Strona 1 z 5

[80 B4 2.0 ABT]wymiana silnika na ABK

: 30 lip 2007, 07:07
autor: Darecki3037
witam, mam takie pytanie: mam audi b4 abt 2,0 w którym pada silnik, chciałbym go wymienić na drugi, sęk w tym że większość silników w sprzedaży takich godnych założenia to abk więc pyt za 100pktów czy to są takie same silniki w znaczeniu (blok głowica) bo osprzęt wtryskowy sobie przerzuce. jeśli ktoś juz przerabiał temat to prosze o podpowiedź. sprawa tyczy się głównie głowicy czy są takie same (rozstaw szpilek dziur i inne takie bo reszta to chyba to samo, czekam na opinie i podpowiedzi.... Z góry dzięki

: 30 lip 2007, 23:28
autor: czarekj
Pomiedzy tymi silnikami jest kolosalna różnica. Głowica jest zupełnie inna. Twój wtrysk jedopunktowy nie podejdzie pod głowicę od ABK. Możesz co najwyżej przełożyć blok od ABK do swojego ale tego nie jestem pewien. Nie wiem równiez czy po takich modyfikacjach nie ulegnie znaczącej zmianie stopień sprężania.

: 31 lip 2007, 00:04
autor: wilu8
czarekj, czyli co te silniki ze sobą mają nie wiele wspólnego a są tak podobne przynajmniej jeżeli chodzi o czesc bez osprzętu :shock:

[ Dodano: 2007-07-31, 00:05 ]
niesamowite

: 31 lip 2007, 08:14
autor: czarekj
Tu masz rację. Najistotniejsza różnica w głowicy jest taka, że w ABT jest dodatkowy kanał wodny do podgrzewania kolektora ssącego, czego nie ma w ABK. Oczywiście inny jest kształt komór dolotowych , w ABK są jajowate a w ABT chyba okrągłe. To sprawa wtryskiwaczy.

: 31 lip 2007, 15:25
autor: Darecki3037
no i tyle mi wystarczy, dzieki wielkie poprostu musze szukać abt i innego wyjścia nie ma. W piątek mechanik ma rozebrać silnik i wtedy będą decyzje czy naprawiać czy wymienić cały. Dzieki.

[1.8 S 90km PM] swap na 2.0 ABK

: 16 sty 2012, 18:39
autor: KoralB3
Witam chciałem zasięgnąć opinii na temat swap'owania . Chodzi mi o silnik 2.0 ABK 115km,z tego co wiem to jest na wielopunkcie i gaz z mojej nie podejdzie . Ale jeżeli chodzi o sam swap nie patrząc na gaz to czy wszystko będzie ok jeżeli silnik będę miał z potrzebnym osprzętem ? Już kiedyś próbowałem coś takiego zrobić ale nie pasował kolektor i silnik został mój. Nie potrzeba przerabiać nic ? :roll:

: 16 sty 2012, 20:18
autor: Boski;)
Silnik ABK jest taki sam jak twój 1.8. Ten silnik mocowany był w B4 do podłużnic tak że będziesz musiał założyć łapy silnika od B3. Wszystkie przewody chłodzenia itp. będą te same. Jedynie będziesz musiał przerobić przewody paliwowe, musisz mieć kolektor wydechowy od ABK , mechanicznie nie będzie z nim problemów. Musisz ogarnąć elektrykę sterownik silnika, nie wiem jak z cewką, Gaz do ABK to polecał bym sekwencje.. Jeśli masz na oku zdrowy i tani silnik to zakładaj. Ale radził bym wstawić tam np. ABF tyle samo zabawy a osiągi nieporównywalne:DD: Życzę powodzenia w modach.. <ok>

: 16 sty 2012, 20:18
autor: GerB3
Ale przecież o tych swapach z B3 do B4 juz tyle razy było na forum :roll:

Nie podchodża np. mocowania silnika bo B4 ma do podłuznic a B3 do belki.

