Strona 1 z 2

[80 B3 2.3 NG] swap na 7a kilka pytań

: 27 paź 2012, 23:00
autor: snake666
Przymierzam się do kolejnej przekładki, Dawca 7a
z racji że jest to mój pierwszy kontakt z 20v, do tej pory w garażu rządziły NG
mam kilka pytań do znawców.

1. Czy chłodnica z NG wydoli ?

2. Wydech z dawcy jest od quattro, biorca ośka, więc pewnie będzie trzeba
będzie wystrugać coś samemu, jakieś sprawdzone patenty ? jaka średnica? ile tłumoków

i najważniejsze:

3: zamierzam również przerzucić zaciski 2 tłoczkowe, i tu rodzi się pytanie
czy pompę hamulcową z 7a da się ożenić z serwem podciśnieniowym?
czy w grę wchodzi tylko przekładka całego serwa hydraulicznego?

4. jeżeli przekładał bym całe hamulce z 7a razem z serwem i pompą,czy mogę bez żadnych konsekwencji pozbyć się ABS-ów ?

: 28 paź 2012, 00:53
autor: Leo
1. chłodnica jest ta sama.
2. wydech różnić się będzie chyba tylko kolektorem, oraz przejściem nad tylną belką, także tam sobie porzeźb, jeśli idziesz po taniości to zostaw wydech z ng. jeździć będzie jakoś. Jeśli chcesz osiągi, kolektor baran z wcześniejszych 7a, do tego seryjny środkowy z 7A oraz przelotowy do quattro, np z allegro.
3. Jeśli chcesz, możesz zostawić serwo podciśnieniowe, i przełożyć same zaciski z jarzmami i tarczami, serwo powinno sobie poradzić, a jeśli chcesz, to wsadź tam serwo 10 calowe z A6/80 z silnikami v6. Pompa dwusekcyjna z 7A jest problematyczna w tym względzie że trudno i ciężko dostać sprawną a także trudno dostać hydrauliczny wspomagacz w grodzi w stanie zadowalającym, co przekłada się na marną skuteczność tychże.
Serwo podciśnieniowe podłącz gdzieś do kolektora ssącego i po sprawie.
4. Możesz pozbyć się absów, bez probelmu, moje S2 nie ma abs, bo mi nie sa potrzebne i jeździ ok.

: 28 paź 2012, 01:40
autor: snake666
Leo pisze:1. chłodnica jest ta sama.
2. wydech różnić się będzie chyba tylko kolektorem, oraz przejściem nad tylną belką, także tam sobie porzeźb, jeśli idziesz po taniości to zostaw wydech z ng. jeździć będzie jakoś. Jeśli chcesz osiągi, kolektor baran z wcześniejszych 7a, do tego seryjny środkowy z 7A oraz przelotowy do quattro, np z allegro.
3. Jeśli chcesz, możesz zostawić serwo podciśnieniowe, i przełożyć same zaciski z jarzmami i tarczami, serwo powinno sobie poradzić, a jeśli chcesz, to wsadź tam serwo 10 calowe z A6/80 z silnikami v6. Pompa dwusekcyjna z 7A jest problematyczna w tym względzie że trudno i ciężko dostać sprawną a także trudno dostać hydrauliczny wspomagacz w grodzi w stanie zadowalającym, co przekłada się na marną skuteczność tychże.
Serwo podciśnieniowe podłącz gdzieś do kolektora ssącego i po sprawie.
4. Możesz pozbyć się absów, bez probelmu, moje S2 nie ma abs, bo mi nie sa potrzebne i jeździ ok.
1. to super bo chłodnica ma dopiero 3 miesiące :)

2. za baranem się powoli rozglądam, dawca jest z 90 roku i ma odlew :( brak w nim katalizatora, ale reszta wydechu jest, będzie co przerabiać

3. a czy nie ma sposobu żeby do serwa podciśnieniowego wstawić pompę z 7a?

4. przy NG pozbyłem się ABS, też ich nie potrzebuje :)
Chodziło mi o to czy pompa z 7a będzie pracować poprawnie bez pompy abs ?

: 28 paź 2012, 02:21
autor: Leo
ad. 3 Nie ma możliwości, bo serwo jest podciśnieniowe, a pompa w 7a jest nadciśnieniowa, hydrauliczna - 120 bar. Wypier... ci serwo w brzuch jak podłączysz tam takie ciśnienie. (oczywiście przesadzam, ale sens pozostaje).

: 28 paź 2012, 10:29
autor: snake666
OK, problem hamulcowy rozwiązany, zostanie serwo i pompa z NG

A co zrobić z wyjściem z pompy wspomagania z 7a ? zaślepić ? wymienić na pompę z NG ?

: 28 paź 2012, 15:21
autor: arthur
pompe mozna przerobic, wystarczy odkrecic na sekcji hamulcowej dwie zaslepki + , wyjac pod tych zaslepek sprezynki i tloczki, zkrecic zaslepki a wyjscie z pompy na hamulce zaslepic sruba ;-)

: 28 paź 2012, 21:30
autor: Leo
wymień na pompę z ng.

: 28 paź 2012, 22:01
autor: snake666
Leo pisze:wymień na pompę z ng.
kolejny problem rozwiązany :)

A jak się ma sprawa z wtryskami? dwa mam uwalone na amen, słyszałem o wtryskach Volvo,
jak na nich z mocą? motor idzie oczywiście w remont przed włożeniem , nie ukrywam że na spalaniu mi nie zależy, ale na osiągach już bardzo :)

: 28 paź 2012, 22:11
autor: Leo
szukaj wtrysków boscha o wydajności ok 300 ccm (są różne, masz sporo do wyboru), wywal resistor pack , dodaj adaptery do nich do listwy i już.

: 22 lis 2012, 21:22
autor: snake666
Kolejne pytanie: obiło mi się o uszy że zegary do 7a są inne niż w NG ?
prawda to? jeżeli tak to na czym polega różnica?

: 22 lis 2012, 23:29
autor: Leo
różnica polega na tym, że czerwone pole zaczyna się od 7krpm.

: 20 gru 2012, 19:11
autor: snake666
A jak wygląda sprawa wału ?

Czy w 2.3 10v NG jest taki sam ?

ten z 20v nadaje się tylko na wałek do ciasta :P a mam dostęp do walu z NG

i pytanie numer 2: jeżeli są takie same, to jakie są wymiary nominalne ?

: 20 gru 2012, 20:56
autor: Leo
bez problemu pasuje. Ja miałem wał z NG w moim pierwszym S2, a potem ten sam wał wylądował w moim byłym 7A, i wszystko pasowało bez problemu.

: 20 gru 2012, 21:45
autor: snake666
No to rewelacja :)

Teraz jeszcze jak z wymiarami? ile ma nominał ?

bo pasuje pomiary wykonać i panewki zamówić

Tak przy okazji kolego Leo, wiszę dobrą flaszkę za porady :)

: 20 gru 2012, 22:12
autor: Leo
czekaj czekaj... bo Ty chyba pytasz o wał korbowy a nie wał napędowy?
Bo ja pisałem o napędowym, jeśli się nie zrozumieliśmy, to sorry...