Strona 1 z 3
[2.3 NG] Przeróbka na Gaźnik
: 16 wrz 2012, 10:31
autor: Sniq
Czy jak zmiene wtrysk mechaniczny na gaźnik to bede musial zmienic pompe paliwowa ? a takie drugie pytanie co zrobic z gniazdami od wtryskow? czym najlepiej za ślepić
: 16 wrz 2012, 11:32
autor: Leo
hehe, ale przeróbka
no jakby nie patrzeć, pompa paliwa przy gaxniku jest inna.
Wtryskiwacze zostawić i już.
daj znać co Ci wyjdzie
: 16 wrz 2012, 12:21
autor: Audi 80 Polska
Było kilka tematów o tym np. ten:
https://audi80.pl/23-ng-na-gaznik-od ... t53979.htm
Co do pompki trzeba by sprawdzić czy gaźnik da radę odprowadzić nadmiar (jeśli masz gaźnik z króćcem powrotnym) bo jeśli masz gaźnik, który po napełnieniu komór zamyka wlot to będziesz potrzebował akumulatora paliwa.
: 16 wrz 2012, 12:41
autor: Sniq
Napisz czy udalo sie to zrobic w nastepna niedziele;)
: 16 wrz 2012, 17:28
autor: Dregan
ciekawe co tam wymodzisz <ok>
: 16 wrz 2012, 18:08
autor: miron72
Gaźnik napełnia komorę paliwową ale też pobiera z niej non stop, pływak opada i znowu zawór otwarty i tak dalej. Niektóre gaźniki posiadają tłumiki pulsacji paliwa. Jeżeli zakładany będzie miał to już przy sobie w zasadzie.
A sam przelew gaźnika w kontekście pompki od wtrysku to nie sedno problemu.
Przy okazji -ciśnienia pompek do gaźnika to chyba około 0.3 bara, jednopunktu coś koło 1ego bara. A ta z NG ile daje? 7barów chyba wydoli, a te 5, czy 6 to bez zadyszki powinna.
Ale zakładając prostszy gaźnik to pozostaje kwestia kolektora, bo pod gaźniki są budowane inne niż pod wtryski.
Pompka paliwa do wymiany, ta co jest w NG ma kilkakrotnie za wysoką wydajność. Pompki mechanicznej do r5 się raczej nie dołoży, a pompki elektryczne do gaźników kosztują ok. 100-150 pln.
Wtryskiwacze -ja bym wrzucił zaślepki jakieś, dotoczone zapewne, zamykające drogę do obiegu podciśnień.
Jaki cel przeróbki? Kłopoty z wtryskiem, czy miłość do karburatorów?
: 16 wrz 2012, 20:42
autor: arturG
Witam serdecznie.ja juz przerabialem temat z gaznikiem w ng.tylko nerwicy Prawie dostalem,Ale ogolnie jezdzilo. Mialem kolektor od jakiejs starej audi, zrobilem podkladke z blachy 4 zeby zaslepic owalne kanaly dolotowe na ogragle. Przed gaznikiem zrobilem trojnik i reduktor cisnienia. Moim zdaniem temat do ogarniecia, Ale Teraz to odrazu bym szukal 5gaznikow od motoru i je wkladal,moze kiedys jak wyprostuje sprawy finansowe to bede sie bawil dalej,a tak to Narazie audiki do sprzedania mam. Jakbede mogl pomoc to pisz.Pozdrawiam.
: 16 wrz 2012, 21:01
autor: Maszu
cisnienie paliwa na pompie paliwa w NG 6 - 6,5 bara
cisnienie na wtryskach 4 - 4,5 bara
na jednym gazniku albo pobawic sie w throttle bodies, opcja kilku 'gaznikow' w szeregu, po jednym na kazdy cylinder :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/28/throttle.jpg
: 16 wrz 2012, 21:04
autor: Dregan
chyba gaźniki od gsxra
: 16 wrz 2012, 21:05
autor: arturG
Wlasnie na youtube znalazlem Stara Coupé z 5 gAznikami.
: 16 wrz 2012, 21:08
autor: Maszu
zapodawaj linka <ok>
tylko tak sobie mysle, ze lipa troszke bedzie z tym, iz ssacy i wydechowy dzieli od siebie zaledwie kilka cm, bo sa po tej samej stronie...
mozna sie pokusic o mala przerobke ssacego tylko czy wtedy nie bedzie za wysoko na throttle?
: 16 wrz 2012, 21:10
autor: Dregan
STARA COUPE
brzmi dobrze
ale chodzi o starą coupe
: 16 wrz 2012, 21:12
autor: Maszu
Dregan pisze:STARA COUPE
brzmi dobrze
ale chodzi o starą coupe
zapewne tyl 81/85 z kx/kv/jn albo cos w ten desen r5 :mrgreen:
chyba ze cos z r4 to wymiekam z nazwami <lol>
: 16 wrz 2012, 21:35
autor: arturG
Przepraszam,chodzilo mi o Coupé z lat87. Nom Troche cieply sie robil kolektor dolotowy,Gdy zamontowalem blache miedzy kolektorami Bylo lepiej. Juz szukam linka z tym Audi.
: 16 wrz 2012, 21:41
autor: Leo
gaźnikowcowi ciepły kolektor ssący tylko pomoże.