: 16 sty 2012, 20:24
autor: Boski;)
Nie podchodża np. mocowania silnika bo B4 ma do podłuznic a B3 do belki.[/quote]

Masz racje:D Ale blok jest taki sam i na pewno będą tam otwory na mocowania z B3. Ja zakładałem mocowania z 3A do ABF-a po małym tuningu, i jest mocowany do sanek

: 17 sty 2012, 06:27
autor: Mabrothrax
Ja to bym na Twoim miejscu zainteresował się ADRem. Jest opisany swap na forum, motor też 1.8 a w budzie b3 fajnie by to jeździło i z gaziurem też współpracowało by dobrze.

: 17 sty 2012, 08:38
autor: KoralB3
Mabrothrax, 1.8 ADR ? hm poszukam wieczorem czegoś na ten temat. I gaz z jednopunkta podejdzie czy czekała by mnie też przeróbka . ?

: 17 sty 2012, 08:41
autor: Mabrothrax
Tam najlepiej jednak sekwencje wsadzić. To jest 20V bardzo trwały i ciekawy motor. Ale jeśli będziesz miał tanio i w dobrym stanie ABK to nie ma się co zastanawiać, generalnie wyrzeźbić da się wszystko. Rozważ też może ropniaki, speców masz tutaj od tego od groma ;-)

Bierz się za to co trafisz w lepszym stanie i akceptowalnych przez Ciebie pieniądzach. Jak już swapować to z głową. Nie należy się ograniczać, tym bardziej, że nie robisz swapa dlatego żeby mieć milion koni pod machą.

: 17 sty 2012, 17:00
autor: KoralB3
Powiem tak . nie znam się na wszystkim dlatego wolę pytać tutaj bo wiadomo każdy pomoże,silnik bym zakładał z kimś kto zna moje auto na wylot i ma pojęcie o tym wszystkim . Kolega denzelek nie jednokrotnie robił cuda żeby moje auto jeździło. Wiem też że trzeba dać łapy pod silnikiem z B4 bo pisałem już ze spaykee,powoli ogarniam temat z ojcem :) . Ten 1.8 to chyba wiem co to za silnik on dokładnie ma 113km coś takiego :roll: ale różne opinie chodzą na temat tego silnika..

[ Dodano: 2012-01-17, 18:28 ]
A tak dokładniej może mi ktoś napisać na co uważać co robić podczas swapa na ABK

: 24 sty 2012, 19:01
autor: Boski;)
Koledze tutaj chodziło o serce Audi A4 1.8 20V generujący 125KM, bliżniaczy silnik 1.8T..

: 05 lut 2012, 14:20
autor: spaykee
Boski;), do tego co napisałeś w pierwszym poście dodaj jeszcze pompe paliwa i kompletną wiązkę z ABK ze sterownikiem i całym tym śmietnikiem <ok> No, chyba, że ma chodzić jak mój motor bez benzyny <ok>
PRzespawanie łap to nie problem jeśli ma się dawcę, Jak nie ma, to na szrot pojechać i wyciąć całe podłużnice z dawcy a potem ostrożnie łapy "wyrwać" i wspawać w te same miejsca co były na podłużnicach. Podłużnice są identyczne b2/b3/b4 są w nich wgłębienia na te łapy własnie w b2/b3 z silnikami R4. Proste jak konstrukcja cepa, tylko trzeba potrafić spawać i chcieć się bawić. <ok>
Bo nie ma rzeczy niemożliwych :!:
Tylko... czy jest sens swap na ABK? Ja sam czasem żałuję, że swapiłem na NF zamiast od razu kupić drugie auto już z podobnym motorem w kfatro. Wyszło by taniej. :idea: Bo silnik to jedno, ale trzeba pomyśleć o wydajniejszych heblach, zawieszeniu kompletnym, skrzyni... ;-)