Strona 1 z 2

4 Gaźniki od motocykla 1.8s

: 06 maja 2012, 21:58
autor: aswalt
czesc,
mam taki patent w głowie i chciałbym go tutaj opisac mam nadzieje ze znajdzie się ktos kto dysponuje wiedzą która pomoże rozwiac kilka wątpliwosci a mianowicie, mam pomysł- jesli wszystko będzie w dobrym kierunku to postaram sie go wykonac, 4 gaźniki od motocykla zamiast kolektora ssącego przpustnicy i reszty bajerów, silnik chciałbym zasilac róweniez gazem.

Kontynuując, falansza grubosci ok 5mm w niej otwory do nich przyspawane rurki odpowiedniej średnicy dalej gumowe rurki za pomocą których będzie połączenie z gaźnikami,
od strony filtra powietrza- gumowe krócce do gaźnika drugi koniec do puchy ( zeby gaz sie mieszał z powietrzem) wykonane z blachy pospwane , dalej do puchy dolt powietrza rurą zakonczonczoną stożkiem odowieniej srednicy,
no i dobra tyle potrafie wykonac sam ale teraz pytania bo czytałem w różnych źródłach
-Jeśli chodzi o prace na benzynie to mysle ze nie powinno byc problemu z jako taką pracą bo paliwo będzie powietrze tez ale jak to jakos sensownie zgrac zeby nie było muła i nie paliło 20l. i czy moze byc tak ze będzie chodzic na gazie a benzyna nie będzie dochodzić czy to jakis osobny sterownik jest do tego a jak nie to pstryczek od pąpki paliwa i właczana ręcznie.
-Praca na gazie, nie wiem czy dobrze sobie to wymysliłem ( nizej rysunek) gaz do puchy i gotowe dawka paliwa na śrubie od parownika bo wydaje mi sie to za proste,
-w normalnym 1.8s idą jakies podcisnienia od czego to jest, oczywiscie mam zamiar je podpiąc do mojej puchy
- no i cos ludzie pisza o zapłonie i tych podcisnieniach, no ale ja mam aparat zapłonowy na rozrządzie wiec to mnie raczej nie dotyczy

no i to co najważniejsze efekty
jak to będzie smigac i czy wogole najlepiej na gazie jakie mogą byc przyrosty w spalaniu przy normalnej jeździe( wedłyg mnie to nawet spalanie spadnie)
w jaki przyrost mocy mozna celowac
napewno silnik powinien sie lepiej wkręcac i miec lepszy dzwiek.


Czekam na opinie, rady.

Obrazek

: 06 maja 2012, 23:01
autor: SzymekB


Tutaj masz pełno filmików o tym.

http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... /index.php

Tutaj firma która się tym zajmuje...Gotowe gaźniki.

http://www.flow-improver.de/shopdeutsch/images/g14.jpg




Jeżeli dasz gaz tak jak pokazałes na fotografii.... to spalanie będziesz miał 20 litrów. W tej całej zabawie z gaźnikami chodzi o to ,żeby był duży przepływ powietrza,.,.

A Ty go zawezisz mikserem lub blosem i pozniej zeby zestroic gazniki będziesz nadrabiał dawką paliwa bo silnik nie będzie miał skąd ciągnąc powietrza i tak czy tak przy 3500 obrotów zabawa się skończy :mrgreen:

: 06 maja 2012, 23:13
autor: aswalt
ale skoro są silniki gaźnikowe nawet mówiąc o audi i ludzie zakładaja gaz i dobrze to smiga nie ma muła i duzego spalania to czemu tu jest inaczej?

własnie dlatego pytam zeby to zrobic jakos dobrze, to jest dopiero ryskunek króty mozna poprawiac do bólu zeby potem wykonanie było odpowiednie, to jakie umieszczenie gazu było by odpowiednie?
mam instalacje IIgen ale obecnie mam odpięty krokowiec i jest sróba, przeciez jak mam krokowca to dawke gazu silnik sam sobie dobiera.

