Strona 1 z 1

[B4 ABK] Czy można założyć kompresor?

: 11 paź 2012, 12:11
autor: Cycu
Witam :)

Chciałbym dodać swojej ABK troszeczkę kucyków i zastanawiam się czy można założyć jakiś mały kompresor i czy nie odbije się to negatywnie na silniku?
Jaki przyrost mocy byłby bezpieczny?
A jeśli nie kompresor to co można by było dłubnąć przy tym silniczku żeby była lepsza kita?

Proszę o odpowiedzi ;D

: 11 paź 2012, 12:19
autor: Leo
Ile chcesz wydać? Wybacz za pytanie, ale wszystko od tego zależy.

: 11 paź 2012, 12:28
autor: Cycu
Spoko ;D
No nie wiem jeszcze ile bo sam nie wiem ile coś takiego kosztuje.
Podajcie jakąś cenę "orientacyjną".
Da się w ogóle coś takiego zrobić? Nie odbije się to bardzo na żywotności silnika?

Silnik po kapitalce. (szlif bloku, wału, nadwymiarowe panewki, nowe tłoki) itd... ;D

: 11 paź 2012, 12:33
autor: Leo
Trzeba było to robić przy okazji remontu, bo teraz to będziesz płacił 2x za robociznę i za uszczelki...
No ale ok.
Kompresor: całkowity koszt od 5 tysięcy.
turbo: 6-8 tysięcy

modyfikacje n/a:
głowica - 1000 zł.
wałek - 800zł.
mechanika bez ruszania elektryki ok 1000 zł. (zrobiona z sensem)
Wszystko bez robocizny. I nie mówimy tutaj o ulepku ze szrotów.

reszta jest tak naprawdę albo nieistotna albo nieopłacalna...

: 15 paź 2012, 01:11
autor: jacek199315
kumpel w abk włożył kompresor z vw turana chyba z silnika 1.4 co modyfikowali postaram się dowiedzieć ale wiem na pewno ze ma teraz 136km sprawdzane na hamowni i przy ostrym dodawaniu gazu dzwoniące zawory ;-)

: 15 paź 2012, 21:29
autor: skoti
jacek199315 pisze:kumpel w abk włożył kompresor z vw turana chyba z silnika 1.4 co modyfikowali postaram się dowiedzieć ale wiem na pewno ze ma teraz 136km sprawdzane na hamowni i przy ostrym dodawaniu gazu dzwoniące zawory ;-)
Porażającą moc osiągnął :mrgreen:
Powiedz lepiej ile na to wydał ;-)

: 15 paź 2012, 22:10
autor: jacek199315
coś koło 1200zł kupił kompresor dołożył koło pasowe na alternator dorobił łapę dla kompresora i puścił rurę dolotową od przepływki do kompresora i z kompresora w przepustnice i tak jeździ na takim wynalazku już z pól roku jeszcze się nie rozpadł

: 15 paź 2012, 23:34
autor: GerB3
jacek199315 pisze:jeszcze
To jest słowo klucz :mrgreen:

: 16 paź 2012, 14:42
autor: jacek199315
GerB3 pisze:jacek199315 napisał/a:
jeszcze


To jest słowo klucz
ale ja coś czuje ze głowice to kiedyś urwie tak dzwonią zawory jak mu da w dupę

: 16 paź 2012, 14:46
autor: Leo
na moje to to jest stukowe, myślę, że jakby tak 10 km jechał pełną piz....ą to by mu korba bokiem wyszła.

: 16 paź 2012, 15:18
autor: jacek199315
pewnie tak skoro on tylko założył nic kontu wyprzedzenia zapłonu, dawki nic nie regulował założył i jezdzi

: 16 paź 2012, 19:45
autor: Audi 80 Polska
Pewnie mu stuka przez mega ubogą mieszankę skoro wcale nie wziął jej pod uwagę w projekcie.
Po taniości mógłby użyć sterownika LPG aby wydłużyć czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych (tak można użyć do modyfikacji czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych) czy to gazowych (jeśli ma gaz sekwencyjny i zapas wydajności w podzespołach).

Uboga mieszanka zabije wolnossący silnik a doładowany ze spalaniem stukowym ulegnie zniszczeniu w zastraszającym tempie.

: 16 paź 2012, 22:25
autor: jacek199315
gazu niema silnik czysta benzyna uważa on ze gaz jest do kuchenek i zawsze z tego powodu się ze mnie śmieje a ja z niego jak narzeka ze benzyna droga a audi mu dużo pali wiem ze przegląda forum ale wypowiadać się w tym temacie nie chce :-/ dlaczego nie wiem