Strona 1 z 1

VNT w B4 TDI , czyli jak zamontowac GT18V ze sprintera :)

: 21 paź 2012, 18:36
autor: spawacz
Mam nadzieje ze sie przyda co napisze , bo ori turbo czy jakie inne wydumki z stylu k24 czy T3 nie daja tego co da VNT. Widzialem ze ktos kiedy na tym forum zamontowal VNT15 z AFN , ale chcialem pojsc troszke dalej i ofiara stala sie turbina ze sprintera 2.7 CDI GT18V na duzej muszli, turbina ma spoola 1.5B przy 2000rpm , dmucha 1.75 B max , kolo kompresji o 1mm wieksze niz ARL , a walek i kolo po goracej stronie jest z GT20 wiec potencjal jest ok 210HP. Co na bedzie potrzebne ; turbo + czesc splywu , kolektor wydechowy z Golf2 1.6 TD pod turbo k24/T3/K14 , poczatkowa czesc wydechu z sprintera, weze z paska B5 + jakies tak opaski i ine popierdolki, migomat tez bedzie potrzebny + diax i blacha o gr. 15mm i wymiarach 10/10 cm. Turbo trzeba bedzie rozebrac i przestawic geometrie o jakie 240-260st, 1 sroba mocujaca pierscien nam zostanie i tu nie trzeba bedzie wiercic tej 1-nej dziury , reszta do nawiercenia o poskladania, flansza przejsciowa trza nawiercic fi10 , 1 sroba bedzie przelotowa a zarazem centrujaca , bedzie trzeba tez rozwiercic 1-na diure w turbo na 10 . Generalnie temat ro zrobienia w max 6H . Polecam bo warto. Niestey zdjec z przerobi nie mam bo nigdy nie mam czsu zrobic , ale mam efekt koncowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak ktos co chcialby zaptac niech pyta.

: 06 lis 2012, 18:43
autor: VW_parts
w sumie duzo rzezby w tym nie ma :)

: 06 sty 2015, 11:53
autor: oOo
Opis dosc powierzchowny, ale sama koncepcja mnie nurtuje od jakiegos czasu. Ma ktos moze dokladniejszy opis jak to wykonac, zwlaszcza temat sterowania turbina, wystarczy zmienic gruszke, czy trzeba wywalic obecne sterowanie cisnieniowe calkiem?. Konieczna jest wymiana kompa? Jesli ktos ma jakies warte uwagi linki do poczytania chetnie przyjme.