mozna by tez zamnontowac 4 miksery kazdy do osobnego gaźnika, a na węża od parownika dać rozgałęźnik

czkam na wypowiedzi

: 07 maja 2012, 09:21
autor: miron72
SzymekB pisze:A Ty go zawezisz mikserem lub blosem i pozniej zeby zestroic gazniki będziesz nadrabiał dawką paliwa bo silnik nie będzie miał skąd ciągnąc powietrza i tak czy tak przy 3500 obrotów zabawa się skończy
Zawężony dolot = mniejszy przepływ = mniej powietrza. Nie wiem czemu miałby niedostatki powietrza rekompensować większą dawkę paliwa wzbogacając jeszcze mieszankę.... Skoro powietrza będzie mniej, paliwa również musi być mniej po prostu dla prawidłowego składu mieszanki.
Chyba, że chodzi Ci o błędy regulacyjne -poszukiwanie utraconej mocy poprzez zalewanie paliwem.
Jak się to dostroi to nie będzie pewnie kończyć na 3500 rpm, takie zachowania są przy rozjechaniu się mieszanki, staje się ona niekaloryczna dla silnika, bo np. parownik nei wyrabia, a silnik doi powietrza w nadmiarze.
Samo zdławienie dolotu, jeżeli mieszanka będzie prawidłowa zaowocuje spadkiem osiągów ale kręcić się będzie. Chyba, że masz na myśli brak porywającego odejścia powyżej 3500 rpm...
Cóż -JN orłem nie jest(mam 7 lat) i cudów bym się nie spodziewał. Jak ma być moc to swap, lub założenie wtrysku elektronicznego plus np. sprężarka i takie tam....
Jak ma być wygoda z gazem to BLOS i dbałość.
Kilka gaźników -cóż, strojenie upierdliwe, dogranie dolotu, rezanie.... A efekt nikomu dupy nie urwie. Nawet się do ABK nie zbliży zapewne, dźwięk będzie miał fajny ale to za mało chyba.
Cztery miksery na czterech gaźnikach....ech, życie nie wymaga byśmy się codziennie pejczem okładali to po co na własne życzenie ;-)

: 07 maja 2012, 10:56
autor: turbofin
Niech kolega kombinuje, zobaczymy co z tego wyjdzie. Ja jestem za :mrgreen:

: 07 maja 2012, 19:29
autor: SzymekB
miron72 pisze:
SzymekB pisze:A Ty go zawezisz mikserem lub blosem i pozniej zeby zestroic gazniki będziesz nadrabiał dawką paliwa bo silnik nie będzie miał skąd ciągnąc powietrza i tak czy tak przy 3500 obrotów zabawa się skończy
Zawężony dolot = mniejszy przepływ = mniej powietrza. Nie wiem czemu miałby niedostatki powietrza rekompensować większą dawkę paliwa wzbogacając jeszcze mieszankę.... Skoro powietrza będzie mniej, paliwa również musi być mniej po prostu dla prawidłowego składu mieszanki.
Chyba, że chodzi Ci o błędy regulacyjne -poszukiwanie utraconej mocy poprzez zalewanie paliwem.
Jak się to dostroi to nie będzie pewnie kończyć na 3500 rpm, takie zachowania są przy rozjechaniu się mieszanki, staje się ona niekaloryczna dla silnika, bo np. parownik nei wyrabia, a silnik doi powietrza w nadmiarze.
Samo zdławienie dolotu, jeżeli mieszanka będzie prawidłowa zaowocuje spadkiem osiągów ale kręcić się będzie. Chyba, że masz na myśli brak porywającego odejścia powyżej 3500 rpm...
Cóż -JN orłem nie jest(mam 7 lat) i cudów bym się nie spodziewał. Jak ma być moc to swap, lub założenie wtrysku elektronicznego plus np. sprężarka i takie tam....
Jak ma być wygoda z gazem to BLOS i dbałość.
Kilka gaźników -cóż, strojenie upierdliwe, dogranie dolotu, rezanie.... A efekt nikomu dupy nie urwie. Nawet się do ABK nie zbliży zapewne, dźwięk będzie miał fajny ale to za mało chyba.
Cztery miksery na czterech gaźnikach....ech, życie nie wymaga byśmy się codziennie pejczem okładali to po co na własne życzenie ;-)


Jak ma się niby kręcic skoro dolot będzie zawężony.... na 6000 rpm będzie wchodzić 5 minut i będzie Ci się wydawac ze silnik wyskoczy......

Dlatego większośc ludzi jezdzi na blosie ,bo z tym się jeszcze da jakoś wytrzymac..


Z dawka paliwa to miałes racje, ja miałem na mysli ke-jetronica, ja tak mam ze zawęzony dolot powoduje większe spalanie. A z gaznikiem inaczej...


Co nie zmienia faktu, ze kazdy gaznik musi dostawac dużo powietrza , a przy takiej zwęzce będzie dostawać go 4 razy mniej.....

: 07 maja 2012, 20:04
autor: aswalt
dobrze tylko wszyscy ciągle o tym zwężonym dolocie a kto wogóle powiedział ze dolot będzie zwiężony???

gaz moge zamonotowac bezpośrednio do gaźnika tak by był jednoczesnie gaźnikiem i mikserem tak jak to robią ( gaz w motocyklu ) chodzi bez zadnych strat mocy , i wtedy do gaźników 4 filtry,

nawet gdybym został przy tym co na rysunku to nigdzie tam nie jest zaznaczone ze dlot się zwęża , logiczne ze jeśli gardziel gaźnika ma przykładowo 35mm a są 4 szt. to nie wsadze stożka z rurą wielkości 40mm tylko przykładowo 15cm. a ta cała pucha ma być tylko poto by gaz tam mieszał sie z powietrzem, zamiast doprowadzac mikser do kazdego gaźnika z osobna,

chłopaki w stodole nawet to robią :P

: 07 maja 2012, 23:01
autor: kresek
Jedyne co z doswiadczenia powiem, silnik sie bedzie krecil przy dobrej synchronizacji do 8000 bez jekniecia.
Spalanie w porownaniu do ke-jet 70% w gore.
Moc ok. 30% w gore.

Co do gazu sie nie wypowiem nigdy nie mialem

: 08 maja 2012, 13:56
autor: aswalt
jeden co teorie poparł jakimiś senswownymi przykładami :)

: 08 maja 2012, 16:49
autor: miron72
SzymekB pisze:Jak ma się niby kręcic skoro dolot będzie zawężony.... na 6000 rpm będzie wchodzić 5 minut i będzie Ci się wydawac ze silnik wyskoczy......
Nie do końca, jeżeli będzie zachowany skład mieszanki to będzie przyspieszał do końca obrotomierza, wolniej jeżeli mieszanki PRAWIDŁOWEJ będzie mniej, szybciej jeżeli będzie więcej. Innymi słowy ilość mieszanki przy założeniu jej prawidłowego składu będzie dopasowana do przepływu w dolocie. Chyba, ze masz na myśli dramatyczne zaciśnięcie dolotu ale to nie przykłada się do tematu w wątku. Wiadomo jednak, że jak mu zatkać przelot, czy zostawić otworek na członek chomika to z jazdy nici....
Rozumiem, że chodziło Ci o spowolnienie zadławionego auta(a nie ucięcie na 3.5k rpm) i tu racja -będzie zamulało...
Dlatego większośc ludzi jezdzi na blosie ,bo z tym się jeszcze da jakoś wytrzymac..
Tak, lecz jeżdżą z BLOSem przy wtrysku, montaż BLOSa do gaźnika to nieczęste zjawisko(choć ja mam w w124 z gaźnikiem 2ee), często uważane za przerost formy nad treścią....
A gaźnik, podobnie jak BLOS(który jest gaźnikiem zresztą) musi być w pewien sposób zawężeniem dolotu -pod gaźnikiem musi się wytwarzać podciśnienie, inaczej z jego działania d...a.

Tu jak pisze kolega zwężenia dolotu nie będzie -cztery lekkie zwężki na każdy garczek jedna to i tak więcej niż przelot przez jeden gaźnik czy przepustnicę wtrysku. Sumarycznie i tak będzie to bardziej drożny układ, pompujący więcej mieszanki. Dlatego przecież się takie układy stosuje....oczywiście jak się ma dość łatwo wyskakujący z kieszeni portfel, bo ekonomiczne to jest jak mycie garów wężem strażackim ;-)

Gaźniki nie tyle wymagają potężnych ilości powietrza -wszystko się rozbija znowu o skład mieszanki. Ilość powietrza musi współgrać z ilością paliwa.
Natomiast gaźniki są wrażliwe na zaburzenia przepływu -ile im powietrza trzeba wezmą sobie chętnie, lecz muszą je mieć natychmiast i możliwie gładko podane, bez zawirowań i zahamowań. Ma to znaczenie, bo wpływa na podciśnienie w dolocie więc i pod gaźnikiem. Jak dolot się zamuli przed nim, odbije się to automatycznie pod nim(to znaczy wzrośnie podciśnienie w sposób nieprzewidziany konstrukcyjnie). Może dojść do zaburzeń, zwłaszcza w układach dwugardzielowych przy fazach przejścia z jednej na dwie przepustnice.
Wtryski mają większe możliwości auto adaptacyjne, pomiar ilości powietrza i....i w sumie nieważne, bo to już nie do tematu.

