Strona 1 z 8

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

: 21 sty 2012, 17:24
autor: marioT
witam, ostatnio zająłem sie pracami nad moja audiczką, mianowicie po dlugich zamysleniach postanowilem uturbic standardowa jednostke 2.0 E, projekt znajduje sie na etapie ( jak poprowadzic kolektor ) silnik jest odprezony , sprezanie aktualnie 9,2. przewody olejowe do turbiny pojda od czujnika, zwrotny olejowy smiga do miski . kto ogarnia temat bedzie wiedzial o co chodzi . dawcą turbiny jest bmw 2,5tds . intercooler jest zalozony lecz narazie pominięty w systemie . wtryski sa standardowe, zobaczymy jak bedzie sie auto zachowywac, kolektor na zdjeciu to tylko pierwsze podejscie . Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami . Obrazek Obrazek

: 21 sty 2012, 17:50
autor: karolas123
Matko i córko. Myśle, że powinienieś poprawić kolektor wydechowy. Co to za spręzarka dokładnie, trzeba sprawdzic czy ona sie nadaje. Jeśli chcesz zostawić seryjne wtryski, to zmien regulator.

: 21 sty 2012, 20:03
autor: Audi 80 Polska
marioT pisze:Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami .
Był chyba jakiś Golf 3 pokazywany z operacji tuning na TVN turbo i miał jakieś 2.0 8V (zapewne bliźniacze do ABK tylko w wersji wzdłużnej) z turbiną od jakiegoś TDI. Był opisany na forum golfa ale teraz cos nie mogę znaleźć.

Czym chcesz sterować dawką paliwa i zapłonem?

: 21 sty 2012, 20:16
autor: meir
aż jestem ciekawy efektu

: 21 sty 2012, 20:33
autor: YoGii
ciekawy projekt lecz jestem ciekaw efektu koncowego....jako ze sam posiadam ABK :mrgreen:

: 21 sty 2012, 22:50
autor: Baraccus
czyli czekamy na dopracowanie i dane z hamowni :D


a moze juz masz jakies szacunki albo plany co do mocy?

: 22 sty 2012, 00:36
autor: jacekku
Nie wiem jak w realu ale na foto widać że turbina jest przy samym błotniku. Czy podczas pracy silnika turbina nie będzie obijała się o błotnik? Ja bym to skrócił. Przyznam jednak że zamysł ciekawy i jestem ciekaw efektu końcowego. Powodzenia w modach.

: 22 sty 2012, 12:40
autor: kefirsky
Jakiej grubości są flanszę w kolektorze? Wyglądają na bardzo cieniutkie. Będzie ciężko o szczelność. Czym będziesz auto stroił? Czy może na lpg?

: 22 sty 2012, 22:34
autor: marioT
brak LPG, widoczny na zdjeciu kolektor zostal zlikwidowany, dzisiaj spawany byl drugi, od nowa . 4 rury schodziły sie do jednej, a do tego flansza . niedawno byl first run ** efekty ? nastepuje dyfuzja spalin, 1 i 3 rura musi miec małą grodź uniemozliwiającą cofanie sie spalin do drugiego cylindra, konieczne jest zastosowanie ukladu 4-1, wtedy spaliny beda musialy trafic na wirnik, jak narazie odpala, lecz po paru parchnięciach gaśnie, bo cylindry dostawac nowa mieszanke, obrywają spalinami . o przerobkach bede WAS koledzy informowal na bierząco ! przy okazji pytanko : czy kolektor wydechowy od 1,9 tdi ( audi 80 b4 ) bedzie pasował do 2.0e ? jak wiadomo żeliwa nie pospawa sie... bla bla bla ale potem i tak popęka, wiem ; )

: 22 sty 2012, 23:10
autor: karolas123
Nie wystarczy poprostu obrócic do gówy nogami i o 180* w poziomie ori kolektora?

: 23 sty 2012, 09:03
autor: marioT
dzisiaj bede spawał barana, ciekawe jak to wyjdzie ( teraz wezme pod uwagę mozliwosc cofania sie spalin ... :evil:

: 23 sty 2012, 11:43
autor: Patrique
No kolektor wydechowy nie za ciekawie wygląda. Ale za to projekt naprawdę odważny i dość perspektywiczny. Nareszcie ktoś nie dywaguje tutaj w stylu "czy warto uturbiać bla bla bla", tylko działa i to mi się podoba ;-) .
No ale wracając do tego kolektora to nie myślał kolega, żeby oryginalny kolektor jakoś zmodzić? Co prawda nie widać dokładnie powierzchni styku z głowicą, ale nie wygląda to na zbyt solidne połączenie. A w przypadku nawet najdrobniejszej nieszczelności będzie śmierdzieć w aucie spalinami. Jak tak miałem jak się poluzowała śruba od łączenia kolektora z rurą wydechową i już był smrodzik stojąc na światłach.
Robisz jakieś mody głowicy? Mały porting kanałów dolotowych? Modyfikacja rozrządu?

: 23 sty 2012, 18:31
autor: kwiatu88
MarioT

duży szacunek za podjęcie się projektu. Myślę że stanowisz osobę która przeciera szlaki i dużo osób śledzi temat, bo sami o tym marzą. Daj parę szczegółów, intercooler od Iveco?? Na czym polegało odprężenie? Czy tylko zmiana na uszczelki metalowe (jedna bądź dwie sztuki?) Czy według Ciebie te turbo nadmucha tyle że potrzebne było odprężenie?
Tak jak kolega wyżej pisał, turbo delikatnie przenieść w inne miejsce, aby było bezpieczne.

: 23 sty 2012, 18:51
autor: karolas123
kwiatu88, Nie uwazasz ze nie turbienie może wynikać z nierozwojowośc silnika? Jedyny plus jaki przemawia za tym rozwiazaniem to to ze słupek mozna mieć za połtora litra wódki w razie fuckupa.

: 23 sty 2012, 19:04
autor: kwiatu88
:-P w sumie masz rację. Tylko ciekawi mnie jak tu zostało to zrobione.