Strona 1 z 2
[B3 1.8 ADZ] Zmiana silnika na 2.6 V6.
: 20 sty 2012, 23:43
autor: paral
Witam wszystkich, mój obecny silnik w Audi już nie zachwyca tak jak dawniej, dlatego też zastanawiam się nad jego wymianą na 2.6 V6 z B4. I tu rodzą się pytania - czy jest dużo roboty przy takim projekcie? Czy obecny osprzęt, wydech, skrzynia będą pasować? Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie odpowiedzi dotyczące wymiany silnika od tych, którzy robili coś podobnego.
: 21 sty 2012, 11:45
autor: trepek
Wydech to napewno nie będzie pasował, bo w v6 masz przecież dwa kolektory wydechowe a w R4 jeden.
Dodatkowo musisz spawać łapy do podłużnic.
Skrzynia podpasuje ale sprzęgło zajedziesz zaraz.
: 21 sty 2012, 11:52
autor: kefirsky
Jeżeli chcesz, to mam odcinek wydechu z v6, w którym dwa kanały schodzą się w jeden. Wstawione są przez Niemca jeszcze dwa małe puste katalizatory. Pozwoli Ci to łatwiej się z tematem uporać.
: 22 sty 2012, 13:52
autor: paral
A nowy wydech podpasuje w miejsce starego, czy też będzie trzeba coś przerabiać?
: 22 sty 2012, 13:55
autor: kefirsky
Wydech z Twojego 1.8 ma średnicę jednego kanału z v6... Musisz wymienić i tłumiki.
: 22 sty 2012, 16:32
autor: UFOtm
a goly silnik ze sterownikiem i wiazka mozesz kupic ode mnie za 500pln <ok>
: 23 sty 2012, 11:24
autor: Audi 80 Polska
trepek pisze:Dodatkowo musisz spawać łapy do podłużnic.
W V6 są aluminiowe łapy przykracane w okolicy podłożnic Wiec oryginalnych nie za bardzo się uda przyspawać.
: 25 sty 2012, 22:06
autor: paral
ale to problem jest jakiś duży, że zamiast na aluminiowych będzie na innych?
: 26 sty 2012, 10:44
autor: Audi 80 Polska
Jak inne dopasujesz do tego silnika albo zrobisz home-made to czemu nie. Choć bez wykręcenia prawej od karoserii praktycznie niemożliwa jest wymiana rozrusznika.
Jeszcze jedna opcja, którą widziałem w B3 ze swapowanym V6 na łapach silnika z C4ki poduszki były centralnie nad sankami i udało się przyspawać mocowanie do sanek.
: 26 sty 2012, 18:33
autor: paral
czyli teoretycznie da radę
z czym jeszcze wiąże się wymiana silnika?
: 28 sty 2012, 23:12
autor: shellah
paral pisze:z czym jeszcze wiąże się wymiana silnika?
komputer wiązki,chłodnica,zbiorniczek wyrównawczy płynu
te elementy trzeba wymienić
: 28 sty 2012, 23:46
autor: andi77
paral, Masz zamiar kupować wszystkie graty oddzielnie?
Do pełnego swapa najlepiej kupić całe auto np. rozbite ze sprawnym silnikiem.
Wyjdzie taniej, a i ogarnąć wtedy łatwiej
Jeszcze jedno... podejrzewam, że mocowanie silnika trzeba będzie ,,rzeźbić".
: 29 sty 2012, 08:07
autor: piotrek 250279
no to mocowanie silnika to radze bardzodobrze zrobic mocne musi byc.Ja jak robilem swapa z 1,6pp na 1,8 z golfa gti 107km to jedno mocowanie musialem przerobic , zrobilem to wmiare solidnie a itak urywalo sie ono pomimo wstawiania dodatkowych podpurek.No i po tym swapie buda zaniedlugo sie rozleciala nie wspomne o zawieszeniu z przodu przegubach itd.Tak ze kolego zrob to dobrze zeby podczas jazdy probnej silnik nie odjechal ci razem z tymi sankami skrzynia i przednimi kolami do przodu a ty nie zostal w miejscu :lol: 2,6 silnik to szatan nie ujarzmisz tego w tej budzie cuda beda sie dzialy
: 29 sty 2012, 09:09
autor: Boski;)
Mocowania muszą być solidne, i poduszki także .. Ja u siebie posadziłem ABf-a do sanek i jest na poduszkach b3 . Silnik ma taki zapas mocy ze poduchy wyrywa i muszę założyć inne. 2,6v6 ma większy moment także będzie jeszcze ciekawiej:D
: 29 sty 2012, 12:04
autor: paral
andi77, trafiłeś, mam zamiar kupić b4 avant z v6 i przełożyć wszystko do mojej budy
ale z tego co mówicie to czeka mnie jeszcze więcej roboty niż myślałem...tak więc jak polecacie to zrobić, żeby nie było tak jak to napisał
piotrek 250279.