Witam!
Dużo piszę się o zmianie Pinu z 1.6 TD do 1.9TD (aaz) lecz dla osób mało zajmujących się mechaniką samochodową nie jest w dokładny sposób wytłumaczone jak się do tego zabrać.
[ Dodano: 2012-10-23, 19:26 ]
Być może zaraz zostanę zlinczowany, że nie umiem posługiwać się wyszukiwarką tylko zaśmiecam forum.
Znalazłem myślę bardzo przejrzysty opis http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Jednak podtrzymuje pytanie nr 2 i 3.
: 23 paź 2012, 22:08
autor: andi77
lysyxxx5,
1. Wymiana bardzo prosta (domniemywam, że masz pompę z LDA?).
2. Wzrost mocy jest odczuwalny... zwłaszcza momentu obrotowego.
3. Też mam kupiony z allegro... tylko asymetryczny, z możliwością regulacji.
Mam Audi b4 1.9TD (aaz) i z tego co tu wyczytuje na forum to prawdopodobnie mam pompę z LDA.
Zamówiłem wczoraj na allegro PIN, jak tylko dotrze zabiorę się za "tuning".
: 24 paź 2012, 11:38
autor: andi77
lysyxxx5, Pompa z LDA na górze wygląda tak... ,,A". Podłączony jest do niej wężyk wychodzący z tego miejsca... ,,B".
: 24 paź 2012, 12:24
autor: lysyxxx5
Kolego u mnie wygląda to tak:
czyli to jest pompa z lda, tak?
: 24 paź 2012, 13:06
autor: andi77
lysyxxx5 pisze:czyli to jest pompa z lda, tak?
Tak
: 24 paź 2012, 13:47
autor: lysyxxx5
Więc póki co dziękuje za pomoc:)
Poinformuje o wynikach jak tylko uda mi się zmienić pin.
: 24 paź 2012, 22:44
autor: andi77
lysyxxx5, Po tym zabiegu z pewnością będzie czarny dym w dolnym zakresie obrotów. Nie zaszkodzi nieco podnieść ciśnienie turbodoładowania, pozbyć się kata i zaślepić zawór recylkulacji spalin EGR.
: 25 paź 2012, 07:27
autor: lysyxxx5
Kolego Andi77, o ile zabieg zmiany Pinu wydaje mi się prosty i myślę, że sobie poradzę, to o całej reszcie (Nie zaszkodzi nieco podnieść ciśnienie turbodoładowania, pozbyć się kata i zaślepić zawór recylkulacji spalin EGR) nie mam pojęcia;/
[ Dodano: 2012-10-25, 15:32 ]
Andi77, poczytałem trochę i zlokalizowałem u siebie zawór EGR. Wygląda on tak. Jeżeli masz możliwość to zaznacz mi proszę, w którym miejscu należy go zaślepić.
Jakie korzyści przynosi zaślepienie zaworu EGR?
: 25 paź 2012, 22:48
autor: Audi 80 Polska
U mojego ojca zaślepienie EGR spowodowało że samochód lepiej zaczął jechać, ciśnienie doładowanie się zwiększyło bo widocznie był nieszczelny i powietrze spieprzało w wydech.
Najlepiej zrobić coś na wzór uszczelki (tylko bez tej dziury którą przechodzą spalint) z czegoś niepalnego i włożyć między zawór a kolektor.
: 25 paź 2012, 23:36
autor: andi77
lysyxxx5, Miejsce zaślepienia podał kolega aldi,
Odnośnie zaślepki, to na allegro można kupić za kilka zeta.
: 26 paź 2012, 09:54
autor: lysyxxx5
Listonosz już był i niestety pin jeszcze nie dotarł;/
Zajmę się dziś zaworem egr.
Koledzy czy zaślepiając zawór egr należy również zaślepić ten żółty wężyk, który do niego dochodzi?
: 26 paź 2012, 11:10
autor: Audi 80 Polska
Wężyk możesz zostawić w spokoju bo to tylko sterowanie. W prawdzie jest niepotrzebny przy zaślepionym EGR ale po co ma wyglądać na kombinowane pod maską. Odłączenie tego wężyka już by uniemożliwiło włączenie EGR ale jak jest by był nieszczelny to lepiej zaślepić.
Wcześniej nie wspomniałem: odłączenie EGR zmniejsza zanieczyszczenie kolektora ssącego przez olej zapieczony sadzą co zmniejsza jego średnicę i mniej powietrza będzie trafiać do silnika.
: 26 paź 2012, 16:25
autor: lysyxxx5
Zaślepiłem EGR i muszę przyznać, że bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło:)
Nie dużo pracy, a przyspieszenie znacznie lepsze. Aż boję się pomyśleć co będzie jak zmienie PIN:)
Poczytałem trochę na temat wycięcia katalizatora i wcale nie wydaje się to skomplikowane. Po wymianie PINu pomyślę nad katalizatorem.
Andi77 pisał o podniesieniu ciśnienia doładowania. Jest możliwość wykonania tej operacji bez specjalistycznych przyrządów pomiarowych?
: 26 paź 2012, 22:26
autor: andi77
lysyxxx5, Nie musisz wycinać katalizatora... wystarczy wybić ceramiczny wkład <ok>
Wybity wkład (monolit) możesz sprzedać.
Po tym zabiegu przybędzie kilka koni.
Odnośnie ciśnienia turbo (zaznaczyłem na fotce)... kupiłem na allegro wskaźnik i wtedy regulowałem ciśnienie <ok>