VNT w B4 TDI , czyli jak zamontowac GT18V ze sprintera :)
: 21 paź 2012, 18:36
Mam nadzieje ze sie przyda co napisze , bo ori turbo czy jakie inne wydumki z stylu k24 czy T3 nie daja tego co da VNT. Widzialem ze ktos kiedy na tym forum zamontowal VNT15 z AFN , ale chcialem pojsc troszke dalej i ofiara stala sie turbina ze sprintera 2.7 CDI GT18V na duzej muszli, turbina ma spoola 1.5B przy 2000rpm , dmucha 1.75 B max , kolo kompresji o 1mm wieksze niz ARL , a walek i kolo po goracej stronie jest z GT20 wiec potencjal jest ok 210HP. Co na bedzie potrzebne ; turbo + czesc splywu , kolektor wydechowy z Golf2 1.6 TD pod turbo k24/T3/K14 , poczatkowa czesc wydechu z sprintera, weze z paska B5 + jakies tak opaski i ine popierdolki, migomat tez bedzie potrzebny + diax i blacha o gr. 15mm i wymiarach 10/10 cm. Turbo trzeba bedzie rozebrac i przestawic geometrie o jakie 240-260st, 1 sroba mocujaca pierscien nam zostanie i tu nie trzeba bedzie wiercic tej 1-nej dziury , reszta do nawiercenia o poskladania, flansza przejsciowa trza nawiercic fi10 , 1 sroba bedzie przelotowa a zarazem centrujaca , bedzie trzeba tez rozwiercic 1-na diure w turbo na 10 . Generalnie temat ro zrobienia w max 6H . Polecam bo warto. Niestey zdjec z przerobi nie mam bo nigdy nie mam czsu zrobic , ale mam efekt koncowy.
Jak ktos co chcialby zaptac niech pyta.
Jak ktos co chcialby zaptac niech pyta.