[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
: 16 gru 2012, 13:02
Zakładam ten temat, żeby razem z kolegami opowiedzieć trochę na temat przekładki silników 1.8T do audi 80.
Jest tutaj na forum wielu już użytkowników którzy mają za sobą tą robotę i mam nadzieję, chętnie coś dodadzą i podpowiedzą.
Stwórzmy jedno, duże FAQ, gdzie "nowi" będą mogli dowiedzieć się podstawowych, jak i tych mniej ogólno-dostępnych danych, dzięki czemu nie będzie takiego spamu, i nowych, nie potrzebnych tematów.
Najpierw zacznę może od tego, kto robił taką przekładkę i ma silnik 1.8T w audi80.
( jak kogoś ominąłem, a na pewno tak jest, poproszę o pw lub link tutaj )
FranoF1, 1.8T AWT 180KM - b4-8c-18-20vt-by-franof1-t605.html
Słonik, 1.8T AMB 170KM - b4-competition-by-slonik-2012-s137-t7501.html
Mabrothrax, 1.8T AEB 150KM - audi-80-20v-turbo-quattro-t53968.html
Maszu, 1.8T AEB 150KM - coupe-turbo-8b-maszmobil-t47466.html
Blackpedro, 1.8T AEB 150KM - audi-80-competition-20v-turbo-by-blackpedro-t74431.html
szuan, 1.8T AEB 150KM - 8c-5-ventil-turbo-93-t64558.html
s80, 1.8T AEB 150KM - audi-b4-by-s80-t60213.html
Apocalipto, 1.8T APU 150KM - b3-by-sylwek-pytanko-str-43-t42170.html
Bronek27, 1.8T AEB 150KM - b4-competition-by-bronek27-t49706.html#535591
sagem, 1.8T AEB 150KM - b4-avant-20v-q-rodzinne-kombi-t31954.html - już silnik nie aktualny, ale chętnie pomogę.
jakiboy audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html
Chyba najczęściej zadawane pytanie, czyli mocowanie silnika, jako że trochę jest z tym namotane, pozwolę sobie sprostować,
- Wszystkie silniki w B4 są montowane do podłużnic, R4 i R5 pasuje miejscami w te same łapy, silniki V6 mają inne mocowania, przykręcane łapy do podłużnic.
- Można zamienić r4 ( np. ABT 2.0 ) z r5 ( np. NG 2.3 ) bez żadnych przeróbek, natomiast V6 nie pasuje.
- Wszystkie silniki 1.8T wzdłużne z Audi A4 B5 i passatów B5 przed liftem pasują do audi 80 B4 z mocowaniami od R4 i R5 bez przespawywania mocowań, w przypadku budy po V6 mocowania trzeba przerabiać.
- Silniki z nowych Audi, np. A4 B6 mają inaczej rozmieszczone mocowania łap silnika, i nie pasują na łapy do audi 80 B4.
- Skrzynie biegów z Audi 80 B4 pasują, wszystkie, jednak lepiej nie stosować skrzyń od TDI i odwrotnie, bo przełożenia są odpowiednie.
- W audi 80 B3, tylko silniki R5 są mocowane do podłużnic, reszta do sanek, w przypadku posiadania np. wersji z silnikiem R4, mocowanie silnika było na sankach, i wtedy trzeba albo dorabiać łapy do podłużnic, albo dorabiać łapy do silnika pod sanki.
Układ wydechowy najlepiej jest zrobić nowy, a przy okazji z blachy kwasoodpornej, wiadomo, nie każdego na to stać, ale pamiętajmy, że przy turbo jest praktycznie jedna zasada, jak najprościej poprowadzony wydech, ze średnicą nie należy przesadzać, 2.5" będzie optymalnym rozmiarem.
Dobrze by było wyrzucić katalizator jeśli taki posiadamy, a za turbo wspawać DP ( DOWN PIPE ) taka powiedzmy większej średnicy puszka w która będą sobie mogły szybko powędrować spaliny nie blokując turbo. Z doświadczenia doradzę, że nie ma się co bać jednego przelotowego tłumika, ten silniczek jest na prawdę cichy i nie występuje żaden efekt tłumików z tesco o średnicy wiadra, nawet to R4 zaczyna przyjemnie świstać.
Układ paliwowy, w przypadku gdy naszym poprzednim silnikiem był silnik z wtryskiem mechanicznym, posiadamy pompę paliwa wysoko ciśnieniową która " da radę " napoić nam seryjne, lub lekko zawirusowane 1.8T, jednak do dalszej zabawy pompa będzie musiała być bardziej wydajna.
Do przekładki silnika najlepiej mieć całego dawce, w przypadku nie posiadania takiego luksusu, lepiej wiedzieć co nam będzie potrzebne, czyli kompletny silnik z wiązką, komputerem, sprzęgło. Skrzynia w przypadku benzyny może zostać stara.
Koszty, koszty, koszty, pytanie pojawiające się najczęściej mimo największej ilości odpowiedzi, nikt nigdy nie powiem nam, szczególnie tutaj, na forum, ile dokładnie od A do Z może kosztować taka przekładka silnika.
