KM, 7A 170KM = Różnica 10KM
Mała różnica jest w przypadku silników 20-zaworowych, więc wydaję mi się, że i w 10V będzie podobna, a jest ona delikatnie przyblokowana rzeczami o których właśnie tutaj piszę.
3.
Rurki od wtrysków.
Są długie i pozawijane. Czy skrócenie ich w jakiś sposób poprawiło by efektywność wtryskiwania paliwa?
PS W planach jest założenie wtrysku od Transportera T4 2.5L 5zyl, Digifanta. Więc podpunkt 3 traktuję jako ciekawostkę.
Pozdrawiam!
: 08 sty 2012, 12:08
autor: Leo
jeśli masz w planach założenie digifanta, to całą resztą, poza przepustnicą i kolektorem bym się nie przejmował. Przepustnica na pewno jest większa, myślę, ze i kolektor ma większą średnicę, tylko będzie problem z głowicą, bo kanały w głowicy będą miały mniejszą średnicę niz kanały w kolektorze od 2.3 , i zmiana kolektora jak i przepustnicy psu na budę, jeśli nie ruszysz głowicy. Spróbuj czy się da położyć głowicę z NG na Twój blok, i czy nie będzie kolizji zaworów, jeśli nie, to jest szansa, że bedzie lepiej, po zgraniu z digifantem.
: 08 sty 2012, 12:29
autor: Small3r
Leo, średnica kolektora jest bankowo taka sama, porównywaliśmy uszczelki i są identyko, mam w domu uszczelkę pod kolektor z NG i w audi mi powiedzieli, że jest taka sama.
Taka jest chyba u mnie:
A taka jest w NG chyba:
Kanały w głowicy? Leo, widzę, że się znasz. Wytłumacz to jakoś laikowi, zobrazuj mi. Ja się znam tylko na silnikach z BMW, niby reszta taka sama ale jednak. Kanały wtryskowe tak? Ale ja wtrysku bym nie zmieniał chwilowo.
Głowice myślałem w przyszłości żeby położyć od 3A, NM albo 7A. Pytanie tylko czy jest w ogóle taka opcja.
PS W przyszłości, to jest po zmianie wtrysku na digifanta.
: 08 sty 2012, 12:44
autor: Leo
hmm, podmiana na głowicę 20 zaworową jest możliwa ale ... jak zaczynasz rzeźbić, to powyżej pewnej modyfikacji, taniej wyjdzie wsadzić cały silnik 2.3 20v a już najlepiej z turbiną, i wtedy nawet na seryjnym jeźdzlić, a auto będzie latać z 220 koniami.
W Twoim przypadku ograniczeniem jest wtrysk mechaniczny, i tego w pierwszej kolejności bym się pozbył, a dopiero potem dziabał dalej.
co do tematu kolektorów, spojrzę w etkę i zaraz będę wiedział co i jak.
: 08 sty 2012, 12:44
autor: karol89
Od 3A na pewno ni położysz bo to 4 cylindrówka :mrgreen: prędzej od 3B widziałem gdzieś projekt silnika 2.2 10v Turbo z głowicą 20 zaworową podobno po nie dużych przeróbkach da się założyć taką.
Sama przepustnica i kolektor od NG mógł by coś dać obecnie do twojego PS mocy ale na pewno nie znacznie. Tylko czy średnica kanałów w twoim PS czy będzie pasowała do tegj średnicy przy kolektorze z NG.
Przy zmianie głowicy na 20-to zaworową trzeba by robić jakiś kolektor dolotowy albo zakładać ten od 20v bo tam kanały dolotowe są na przeciwnej stronie gdzie przy PS/NG kanały dolotowe są z tej samej strony co i wydechowe.
: 08 sty 2012, 12:55
autor: Small3r
No rozumiem. Leo, co racja to racja. Po prostu chodzi mi o to, że teraz wiem co mam, a jak kupię na szrocie jakiś silnik to nie wiem co się z nim wcześniej działo, dlatego na tą chwilę i moim obecnym studenckim funduszem chciałbym pogrzebać ten.
Czyli na intro szukać digifanta z T4, spoko.
karol89, sorki, pomyliłem się :roll:
Na początek bym właśnie to pogrzebał. Średnica których kanałów?
Wiem, że z PS-ki da się wytargać trochę. Proszę zobaczcie sobie ten filmik:
Gość piszę, że jest aktualnie 191BHP.
