Strona 1 z 7

[A4 B5] 1.8T 150PS

: 12 paź 2012, 14:18
autor: niedzwiadek204
Witam!
Chce zmienić swoją 80 na jakieś inne auto i chciałbym jasiek 230-250PS. i pomyślałem o A4 B5 1.8T 150PS samochód dobrze znosi LPG i można w nim zwiększyć moc. I tu moje pytanie co trzeba zrobić aby uzyskać moc przynajmniej 225ps jak w TT?
Czy wystarczy wymienić turbosprężarkę na K04-015, założyć FAMIC, regulator ciśnienia paliwa na 4-5bar, downpipe i dobry program? Jeśli nie to co mogę uzyskać na takiej modyfikacji? Czy jednak trzeba będzie wymienić wtryskiwacze na te od TT i pompę paliwa?

: 12 paź 2012, 14:35
autor: Mabrothrax
Wszystko zależy od tego w jakiej kondycji masz silnik. Na 230-250 PS, większe turbo, fmic z orurowanie, wydech z kwasówy, wtryski 440 lub większe, mocniejsza pompa paliwa, regulator paliwa 4 bar styka, większy MAF, sterowanie N75 mocniejszym niż seryjne - może być MAC, TIP do stożka albo puchy z wkładką sportową, dv forge albo blow off mocny no i poważne i profesjonalne strojenie. I jeśli silnik był w dobrym stanie i się nie rozleci powinno tyle wyjść, ale wiadomo co silnik to wynik. Koszt w większości uzależniony będzie od tego za ile kupisz turbo ( nowe czy regenerowane czy używka ) bo to będzie najdroższa część.

Polecam też poczytać wątek tuning 1.8T na stronie a4-klub.pl. Albo wejść na stronę GTO i podpatrzeć na tamtejsze potuningowane auta.

Tak czy siak nie są to tanie modyfikacje :-)

Dla przykładu:

Nowe k04 - około 3500 zł
MAC - 300 zł
Wtryski 440cc - 1000 zł
Wydech z DP - 1500 zł około
Pompa bosch 044 - 700 zł około
FMIC chinol standardowy - 300 zł + rury w zależności kto wyspawa
MAF i regulator to kwestia za ile się kupi
DV/Blow off - 300 zł, jeśli forge to 700 zł
Stożek ITG - 350 zł
TIP - zależy kto spawa -200-350 zł
Strojenie - zależy gdzie i u kogo. Od 1200 zł

Ceny są przykładowe, wszystko zależy od tego gdzie od kogo i za ile się kupi i jak się zakombinuje :-)

: 12 paź 2012, 17:45
autor: niedzwiadek204
A czy to co napisalem + bov o ktorym zapomnialem da mi jakies 220koni?

: 12 paź 2012, 17:58
autor: Mabrothrax
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to na spokojnie. Wszystko zależy od motoru, osprzętu i strojącego.

: 12 paź 2012, 19:03
autor: sagem
niedzwiadek204 pisze:A czy to co napisalem + bov o ktorym zapomnialem da mi jakies 220koni?
To co napisał mabro bez problemu sięgnie 250 + a na hardcore pewnie ze 260-70.

220 to bez niczego robi sie na k03s.

Wszystko na zalozeniu ze silnik <ok> <ok>

: 12 paź 2012, 19:09
autor: niedzwiadek204
czyli turbo zostawic takie jak jest a co zmienic fmic i regulator cisnienia paliwa + bov, downpipe i program i dobije do 220?

: 12 paź 2012, 19:23
autor: sagem
niedzwiadek204 pisze:czyli turbo zostawic takie jak jest a co zmienic fmic i regulator cisnienia paliwa + bov, downpipe i program i dobije do 220?
bez zmiany turbo 220 nie zrobisz na seryjnym k03. Najlepiej kupic tansze niz k04, k03S, na tej turbinie zrobisz 220-30 KM

: 12 paź 2012, 19:28
autor: niedzwiadek204
tak ale K04-015 pasuje p&p a jak bedzie z K03S

: 12 paź 2012, 19:44
autor: Bronek27
K03 powinna diść do 240 koni ale długo nie pożyje GTO wyciskał 245 kucy chyba na tak małej suszarce :mrgreen:

: 12 paź 2012, 19:54
autor: sagem
niedzwiadek204 pisze:tak ale K04-015 pasuje p&p a jak bedzie z K035
i wystepuje tylko w RS4 wzdluznym silniku które pasuje do AEB p&p.

Reszta k04 siedzących w jakis leonach czy gulfach to poprzeczniaki i niestety wylot majac w druga strone :)

Bronek27, no wyciagnal 245 ale to juz mega hardcore i lepiej to dmuchac z k04 <ok>

: 12 paź 2012, 19:57
autor: niedzwiadek204
czyli to k04 warto zalozyc. Co jeszcze bedzie mi potrzebne do 220-230 koni

: 12 paź 2012, 20:19
autor: sagem
niedzwiadek204 pisze:czyli to k04 warto zalozyc. Co jeszcze bedzie mi potrzebne do 220-230 koni
Dużo taniej znajdziesz k03Sport a 220 bez problemu z niej osiągniesz, do tego wtryski, jakiś nie duzy regulator cis. paliwa, pompa paliwa i FMIC, więcej do tej mocy ruszać nie musisz.

Oczywiscie nie zaszkodzi dobre dv, n75 i moze przeplywka z vr6.

Pozbycie sie kata i wiekszy wydech tez na pewno bedzie na plus.

: 12 paź 2012, 21:07
autor: niedzwiadek204
Czy to k03 sport pasuje P&P ?

: 12 paź 2012, 21:09
autor: sagem
niedzwiadek204 pisze:Czy to k03 sport pasuje P&P ?
Tak pasuje, np z BEX'a

: 12 paź 2012, 21:14
autor: niedzwiadek204
A ten zawór n75 jaki ma być?