Strona 1 z 4

[80/B4] Swap napedu quattro do b4 avanta

: 22 maja 2012, 18:10
autor: Radar_radek
Siema ponoc bylo na forum ale szukam szukam i nic w wyszukiwarce rowniez a wiec:

-Mam audi b4 avanta 2.6 V6 i drugie audi 80 b3 sedana cale i chcialbym przelozyc naped quattro.

Z tego co sie domyslam bo jeszcze avantem na kanal nie wjezdzalem to ma z tylu belke zas z quattro zrzucilem cale sanki tylne z mostem i jest niezalezne zawieszenie, jak sie ma kwestia wrzucenia tego do avanta?

Drugie pytanie czy przednie Mcpersony quattro ma takie same jak fwd?
Czy jest roznica w zawieszeniu ogolnie miedzy b3 a b4

Z gory dzieki za info

: 22 maja 2012, 19:43
autor: Audi Sport
Tu kolega S80 przerabiał ten temat.
https://audi80.pl/audi-b4-by-s80-vt60213.htm

Tylny zawias w B4 jest całkiem inny niż w B3. Zawias z przodu jest taki sam jak w FWD, oprócz sanek które mają mocowania na dwie poduszki skrzyni.

: 22 maja 2012, 20:17
autor: kojak85
W quattro jest inna podłoga z tego co mi się wydaje, bo prowadzony jest wał. Dodatkowo gdzieś musisz mocować tylne sanki, bo zawieszenie czegoś się musi trzymać. Cały zawias musisz przełożyć. Wydech też jest inaczej prowadzony.

: 22 maja 2012, 20:35
autor: Radar_radek
Wydech i podloga to male piwo, martwi mnie kwestia zbiornika bo b3 miala za tylna kanape a b4 ma jeden duzy pod autem, moze w fabryce przewidzieli mocowania sanek od quattro i sa fabrycznie?

Przod to mam cale sanki z b3 wiec wrzuce calosc i tyle, ciekawi mnie kwestia rozwiazania tylu

Kolega ktory podales wrzucal z sedana do sedana to jest dzien roboty i 8 piwek, a mnie chodzi do avanta, gdzie jest calkiem inaczej rozwiazana tylna podloga i byla belka a nie niezalezne wahacze.

: 22 maja 2012, 20:37
autor: sagem
Radar_radek, z B3 jest różnica i nie podpasujesz. Możesz natomiast przełożyć z B4 Avant/Sedan, wszystko pasuje po za paroma szczegółami. Najlepiej kupić całe auto i móc wszystko przekładać. Wydech od połowy oraz bak na pewno do zmiany. Przód się nie różni. Dospawać trzeba łapy do skrzyni od q bo jest dłuższa. Podłogi ruszać nie trzeba, mocowania też są "gotowe" ;-)

W sedanie jest to samo co w avancie, tylko różnica jest quattro-ośka, mowa o B4.

: 22 maja 2012, 21:15
autor: Radar_radek
Wiec jaka jest ta róznica zawieszen miedzy b3 i b4

: 22 maja 2012, 22:41
autor: Audi 80 Polska
Radar_radek pisze:Kolega ktory podales wrzucal z sedana do sedana to jest dzien roboty i 8 piwek, a mnie chodzi do avanta, gdzie jest calkiem inaczej rozwiazana tylna podloga i byla belka a nie niezalezne wahacze.
W B4 sedan ośce też masz belkę jak w avancie. Jakby działał vagcat.com albo miał ETKĘ to bym Ci nawet sprawdził czy nie idzie taka sama do avanta i sedana.

Tutaj FranoF1 wkładał zawieszenie od quaatro do ośki: https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-f ... htm#636729

: 24 maja 2012, 21:02
autor: Radar_radek
Nadal czekam na odp na moje pytanie nad postem aldiego

: 24 maja 2012, 21:24
autor: Mabrothrax
Zasadniczo chodzi o to, że z b4q przełożysz wszystko p&p a z b3q nie bo jest inna podłoga a co za tym idzie mocowania itd.

: 24 maja 2012, 22:04
autor: SzymekB
Radar_radek pisze:Nadal czekam na odp na moje pytanie nad postem aldiego


Zabawa droższa niż oba auta razem wzięte. :mrgreen:

A różnica w szerokosci:) To widać :-P

: 24 maja 2012, 22:12
autor: Radar_radek
Niom drozsza nie drozsza mam 3 audi w tym:
-jedno 90 b3 quattro 2,3 10V
-80 b3 2.0 16v dohc quattro
-80 b4 avant 2,6 v6 fwd
i mysle ze z tych wszystkich zrobie avanta w quattro :)

: 24 maja 2012, 23:44
autor: king86
Tylne zawieszenie B3(podobne do przedniego zawieszenia) :zwróć uwagę na kształt ramy pomocniczej, gabaryty dyfra oraz jego mocowanie do ramy, zwrotnice, wahacze oraz półosie nad ramą pomocniczą ( wymuszone jest to ukształtowaniem podłogi w B3)

Obrazek

A tu kolumny zawieszenia :

Obrazek

A tu tylne zawieszenie B4 Limo/Avant : na pierwszy rzut oka widać różnice w mocowaniu dyfra, inne zwrotnice, kolumny, wahacze i oczywiście rama pomocnicza inny rozstaw mocowań do podłogi, półosie pod ramą pomocniczą (w B4 cały osprzęt jest mocowany pod ramą, w B3 nad ramą)

Obrazek
Obrazek

Moim skromnym zdaniem lepiej zakupić cały osprzęt z B4 Limo/Avant i zrobić to p&p(sam się do tego przymierzałem ale wiadomo kasa kasa kasa <buu>

<piwo>

: 25 maja 2012, 11:33
autor: Radar_radek
Wielkie dzieki i takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem.

: 25 maja 2012, 21:56
autor: SzymekB
Radar_radek pisze:Niom drozsza nie drozsza mam 3 audi w tym:
-jedno 90 b3 quattro 2,3 10V
-80 b3 2.0 16v dohc quattro
-80 b4 avant 2,6 v6 fwd
i mysle ze z tych wszystkich zrobie avanta w quattro :)


Jak chcesz jezdzic quattrem w avancie to lepiej sprzedaj tą ośke i kup quattro ;-)


A 2.0 16v w jakim jest stanie ?? to jest sport edition czy nie ?? nie chcesz sprzedac ?? :mrgreen:

: 25 maja 2012, 22:36
autor: chmiel25
Jeżeli chcesz zrobić konwersje na quattro w Avancie. Musisz szukać napędu od B4 Q. Kompletnego w raz z pompą hamulcową i Pompą ABS. Sterownik blokady wraz z wiązką . Jeżeli chcesz mieć to zrobione właściwie.
Jak już wcześniej napisane od B3 nie podejdzie. W B4q tylne zawieszenie jest praktycznie identyczne jak w A4 b5.

Pozdro