Opis modyfikacji:
It has a worked cilinderhead with bigger valves. The camshaft is over 300degrees. Crankshaft is lightend and balanced. And the engine runs on 034efi system.
: 08 sty 2012, 12:56
autor: Leo
więc tak, głowicę masz praktycznie taką samą jak NG (oraz KV) więc pozostaje Ci jedynie zmiana wałka rozrządu na NG lub KV, ale to trzebaby sprawdzić jakie ma czasy otwarcia jeden i drugi, bo to że pasuja wymiennie to pewne, tylko trzeba sprawdzić który jest "ostrzejszy".
kolektorami sobie głowy nie zawracaj, to że jest krótszy wizualnie nic Ci nie da.
: 08 sty 2012, 13:01
autor: Small3r
Leo, rozumiem. A mógłbyś to dla mnie sprawdzić? Bo jakbym wymieniał wałek, to od razu bym rozrząd pogrzebał, bo pewnie tak jak olej i filtr nie był wymieniany od ho ho... Olej miał prawie 3 lata, a filtr powietrza 4... Teraz po 5k km będę wymieniał kolejny raz, żeby syf wyleciał.
: 08 sty 2012, 13:05
autor: Leo
przykro mi, ale nie mam dostępów do danych wałków rozrządu, chyba musisz sam znaleźć...
: 08 sty 2012, 13:17
autor: Small3r
Leo, a powiedz mi gdzie mam czegoś takiego szukać? Iść do ASO i im truć o dane? <ok> Czy w jakiś inny sposób? W sklepie to chyba nie będą wiedzieli...
: 08 sty 2012, 13:20
autor: icemerc
Wałek od NG i przepustnica od NG - to mozesz na poczatek... przede wszystkim ja poprawiłbym przepływy spalin i powietrza... Pamietam jak dłubałem golfa bardzo fajne efekty dał wydech tzw " Barany ", lekkie koło zamachowe oraz skrzynia ( wtedy zmiana z 5-cio na 4-ro biegową ) ale u ciebie zmiany skrzyni nie polecam :mrgreen: . Stożki odradzam - jak już to wkładka, ja osobiście jeszcze za czasów Hondy dla odmiany wydech bandażem owiniety a dolot folia termoizolacyjna - na poczatku myslałem ze to bajer - zmieniłem szybko zdanie....
tak to mniej więcej wyglądało :
[/img]
z perspektywy czasu doszedlem jednak do wniosku, że szybciej taniej i z lepszymi wynikami jest wstawianie mocniejszego motoru lub zmiana auta
: 08 sty 2012, 13:31
autor: Small3r
icemerc, ładne żelazko <ok> też miałem swego czasu. 1.5 na podwójnym gaźniku.
Przepustnice już znalazłem i na dniach nabędę. Z tym wałkiem to chyba się jednak najpierw więcej dowiem.
Przepływ powietrza w mechanicznym wtrysku jest ciężko poprawić... No nie ukrywajmy. Wydech natomiast będę grzebał jak skończę uszczelkę pod deklem :roll:
Stożki już przerabiałem i też dziękuję. Jak jest z dostaniem barana do 5 garków PS pojęcia nie mam... Pewnie trzeba samemu coś pospawać.
Czy zmiana przepustnicy i wałka wpłynie jakoś negatywnie na spalanie? Przy wymianie tych dwóch elementów i bez zmiany trybu jazdy. (czysto hipotetycznie)
: 08 sty 2012, 13:33
autor: karol89
Jak tu chcieć przerabiać a silnik co głodny będzie pracował? jak mu nie dasz to sam weźmie z baku sobie :mrgreen:
: 08 sty 2012, 13:35
autor: Leo
baran do 5 garów 10v to problem, pozostaje samemu spawać równoodległościowy. Zmiana przepustnicy i wałka jakoś tam wpłynie na spalanie, szczególnie dlatego, że ... będziesz chciał mocniej ciskać gaz
: 08 sty 2012, 13:56
autor: icemerc
Small3r, Musisz sobie zdać sprawe ze konie mechaniczne za darmo sie nie pasa... albo ekonomia albo osiagi...
to nie żelazko - CRX 2 Gen 1.6 D16 z5/A9 ( hybryda)
Po ukończonych modyfikacjach to maleństwo paliło 12 litrów.... ale 2.8 aah i 3 litry w BMW nie dawały rady a lancia kappa z 3.0 24 V popadła w kompleksy :mrgreen: