[B3 1,6 PP] kopułka od golfa (wymian filtra powietrza)
: 17 wrz 2012, 11:42
autor: LUKASZdiy
Chce wywalić ufo z filtra powietrza i zastąpić całość pięknym dolotem z kwasówki, (wiem mocy nie podniesie ale z polerownym alternatorem będzie zacnie
Kiedyś ktoś pisał ze ponoć podchodzi jakaś kopułka od golfa poszukuje numeru części ewentualnie co od jakiego silnika
Od monotrysku z golfa/toledo kod silnika RP. Jak zrobisz to pochwal się dźwiękiem bo też nad tym myślę
: 17 wrz 2012, 15:51
autor: LUKASZdiy
Widze ze moje zamiary sa transparentne, jednak planuje umiejscowienie stożka w drugiej części komory, z dala od rozgrzanego kolektora,
Pozatym długość ok 60 cm przy srednicy 77 mm, powinna dać pojemność większą o ok 1/5 do pojemności znamionowej układu seryjnego, i zarazem pozbawić uklad oporów, zatem masa powietrza zimnego winna spowodować zwiększenie się momentu obrotowego w dolnym zakresie co przy tak slabym silniku jak 1,6 winno byc odczuwalne.
Jeżeli ktoś był by mi wstanie pomodz policzyć, zasymulować rezonans oraz wyjaśnić wpływ owego rezonasu rurowego na proces napełniania. Będę wdzięczny.
Która wg was z tych aukcji bedzie najlepiej pasowała?
Dla mnie poza dźwiękiem to za dużo sie nie zmieni, a jak masz taki porządek pod maską to polecam taki filtr :
: 28 wrz 2012, 14:50
autor: LUKASZdiy
Azeby nie być gołosłownym zakupiłem już kopułkę, rozpoczete mody.
Okazało osie że kopułka od golfa 1,8 na wtrysku pomimo iz nie pasuje do końca rozmieszczeniem śrub, ale osprzęt w niej zamontowany jest praktycznie identyczny z tym seryjnym z ori filtr wiec wężyki praktycznie p&p, rozwiązałem nawet zasysane ciepłego powietrza na duże mrozy z kolektora, tak że w ziemie wystrczylo będzie dołożyć odpowiednio wygięty wężyk i będzie dzia
Na odme przyjdzie mały filterek i tyle narazie czekam na rury alu fi 77mm zlaczki kolanka i sam filterek
Długośc dolotu wyliczyłem na ok 55-60 cma pojemność z grubsza odpowiadająca pojemności ori filtra może + 15 %
[ Dodano: 2012-09-28, 14:20 ]
Całośc na miejscu oczywiscie zabrakło 5 cm złaczki i musze czekać aż dojedzie kumpel z kawalkiem kanalizacyjnej rury
: 28 wrz 2012, 17:26
autor: GerB3
Ładnie to wygląda <ok>
Z której aukcji wziąłeś kopułkę? I jaki problem jest z otworami ?
: 28 wrz 2012, 22:16
autor: snake666
GerB3 pisze:
Dla mnie poza dźwiękiem to za dużo sie nie zmieni, a jak masz taki porządek pod maską to polecam taki filtr :
Miałem taki w 1.8 PM, brzmiał zajefajnie, a wyglądał prawie jak Hot rod
: 01 paź 2012, 18:15
autor: LUKASZdiy
Wybrałem kopułkę od golfa 1,8 (1 link sadze ze niebawem przestanie działac bo to allegro) monowtrysk z 1994 na niej był nawet identyczny osprzęt jak w moim ori filtrze wiec większość wężyków było P&P, co do mocowania to trzeba trochę pokombinować i tutaj nie ma zasady, po prostu każdy robi jak uważa.
Co do poprawy osiągów to są i to zauważalne male ale są, samochód inaczej wkręca się na obroty i to bez dwóch zdań, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów widać poprawę dynamiki no i rasowy dxwiek, dół zrobił się jakby miększy i autko zrobiło się elastyczniejsze, jeżeli ktoś kto ma silnik 1,6 PP chce trochę poprawić osiągi polecam!! Nie oczkujemy rakiety ale jest lepiej, nawet koledzy z klubu zauważyli że samochód inaczej brzmi i inaczej zbiera się na prostej!!
Podczas montażu wpadłem na jeszcze jeden pomysł i chciałbym poprosić kolegów o analizę jeszcze jednego mojego pomysłu. Otóż żyjemy w polsce i LPG dla wielu jest koniecznością, co prawda niebawem z mojej perły wyleci gaz ale przed tym chciałem zrobić pewien test.
Jak wiemy parownik jest waskim gardłem, naszego układu, wczoraj od gazownika dostałem za piwko stary mikser od jakiegos francuza który ma postać 4 cm rurki o srednicy ok 7 cm a sam otwór w mikserze jest o ok 1 cm wiekszy. Myślę aby mikser przenieść znad gaźnika, i umieścić go przed kopułką na samej rurze dolotowej taki ala blos....wg mojego rozumowania:
-Poprawi sie jednorodność mieszanki dostarczanej do silnika która jest kluczem do prawidlowej pracy
-Zlikwidujemy waskie gardło nad gaźnikiem co powinno skutkować lepszym napełnianiem komór i zlikwidowaniem ograniczeń jakie niesie za soba montaż lpg
-mogą pojawić sie problemy z jałowymi obrotami falowanie itd
Proszę o weryfikacje mojego projektu...
Na koniec kilka zdjęć kolegi jaca997 z KPKA
[ Dodano: 2012-10-06, 13:30 ]
Wiec tak
Przprojektowalem cały układ dolotowy oto zmiany:
Zmieniłem mikser na inny o średnicy otworu wew ok 70 % większego aniżeli zalozony przez gazownika
Mikser został przeniesiony znad gaźnika przed kopułkę w rurę dolotową
Pod kopułkę dorobiłem 3 cm pierścień podnoszący by zwiększyć komorę nad gaźnikiem
Mikres oszlifowałem tak by pozbyć sie ostrych kantów i by przepływ powietrza był max linearny
Wyregulowałem zaplon tak by na paliwien ie bylo spalanai stukowego ale max przyspieszony
Zmiany zaskutkowaly usunięciem wąskiego gardła w postaci miksera
Zmniejszeniu oporów ssania
Silnik odmulił sie na bęzynie, zwłaszcza zakres wyższych obrotow, czuć że motor nie jest dlawiony powyżej 4tys
Na gazie pracuje identycznie jak na Pb zaryzykuje nawet że jest min mocniejszy zwłaszcza na niskich obrotach
Obecnie mam jeszcze problemy z zasilaniem LPG na wyższych obrotach, podciśnienia przed mikserempowoduje iż gaz nie jest dosłownie zasysane do silnika, ale sądzę iż jest to kwestia bardzoooo starego filtra LPg oraz stwardniałych membran w samym parowniku w poniedziałek machnę regeracyjke i napisze co i jak ogólnie polecam warto bo samochód zupełnie inaczej jeździ,
wada wysokie spalanie niestety lubie ten dxwiek z filtra gdy wkręca sie na obroty, wczoraj 1,5 h jeździlem po Toruniu tak sie fajnie jeździ
[ Dodano: 2012-10-06, 13:38 ]
W załączniku prześle porównanie dwóch mikserów oraz próby które wykonywałem przy uzyciu taśmy