Strona 1 z 2
[All] Swap b3 1.6 na AEB
: 30 lis 2012, 16:01
autor: Junior91
Witam wiem wiem temat był maglowany miliony razy i nie chce nabijać postów tylko chciał bym uzyskać konkretne informacje mam teraz silnik 1.6 i wiem ze on siedzi na sankach przedniego zawieszenia i chce wsadzić 1.8T i moje pytanie czy będzie pasować na seryjne mocowania 1.6 ?? jeśli nie to z czego sanki muszą być jak i łapy. Drugie pytanie jest takie mój pierwszy setup ma mieć moc około 250 hp i sprzęgło ma być z vr6 kompletne i pytanie jest takie z czego dać skrzynie ?? nie mam quattro co do samego swapa to nie mam problemu tylko te informacje są dla mnie bardzo ważne jak by ktoś coś wiedział będę wdzięczny.
Dodam że używałem funkcji szukaj.
: 30 lis 2012, 17:34
autor: Krycha
Junior91 pisze:moje pytanie czy będzie pasować na seryjne mocowania 1.6 ??
nie, musisz dospawać łapy do budy albo rzeźbić łapy i posadzić to na sankach.
Junior91 pisze:Drugie pytanie jest takie mój pierwszy setup ma mieć moc około 250 hp i sprzęgło ma być z vr6 kompletne i pytanie jest takie z czego dać skrzynie ??
Sprzęgło z VR6 nie pasuje, skrzynie najlepiej z V6.
: 30 lis 2012, 17:42
autor: goldi j51
Napisz do tego kolegi on wkładał do 80 tki tylko tyle że B4 silnik AEB z 1.8 T
https://audi80.pl/mabrothrax,u,11922.htm
: 30 lis 2012, 17:59
autor: Junior91
Krycha, co masz na myśli pisząc ze sprzęgło nie pasuje pod silnik pasuje ale pod skrzynie nie pasuje tak ??
: 30 lis 2012, 20:10
autor: Apocalipto
Witam. Ja mam posadzone na sankach lekko zmodzonych, dospawany uchwyt pod lewą poduszkę, łapy silnika robione od podstaw. Sprzęgło od tdi. skrzynia narazie od ABK, oznaczenia niepamiętam. To tak w skrócie.
: 30 lis 2012, 20:29
autor: Junior91
no właśnie sie tego obawiałem że trzeba zrobić łapy od podstaw i belkę trochę pomodzić ale dzieki wielkie za informacje
: 01 gru 2012, 09:15
autor: Mabrothrax
goldi j51, ja mam to w B4, a to całkiem inna bajka jeśli chodzi o posadzenie motoru.
: 12 gru 2012, 10:54
autor: Boski;)
Troszeczkę będzie zabawy przy przeróbce mocowań od B4. Bez problemu możesz posadzić go na sankach, tylko pamiętaj żeby zmienić poduszki pod silnikiem, bo Ori. B3 są za słabe i naciągają się jak harmonia w B4 już nie ma tego problemu.. Jakby co to możesz podrzucić od poczciwego Transita , są dużo wytrzymalsze.. <ok>
: 22 sty 2013, 08:28
autor: Paweloz
Witam wszystkich forumowiczów.Podepnę się pod temat.Mam audi 80 b3 1.6pp z lpg i silniczek jest trochę za słaby nie ma tragedii bo gażnik był regenerowany 3 lata temu ale jest za słaby.Jaki silnik mogę do niej wstawić.Myślałem nad 2.3 z 90 tki bo mogę okazyjnie kupić ale nie wiem co z lpg.Czekam na odpwiedzi i pozdrawiam
: 22 sty 2013, 08:50
autor: Mabrothrax
Wystarczy trochę poszukać i znalazłbyś odpowiedzi na swoje pytania.
W skrócie, w 90tce masz silnik posadzony na łapach, u Ciebie montowany jest do ławy. Więc albo wycinasz łapy z 90 i spawasz u siebie, albo starasz się posadzić na ławie poprzez dorobienie mocowań etc. Druga kwestia, 2.3 o którym mówisz jest 5 cylindrowe, więc zmienić będziesz musiał również pas przedni. Jeśli mówisz o NG czyli tym 136 konnym to ma on mechaniczny wtrysk i z gazem należy uważać. Ludzie jeżdżą z blosami i ponoć to działa.
