[B4] TDI 1Z , prawdopodobnie jedyny z GT2556V w PL
: 23 lis 2012, 11:01
autor: spawacz
Witam, juz od dawna mialem dac opis i jakies fotki ale jakos to opornie szlo i nie mam wiecznie czasu. Tak po krotce co w aucie:
216 fratelli
11 hybryda ASV na 988 i 15bar@4000
GT2556V z BMW nowka
Wydech 61 kwas
Ecu AHU 16B
kolekor ssacy PD
FIMC E46 3.0D orurowanie 50mm
Motor po kapitalce glowicy i dolu, sprzeglo z dociskiem VR
Soft 50/4,45V i 1.52B do 2500-5000 RPM - 0-ro dymu
Bardzo fajne turbo jednak jego mozliwosci daly by sie zobaczyc na 260, jednak juz w tej chwili auto fajnie jezdzi mimo ze to turbo nie jest male cisnienie 1.3b przy 2200 , przy 2550 ma 1.55B niestety map sens ogranicza. Byla chwila zabawy zeby wyregulowac ja bo laga lapala test w miare chodz GTB to to nie jest . Jest to zamocowanie na kolektorze z 1.6 TD/T3, max rozwierconym i spasowanym po to turbo, trzeba przefrezowac 2 dziurki na miejszym rozstawie trapezu i dofrezowac juz w samym kolektorze na srodku dziure do 3-ciej srobki, takze nie ma dramatu, tu zdjecia jak to wyglada w B4 bedzie tez potrzebny splyw oleju z opla Astry F 1.7 TD .
: 23 lis 2012, 11:38
autor: Ganimadeus
Bardzo ładnie to wygląda ;] gz za pracę.
: 23 lis 2012, 19:44
autor: paji
Mistrzostwo
Nie za małe 216 do tego wszystkiego? Coś byś podlał więcej heh
Bardzo mnie zastanawia sprzęgło, chciał bym do siebie coś mocniejszego, ale na tym forum nie uzyskałem pomocy.. Może Ty mi powiesz co wsadzić?
Na fotce widzę kolektor z PD, no i jakiś IC jest. Od czego? Ciężko było?
Sorry za ilość pytań, ale cieszę się, że ktoś robi to w audi, bo golf niby silnik ten sam a inny
: 24 lis 2012, 08:49
autor: spawacz
Moze i za male , probuje wasciciela namowic n 230 chociaz , a najlepiej na 260 i pewnie z 220+ by bylo lekko na tym turbo. Ciezko nie bylo, pomaga fkt ze to audi na zdesio z Ski , ic ma 18x60x6 wiec nie najmiejszy ale jakis meg duzy to tez nie jest, wiecej jak 40st. przy palunku nie ma, przy spokojnej jezdzie ok 22-24st, gdy na zewnatrz jest ok. 12-15. Sprzeglo a wlsaciwie zamach 1Z natomiast docisk z VR moze zalozyc, albo zmocnic swoje sprzeglo, tak czy siak ori 1Z wytrzymuje 200/400 jak dobre jest. wiec tym bym sie nie martwil, tylo te 400 to tak bardziej przy 2600 niz 2000. Ogolnie koszty sa , a uwiezcie mi zabawa jest przednia jak mijasz A8 przy ponad 220km/h , wlasciwie to niewiadmo ile jedzie to audi bo obrotek zamyka na 5 i odcinke lapie skrzynia BAA. :mrgreen:
: 24 lis 2012, 15:40
autor: Niki20
spawacz, heh to ładnie pomodziliście dina avanta :mrgreen: Daj jakiś filmik z przyśpieszenia
: 29 lis 2012, 07:39
autor: spawacz
eee, to juz dina nie jest, teraz nowy wlasciciel zadbal o osiagi, bo przedtem to ona sie tylko toczyla. Tu jest start, i onboard, niestety nie mam jeszcze opanowanych startow tym autem i skutek widoczny , jak za szybko zmienisz robisz palenie laka, wystartujesz ze zlych obrotw -zly czas, ale tak mierzac wychodzi ok 8-8.5s.
