Strona 1 z 1
Tłumik przelotowy do audi b3 1.8s
: 31 sty 2012, 21:03
autor: aswalt
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam plan zrobić w swoim audi b3 tłumik przelotowy, przez termin 'przelotowy' rozumiem; kolektor, portki seria, wywalic katalizator który i tak jest pusty została sama pucha, wywalic tłumik srodkowy który i tak juz nieźle pierdzi, mówiąc krótko od portek rura az do tłumikia końcowego, dzis mieżyłem swoją obecną rure tłumika zaraz za 'katalizatorem' i ma sr. zewnętrzną 48mm, planowałem to wykonać ze zwyklej rury stalowej bez szwu sr 50mm bądz 55, niewiem sam jeszcze bo i tak będe chyba to kupował nie mam nic na miejscu u siebie, no i na koniec seria bo nie chce strasznego huku. Czytałem w róznych źródłach o tych komorach odpręzających i 'niby' dodających moc strumienicach, powiem tak u mnie to ten tłumik za szczelny nie jest wiec chyba juz sie sam odprężył i jakos jeździ nie czuje jakiegos zamulenia, no i jak raz spawałem tłumik i zdojłem zobaczyc jak to na kolektorze i portkach, moje wrazenia; wszystko sie trzęsło, na 3 biegu na szutrowych zakrętach jechał prosto nie miał trakcji:PP pomiarów 0-100 nie robilem ani nie byłem na hamowni ale wydaje mi sie ze takim aucie nie powinnien przeszkadzac za duzy wylot, jeśli ktos robił juz cos takiego u siebie niech opisze co i jak czy głosno czy nie czy muli czy nie i jak to wykonał.wszelkie opinie mile widziane.
: 31 sty 2012, 21:14
autor: GerB3
aswalt pisze:pomiarów 0-100 nie robilem
To zrób, to dużo mówi o stanie silnika.
Generalnie jak chcesz zrobić wydech zeby to jakos miało ręce i nogi to tak:
-kolektor szukaj od silnika DZ albo 3A czyli cos na wzór 4-2-1 bo te nasze z PM to 4-1, katalizator wywalasz cały, prowadzisz rure ok 50mm lub 55mm (to juz musze/musisz sprawdzic bo jest o tym sporo) na cała długosć auta ale ja bym środkowy tłumik zostawił tylko zrobił przelotowy, i koncowy wg. uznania. Ja nie mam katalizatora, środkowy przelotowy i jest różnica. Do tego można z tym silnikiem robić jeszcze inne cuda ale to juz inny temat.
: 31 sty 2012, 21:33
autor: aswalt
stan silnika dobry, bo był remontowany, a ze 'dobry' stwierdzam po tym ze nie kopci i na 10 000km czyli do ostatniej wymiany dolałem 100ml oleju
: 31 sty 2012, 22:05
autor: mloody
podepne się do tematu. Czy będzie jakąś różnica w mocy jak wstawie rurke zamiast kata w 1.8 jn
: 05 lut 2012, 19:58
autor: BLUECONECT
Rewelki w mocy na pewno nie będzie... U mnie po wyrzuceniu kata nie zauważyłem jakiegoś spec. wzrostu przyspieszenia... ale za to wzrost hałasu
Założony tłumik początkowy(zamiast kata), środkowy, końcowy- wszystko Polmo Ostrów- jak na razie ponad 2 lata bez dziur, wg mnie firma tania i w miarę pewna duży wybór do każdego modelu i dobry katalog online:
http://www.polmostrow.pl/katalog.html <ok>
: 11 lut 2012, 18:09
autor: Motostacja pl
_uwaga
: 12 lut 2012, 09:47
autor: Small3r
BLUECONECT, że tak wtrącę lekkiego offtopa, jesteś z ostrowa?
Co do kata, to ja się wypowiem, że warto. U mnie poprawa przyspieszenie, pomiarów nie było jako takich, ale przewiozłem kilka osób, gdyż sam mógłbym nie ocenić obiektywnie i też uważają, że auto lepiej idzie. Mój był zapchany w 3 tyłki, facet się dziwił, że w ogóle to auto jechało haha <ok>
W twoim przypadku i tak zrobiłbym podobnie jak ja. Od portek dałbym rurkę 2" względnie tak jak piszesz, 52-55mm, przelot a na samym końcu jakiś fajny tłumik, ja planuje wstawić ori od V6, do Ciebie wstawiłbym np od R5. Będę od siebie wyciągał, to mogę Ci dać na przymiarki nawet <ok> Pozdrawiam!