A silnik możesz włożyć jaki Ci się tylko podoba. Kwestią jest oczywiście tylko i wyłącznie zasób portfela.
W mojej prywatnej ocenie jednak, swap na 2.3 NG jest pozbawiony sensu.
: 22 sty 2013, 08:54
autor: Paweloz
Ok rozumiem a silnik 1.6i z audi a4.On ma 105 koni mocy chyba i dla mnie zupełnie by to wystarczało tylko nie wiem jak duźe przeróbki musiał bym wprowadzić .A jaki silnik by mi podszedł bez spawania łap i takich innych
: 22 sty 2013, 09:01
autor: Mabrothrax
Żaden z A4 nie podejdzie bez przeróbek. Bez większych problemów to Ci podejdzie pewnie jakieś 1.8 z B3.
Zastanów się czy to w ogóle Ci potrzebne.
: 22 sty 2013, 09:10
autor: Paweloz
No te kilka koni zawsze coś da.Mówisz 1.8 z b3. Jak by był an gażniku to by było ok bo wtedy gazu bym nie musiał przerabiać .I by było 90 koni a nie 70 to już 20 więcej
[ Dodano: 2013-01-22, 09:12 ]
Ten silnik i tak ma niezły v max bo maksymalnie nim leciałem 170km/h ale te ruszanie z głupich nawet świateł.Nawet gdy jadę pod gurkę jak jest zimny to muszę redukowac jak jest ciepły to ok jest
[ Dodano: 2013-01-22, 09:22 ]
a gdybym załozył silnik z b3 1.8s na wtrysku jednopunktowym to dużo przeróbek by było w gazie
[ Dodano: 2013-01-22, 10:49 ]
a może z b4 jakiś 2.0 mi podejdzie ?
[ Dodano: 2013-01-22, 11:05 ]
Tak myślałem nad 2.0 ABT tylko nie wiem co z gazem będzie.Może ktoś robił taki swap i coś podpowie
: 22 sty 2013, 11:35
autor: Audi 80 Polska
Paweloz pisze:a gdybym załozył silnik z b3 1.8s na wtrysku jednopunktowym to dużo przeróbek by było w gazie
Musiałbyś zmienić mikser (jakieś 50zł) i przełącznik od gazu na taki pod silniki z wtryskiem. Choć przełącznik niekoniecznie bo jakbyś próbował dać przełącznik wtrysku do gaźnikowca to nie miałbyś wypalania paliwa z komory pływakowej co utrudniłoby przełączanie na gaz.
Druga sprawa o której jak widzę nie zdajesz sobie sprawy to zdobycie i przełożenie elektryki od wtrysku do czego trzeba zdjąć deskę rozdzielczą i kupić całą masę pierdół co powiększy cenę swapa na silnik z wtryskiem o jakieś 500zł.
Tutaj opisywałem teoretycznie montaż mono-wtrysku:
https://audi80.pl/-b3-16-zmiana-gazn ... t56420.htm
Albo zrób tak jak ja kidyś:
https://audi80.pl/-b3-16-pp-zamiana- ... htm#357994
Czyli inny silnik z B3, gaźnik i reszta zostaje. Gaźnik Pierburg 2ee ma nawet większe gardziele niż Keihiny montowane w takich 1.8 tylko dysze paliwowe mniejsze ale jak będziesz śmigał na gazie to niema większego znaczenia.
: 22 sty 2013, 12:10
autor: Paweloz
Czyli osprzęt od 1.6 zostawić a tylko sam słupek zmienić na 1.8
[ Dodano: 2013-01-22, 12:18 ]
no i ile tej mocy mi przybędzie ?
[ Dodano: 2013-01-22, 12:19 ]
Kolego aldi mógłbyś mi to opisac będę wdzieczny
[ Dodano: 2013-01-22, 12:29 ]
no na gazie ok ale czasami też na pb smigam i co wtedy dysze zmienić
[ Dodano: 2013-01-22, 14:10 ]
a może jest jakiś sposób mechaniczny na podniesienie mocy silnika PP bo on jest zdrowy ja ryba i szkoda by było go wywalać ale ten brak mocy