Kilka gaźników to ciekawy pomysł, lecz sam w sobie nie zrobi cudu, należałoby dodać zmiany dolotu(przepływ, długość)/wylotu, zmianę wałka, możliwość regulacji mechanicznej luzu zaworowego, dopasowanie zapłonu....
Gaźnikowce można też uturbiać -robiono to przed II wojną światową, można więc i dziś ;-)
kresek pisze:chłopaki w stodole nawet to robią
No to działaj, pierwszy samolot też powstał w stodole...
jeden co teorie poparł jakimiś senswownymi przykładami :)
No to ja się pożegnam jeżeli można skoro nic sensownego nie piszę, bo co tu będę mącił :-P

: 08 maja 2012, 22:36
autor: aswalt
Nie no nie żegnaj sie bo wiele wyjasniłes i dużo pomogłes, zachęcam do dyskusji,
wiem o tym ze ten nie wyrywający kierownicy z rąk przyrost mocy odbije sie na spalaniu, sam jestem bardzo ciekawy jak to będzie współgrac z gazem, te łebki a yotutuba i nie tlyko oni mówią ze spadków nie ma a spalanie nie wzrasta, zresztą mam instalacje II gen ale mam sróbe załoze ja i sam moge dobrac skład mieszanki gazu i ustawiac mieszanke powietrze/lpg samemu najwyzej będzie mułowaty ale to nie oznacza ze będzie sie wkręcac do 3500, tylko zastanawiam sie nad tym czy wstawiac 4 miksery przed gardziel, czy poprostu w miejscu( tam gdzie wchodzi rura od liltra i opaska ją ściska) wywiercić otwór na rurke doprowadzającą lpg, jest to najbardziej chałupniczy sposób ale oszczędzam 150zł juz na tej pierdółce która kupiona raczej napewno zwęzy przelot o nim 5-7mm a rozpylenie prawde mówiąc moge zrobić ramemu nawiercają na koncu wylotu przykładowo , bardzo małe dziurki, zresztą gaz od parownika jest juz w postaci lotnej o ile się nie mylę
gaźniki to wydatek 80-150zł
http://allegro.pl/yamaha-fzr-1000-gazni ... 39590.html
umiecic chciałbym je jak najbliżej głowicy by uniknąć opóżnienia
najlepiej według mnie było by zastosowac 4 filtry
na odme dać filterek z allegro,
no i to co tez warto przedyskutowac to to ze gniazda w głowicy nie są ''chyba'' okrągłe a rurki będą jeśli jest tak jak myśle to juz jest ograniczenie wydajnosci, ewentualnie cos rzeźbic i wyrzeźbic, nie jestem pewny w 100% bo nie ściągałem kolektora.
no i co z paliwem jak jest z pompą ? czy musze sobie zrobic sterowanie ręczne? bo z tego co wiem pompa pracuje cały czas tylko regulator puszcza paliwo w odpowiednim czasie, tak? to nie jest wsumie największy problem projektu ale warto wiedzieć( pompe niedługo wymienie bo dało sie we znaki jeżdzenie na końcówce rezerwy i ''polskie paliwo'' wyje juz ja głupia i nie daje odpowiedniego cisnienia bo nawet na luźe nie wkkręce do odciny, z dnia na dzien słabnie:P)
wogóle to dzieki za zainteresowanie tematem ale przeciez trzeba pisac, pojawiają sie nowe pomysły, chęci, nierealne staje sie realne:)
to ze jest to nie opłacalnie nie musicie pisac bo wszyscy wiemy ze silnik w stanie(niewiadomym) to koszt 300zł na szrocie do wyboru do koloru.

: 09 maja 2012, 19:03
autor: GerB3
Jedna mała podpowiedź - 1,8 z audi to to samo co 1,8 VW, na forum golfa masz wszystko o 4 gaźnikach w naszych silnikach i powiem Ci tylko jedno ze to nie jest tak łątwo założyć jak to sobie wyobrażasz, poszukaj sobie tematów to bedziesz miał już jakąś tam wiedzę co Cie czeka.

: 09 maja 2012, 22:42
autor: aswalt
gdyby tak to wszystko było na forum VW to nie zakłądałbym tutaj tematu

: 13 maja 2012, 08:30
autor: Manti227
A jak sądzicie w v-ce też tak się da? Kiedyś widziałem chyba stare ferrari na v8 i tam właśnie tak było zrobione. Trzeba mieć specjalny kolektor czy wystarczą "rurki"?

: 26 cze 2012, 21:20
autor: turbofin
Jak postepy w projekcie?