: 12 lut 2012, 19:41
autor: YoGii
powiedzcie mi koledzy czy do mojego ABK jest sens robienia przelotu? w niedalekiej przyszlosci musze pomyslec o wymianie wydechu i tak sie wlasnie zastanawiam czy wrazie wymiany nie szarpnac sie juz na przelot...tylko ze ja osobiscie jestem troche sceptycznie nastawiony na przelot bo generalnie nie lubie chalasu...chcialbym miec przelot wmiare cichy a najlepiej zeby brzmial cos w stylu wrc....jak sie puszcza gaz to wrazenie jest takie jak by wydech zaciagal powietrze do srodka...nie wiem czy jakis taki tlumik jest dostepny ;/ a znow dziurawic nowy zeby wmiare taki efekt byl to bez sens....najlepiej to bym zostawil sam kolektor wydechowy i tyle:D szkoda tylko ze trzeba bylo by jezdzic w stoperach w uszach i zbierac iskry i ogien z asfaltu:D:D:D
: 14 lut 2012, 08:49
autor: Small3r
YoGii, eeeeee... nie rozumiem za bardzo twojej wypowiedzi. To chcesz żeby było cicho czy WRC? haha Bo jedno z drugim się wyklucza. Przeczytaj mój post wyżej. To jest przepis na dobry basik. Chyba, że chcesz aby darło morde, to wtedy jakiegoś mugena przelotowego. To chyba by bardziej Ci odpowiadało.
PS Po co dziurawić nowy tłumik jak można kupić przelotowy za grosze :roll:
: 14 lut 2012, 12:27
autor: Mabrothrax
Opłaca się takie rzeczy robić, ale żeby silnikowi lepiej zrobić a nie uzyskać dźwięk. Co po dźwięku jak żółwiem się jeździ?
Żeby nie było zbyt głośno to najlepiej zrobić 2"-2,25" przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem. Silnik odetchnie zauważalnie. Później sportowa dobra wkładka filtra powietrza i jeśli motor jest w dobrym stanie to różnica powinna być.
: 14 lut 2012, 16:02
autor: Small3r
Mabrothrax, <ok> <ok> zgadzam się w 100%!
: 14 lut 2012, 22:04
autor: FranoF1
Żeby nie było zbyt głośno to najlepiej zrobić 2"-2,25" przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem. Silnik odetchnie zauważalnie. Później sportowa dobra wkładka filtra powietrza i jeśli motor jest w dobrym stanie to różnica powinna być.
Ale chyba nie w silnikach N/A
: 20 lut 2012, 16:19
autor: aswalt
witam po przerwie. oriętowałem sie troche w sprawie mojego pomysłu. wiec tak. u mnie w miescie mają rury tylko ze szwem i kosztuje taka 2'' 23zł/m wiec bez szwu 25-30 będzie kosztowac, obecnie nie mam gotówki, Ale Miałem troche złomu na podwórku I wyciołem środkowy tłumnik i wstawiłem w jego miejsce gołą rure, nie wiem co to za rura ale 2'' miała napewno i wchodziła w nią seryjna tylko ze to strasznie grube jest bo to miało być chyba na słupki do ogrodzenia:) ze 3mm scianka, ale do żeczy, uszczelniłem cały układ, troche gwizdze przy łączeniu z portkami ale to minimalnie ale ogolnie jest ciszej niz poprzednio z tym wypalonym srodkowym tłumnikiem, w zakresie 2000-1300 na biegu jak sie jedzie bez gazu fajnie bulgocze i strzela, wzrostów mocy jakis drostycznych nie odczułem ale lepiej sie wkręca i lepiej na wysokich obrotach ciągnie. a co do dalszych modyfikacji to tak. Potrzebuje kolektora 4-2-1 podejdzie chyba od b3 na gaźniku i nie wiem czy nie od b4 na pełnym wtrysku, no a dalej to jak sie ociepli pocągne rure ze słupków od płotu ( mam tego z 6m
) albo kupie bez szwu normalną i zobacze wtedy. po usumięciu srodkowego tłumika jest lepiej niz było napewno, czyli było tragnicznie. w wolnej chwili nagram cos i wstawie jak buczy.