: 05 gru 2012, 16:44
autor: wujo1
bardzo ciekawe to wszystko , było hamowane ? jakie osiągi km i NM ? orientacyjnie jeżeli nie było hamowane . chyba czas zainwestować w TDI :lol:
: 06 gru 2012, 11:54
autor: Arturo997
Daje rade :mrgreen: gz za prace bo efekty jak dla mnie świetne jak plany prócz wtrysków?
: 06 gru 2012, 18:02
autor: spawacz
Dzieki , a mozna cos jeszcze? Jak tam juz tylko blok+glowica zostala seria, jest jeszcze plan o walku SDI/TD , ale to chyba na wiosne, moc hmm nie wiem, mysle ze ok 180KM powinna miec moment w granicy 350-380, nie wiem czy w tym roku, ale napewno bedzie hamowana. Aaa co jeszcze poprawilem troszke burdel pod maska , teraz jest clean + doszledl jeszcze remap softa.
: 06 gru 2012, 19:05
autor: chmiel25
Wałek Sdi nic nie daje Albo bardzo miernie. Z tego co wyczytałem ciśnienie to 1.5 bara??
I te wtryski obstawiam okoli 150ps. Ale to i tak dużo jak na zetora i brawo za fajny setup
: 07 gru 2012, 10:35
autor: spawacz
AFn+216 na seryjnym vnt15 robi przy 1.15bar 150, a 1.5 bara z gt25 to nie 1.5 z ARL , wiec sam sobie odpowiedz, tak samo ALH+216+soft daje ok 150-155KM, nie zapominaj ze tu jest pompa z ASV na 11 tloczku ...
: 07 gru 2012, 11:14
autor: Mabrothrax
Wkleisz wykres jak się zbierzecie na hamownie i się wszystko wyjaśni. Sam jestem ciekaw.
: 07 gru 2012, 11:22
autor: chmiel25
Tez jestem ciekawy.
Bo AFN + 216 + vp 11 i 1,75 bara dało w A4 117ps na hamowni. (177ps sorry za literówke)
Po filmiku to słabawo z przyśpieszeniem. Ale to ośka na kiepskiej drodze. Więc mało wiarygodne.
U mnie na 1.55 z GTB było pod 170ps. Teraz na 1.9 bara idzie równo z Ibi shamowana na 209 ps.
: 07 gru 2012, 16:04
autor: spawacz
Ahahaha chmielu to sie niezle osmieszyles i miales niezlego AFN jak on dal 117KM stawiam w ciemno ze przeplywka nie zyla... , z GTB to tez zaswiroewales ... . To jak ja mam w COrdobie 11,216, GT17vb, kolektor ssacy PD i wydech z kwasa 61 to w/g ciebie ona pewnie z 125-130km, ooo jakie zdziwienie 169.5/334 miala bez wydechu bez dolotu i bez korekty programu , ty nie masz nawet podstaw wiedzy o tuningu TDI, na GTB22 , 260,11 robi sie 220+ przy 1.6 bara. Wykresy dam dwa tego audi i mojej na nowym setupie poczekajcie chwileczke tylko. :mrgreen:
: 07 gru 2012, 20:42
autor: chmiel25
Spawacz moj błąd w literówce Miało być 177 ps i wtryski są 230 od muszki. (nie polecam )
Dodaj że w IBI masz map sensor 3 barowy. Dlatego taki przyrost od ruszania nastawnikiem i dawką.
W tym A4 wtryski są do poprawki bo słaby wynik jest.
A co do 220 + Z GTB22. To gdzieś czytałem czyżby CTR to robił.
Ja już mocnych projektów widziałem i jakoś nie jeżdża rewelacyjnie.