Witam,
Jest wiele tematów na temat przerobienia mechanicznego wtrysku na digifanta.
Pisząc z użytkownikami mechanicznych wtrysków każdy pisze że jest dobrze do puki z rozdzielaczem jest dobrze - potem zostaje tylko męka.
Postanowiłem założyć temat w którym będzie opisane dokładnie co i jak wykonac aby przerobic wtrysk mechaniczny w ACE/6A oraz w innych tego typu dziwolagach na digifanta zarówno 1 jak i 2.
Myślę że takie porady pomogą uchronic wiele 16V przed wywaleniem na złom.
Prosił bym aby osoby posiadające wiedzę w tym temacie oraz osoby które dokonały takich cudów wypowiedziały sie dokładnie o potrzebnych częściach (najlepiej numery cześci aby ktoś nie łamał sobie głowy co z czym i do czego), co i jak trzeba przerobić, jeżeli coś modzić to jak, zminay elektryki do co z czym.
Ważne jest też to co Wam (tym którzy dokonali tego) sprawiło problemy.
Plan byłby taki: Piszemy:
Jaki silnik poddany modyfikacji - kod oznaczenie,
Jaki rodzaj wtrysku i osprzętu zastosowano do modów,
Co i jak było podłączone,
Z jakich silników pochodziły części (najlepiej z oznaczeniem silnika i z numerami części).
Jeżeli są gdzieś linki do modyfikacji to równiez mile widziane.
Myślę że taki szczegółowy opis co z czym się je i jak to ogarnąć pomoze nie jednej osobie.
: 08 lut 2012, 22:28
autor: SzymekB
Nie mam pojecia jak jest z ace....
ale Ng jest mechaniczny wtrysk więc tak.
Niemcy juz wymyslili coś takiego i kosztuje to 1400 euro, albo 1700 no cos takiego, cena i tak zaporowa.
W Ng mozne kombinowac z wtryskami od Vw t4 i są takie projekty. Ale nie wiem czy dalo to jakies korzysci , podobno nie.
Kiedys widziałem jak koles sam zrobil ustrojstwo na megasquircie. taki mozna powiedziec sportowy komputer.
Ale o czym a wogule gadam. w dzisiejszych czasach jest to nie oplacalne. i mało kto sie w to będzie bawil.
Pozatym. w tych silnikach największym problemem nie jest wcale mechaniczny wtrysk.
: 09 lut 2012, 07:34
autor: Mabrothrax
W QS Kraków robota + części 2000 zł za przerobienie na digi ACE. Jak dla mnie nawet robiąc samemu to pipa. Ten motor nie nadaje się do B4 i tyle.
: 09 lut 2012, 14:29
autor: gornik
Są takie tematy na forum vw bodajże odnośnie montażu DIGI. Śledziłem to kiedyś, temat nie jest prosty i tani, a co najważniejsze kompletowanie gratów może trwać w bliżej nie określonym terminie.
: 09 lut 2012, 16:20
autor: pilachgt
możesz też poczytać na forum golfa , gdyż znane są praktyki usuwania mechanicznego wtrysku z KRa (1,8 16v) , a operacja będzie podobna
: 09 lut 2012, 16:29
autor: konrad81
gornik, nie do konca musi byc az tak kosztowne, no chyba ze robiac tak jak mowisz kompletujac oddzielnie graty, najlepiej znalesc dawce i wytargac z niego wszystko co potrzebne.
Cenowo to tez moze byc duza rozbierznosc w zaleznosci ktore digi chcemy.
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)
DIGIFANT II
-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF lub PB
-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki na przepustnice)
(zaczerpniete z vwgolf.pl)
: 09 lut 2012, 19:03
autor: rafalaudi1
konrad81, A co z digi 3?
Posiadasz jakieś info?
: 10 lut 2012, 09:44
autor: konrad81
rafalaudi1, postępujemy j/w, co do zdobycia gratów nie będę uczył ojca jak się dzieci robi;)
Szukaj VW passata b3, golfa mk3, audi z silnikiem abk lub tez seata toledo wiem ze digi 3 był właśnie w 2.0 co z reszta to nie wiem.
Co do przepływek możesz je wykluczyć z poszukiwań z tym, że potrzebna jest trochę większa rzeźba (zastępujesz je potencjometrem przepustnicy robiłem to u siebie w golfie gdzie siedział PF spisywało się dość ciekawie dla lepszego rezultatu przydała by się jeszcze korekta softu, ale to nie ten temat...)
No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Widziałem na youtube Ng na megasquircie.
Musze to znaleźć..
: 13 lut 2012, 10:33
autor: pilachgt
SzymekB pisze:
No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.
Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.
: 14 lut 2012, 22:44
autor: SzymekB
pilachgt pisze:
SzymekB pisze:
No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.
Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.
Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.
Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4
Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM
Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary
: 15 lut 2012, 00:41
autor: pilachgt
SzymekB pisze:
Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.
Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4
Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM
Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary
ok, ale czy to jest warte kosztów i czasu poświęconego na to???
nie lepiej wrzucić inny motor?
: 15 lut 2012, 01:09
autor: kefirsky
Mam w ofercie komputer piggyback, który wyprodukowaliśmy specjalnie dla klientów, którzy chcą się pozbyć mechanicznego wtrysku z 4 i 5cylindrówek. Poza opcją sterowania paliwem, jest opcja sterowania zapłonem i innymi gadżetami. Temat tańszy niż digifant i daje pełne opcje strojenia auta, siądzie na tym sekwencja, w opcji wyświetlacz czau wtrysku, kąta wyprzedzenia zapłonu, ciśnienia doładowania - w przypadkach gdy zaturbiamy wolnossaka lub w autach z turbosprężarką w serii i inne gadżety...