Strona 1 z 1

[Passat B4 1Z] Sprzęgło

: 21 paź 2012, 11:16
autor: maniek887
Witam

Mam pytanie do posiadaczy modzonych 1Z , jak sprawuje się fabryczne sprzęgło??
Ja u siebie zapodałem wtryski 205 i kompa 16Bit z programem od dobrze znanego kolegi z forum , i rzeczywiście samochód śmiga jak szalony na tym setupie , ale muszę bardzo uważać na wciskanie gazu bo reakcja jest tak gwałtowna że sprzęgło się ślizga . Wymieniłem sprzęgło bo byłem przekonany że się kończy ale nic to nie zmieniło a stare okazało się w całkiem dobrym stanie.
Objaw jest taki że ciężko jest zerwać przyczepność na kołach gdyż sprzęgło poddaje się wcześniej natomiast na fabrycznym sterowniku jest wszystko w porządku gumy piszczą jak tylko mocniej pocisnę .
Na sterowniku z chipem rozpędzając dynamicznie samochód na 4biegu do 80km/h jest ok a przy tej prędkości sprzęgło zrywa przyczepność .
Poczytałem sporo na necie i planuje zmontować wzmocniony docisk we własnym zakresie bo Radzikowski krzyczy za taki 1000PLN a sam zrobię to za 150 . Robiliście kiedyś coś takiego czy to sie sprawdzi bo obawiam się tylko tego że nie będzie to wyważone i morze powodować wybijanie panewki na wale bądź nie przyjemne wibracje , chociaż jeżeli zrobię to dokładnie to nie powinno się wiele zmienić od oryginału.

Jeżeli macie jakieś pomysły dlaczego sie tak dzieje z tym sprzęgłem albo mieliście styczność z takim modzonym dociskiem to będę wdzięczny za wszelkie sugestie .

: 31 paź 2012, 12:28
autor: VW_parts
założ oryginał tyle ,że nowy zestaw sachs ,do b4 kosztuje jakies 400zł komplet ,i masz spokój na długo.

ps : wytrzymuje okolo 400nm wiec troche sie pojezdzi.

: 03 lis 2012, 13:55
autor: maniek887
No tak to jest najprostsze i najdroższe rozwiązanie , a tak naprawdę zastanawiam się czy docisk może stracić swoje właściwości siłę tak po prostu i dlatego się ślizga nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim problemem . Zawsze było widać mechaniczne zużycie na częściach docisku i to go kwalifikowało do wymiany a tu jest on w stanie idealnym plus nowa tarcza Sachs i takie jaja się dzieją . A druga rzecz to nie chciał bym żeby sie okazało że wpakuje 400PLN i kupę roboty a nic to nie pomoże.

: 03 lis 2012, 16:05
autor: Mortiis
maniek887 ja mam zestaw Sachsa do 1z a mam 322 momentu i taki zestaw mi starcza ;-)

: 03 lis 2012, 17:56
autor: radi88
Ostanio gdzieś właśnie na forum przeczytałem, że kolega miał podobny problem, rozwiązał go wymieniając pompę sprzęgła na inną - może to samo jest u Ciebie.

U siebie moment mam też ponad 300Nm i nie ma żadnego problemu.

: 03 lis 2012, 21:11
autor: maniek887
No właśnie wspomniałeś o pompie ja zauważyłem że u mnie po odkręceniu wysprzęglika od skrzyni siłownik bardzo mocno napiera na łapę , i zastanawia mnie czy tak powinno być , bo może powodować to zmniejszenie siły docisku. co prawda dociskając siłownik do obudowy skrzyni pręt powoli wciska się ale nigdy nie spotkałem się z takim czymś w innych samochodach .

: 03 lis 2012, 21:56
autor: kris00
:-D właśnie ja miałem taki sam problem po wymianie nowego sprzęgła Sachs komplet i dalej ślizgało , wszystko było mniej więcej sprawne ale wywnioskowałem tak jak by leciutko było wciśnięty pedał sprzędła a co za tym idzie mniejsza silą dociśnięcia tarczy i ślizganie sprzęgła po wymianie pompki wszystko jest ok sprzęgło od prawie roku nie ślizgnęło nawet gdy miałem pompę 11mm i na 216

: 08 lis 2012, 19:31
autor: maniek887
Hmm trzeba dokładnie obczaić pompę bo znam jej konstrukcje i zastanawiam się co mogło by to powodować bo tam nie ma żadnych cudów , trzeba rozebrać ustrojstwo i oblukac . Ja podejrzewałem na początku przewód elastyczny idący do wysprzeglika ,że stary i może w środku się blokuje w jedną stronę ale to by się szybko podstawiało sprzęgło.