Sam silnik, kompletny, w zależności od stanu, można kupić od 2 do 4 tysięcy złotych, koszty dalsze oczywiście uzależnione są też od tego, czy wszystko robimy sami, czy oddajemy to warsztatowi, lub komuś, kto się tym zajmuje, i w tym przypadku może to być i 3, jak również 6 tysięcy złotych, a może Pan janek zrobi mi to za 1200 ?:)
Następna sprawa, czy wyciągamy silnik z dawcy i wkładamy go do biorcy, bo działał, czy diagnozujemy go i zużyte części, elementy itd. wymieniamy, na nowe, używane lub tanie,
także jednoznacznej i trafnej odpowiedzi, ile będzie kosztował swap silnika do naszego auta nikt w stanie nie jest udzielić, conajwyżej mechanik któremu to zlecimy, ale i tak po drodze wyjdzie jakiś brak, bo tak to bywa zawsze.
Najrozsądniej jest napisać cenę od 4 tysięcy do xx.xxx.
Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, na pewno będę to uzupełniał, będę starał się pomóc i odpowiadać w miarę możliwości na zadawane pytania, fajnie by było jak inni użytkownicy też podzielili by się opinią i swoja wiedzą, jeśli nikomu to nie przeszkadza, myślę że temat można podwiesić, prowadzić w nim dyskusję i rozmowy, a pierwszy post uzupełniać i aktualizować.
W kolejnym etapie postaram się napisać co nieco o diagnostyce silnika, o danych fabrycznych, o podatniosci na tuning i tuningu mechanicznym.
Jest tutaj na forum wielu już użytkowników którzy mają za sobą tą robotę i mam nadzieję, chętnie coś dodadzą i podpowiedzą.
Stwórzmy jedno, duże FAQ, gdzie "nowi" będą mogli dowiedzieć się podstawowych, jak i tych mniej ogólno-dostępnych danych, dzięki czemu nie będzie takiego spamu, i nowych, nie potrzebnych tematów.
Najpierw zacznę może od tego, kto robił taką przekładkę i ma silnik 1.8T w audi80.
( jak kogoś ominąłem, a na pewno tak jest, poproszę o pw lub link tutaj )
FranoF1, 1.8T AWT 180KM - b4-8c-18-20vt-by-franof1-t605.html
Słonik, 1.8T AMB 170KM - b4-competition-by-slonik-2012-s137-t7501.html
Mabrothrax, 1.8T AEB 150KM - audi-80-20v-turbo-quattro-t53968.html
Maszu, 1.8T AEB 150KM - coupe-turbo-8b-maszmobil-t47466.html
Blackpedro, 1.8T AEB 150KM - audi-80-competition-20v-turbo-by-blackpedro-t74431.html
szuan, 1.8T AEB 150KM - 8c-5-ventil-turbo-93-t64558.html
s80, 1.8T AEB 150KM - audi-b4-by-s80-t60213.html
Apocalipto, 1.8T APU 150KM - b3-by-sylwek-pytanko-str-43-t42170.html
Bronek27, 1.8T AEB 150KM - b4-competition-by-bronek27-t49706.html#535591
sagem, 1.8T AEB 150KM - b4-avant-20v-q-rodzinne-kombi-t31954.html - już silnik nie aktualny, ale chętnie pomogę.
jakiboy audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html
Chyba najczęściej zadawane pytanie, czyli mocowanie silnika, jako że trochę jest z tym namotane, pozwolę sobie sprostować,
- Wszystkie silniki w B4 są montowane do podłużnic, R4 i R5 pasuje miejscami w te same łapy, silniki V6 mają inne mocowania, przykręcane łapy do podłużnic.
- Można zamienić r4 ( np. ABT 2.0 ) z r5 ( np. NG 2.3 ) bez żadnych przeróbek, natomiast V6 nie pasuje.
- Wszystkie silniki 1.8T wzdłużne z Audi A4 B5 i passatów B5 przed liftem pasują do audi 80 B4 z mocowaniami od R4 i R5 bez przespawywania mocowań, w przypadku budy po V6 mocowania trzeba przerabiać.
- Silniki z nowych Audi, np. A4 B6 mają inaczej rozmieszczone mocowania łap silnika, i nie pasują na łapy do audi 80 B4.
- Skrzynie biegów z Audi 80 B4 pasują, wszystkie, jednak lepiej nie stosować skrzyń od TDI i odwrotnie, bo przełożenia są odpowiednie.
- W audi 80 B3, tylko silniki R5 są mocowane do podłużnic, reszta do sanek, w przypadku posiadania np. wersji z silnikiem R4, mocowanie silnika było na sankach, i wtedy trzeba albo dorabiać łapy do podłużnic, albo dorabiać łapy do silnika pod sanki.
Układ wydechowy najlepiej jest zrobić nowy, a przy okazji z blachy kwasoodpornej, wiadomo, nie każdego na to stać, ale pamiętajmy, że przy turbo jest praktycznie jedna zasada, jak najprościej poprowadzony wydech, ze średnicą nie należy przesadzać, 2.5" będzie optymalnym rozmiarem.
Dobrze by było wyrzucić katalizator jeśli taki posiadamy, a za turbo wspawać DP ( DOWN PIPE ) taka powiedzmy większej średnicy puszka w która będą sobie mogły szybko powędrować spaliny nie blokując turbo. Z doświadczenia doradzę, że nie ma się co bać jednego przelotowego tłumika, ten silniczek jest na prawdę cichy i nie występuje żaden efekt tłumików z tesco o średnicy wiadra, nawet to R4 zaczyna przyjemnie świstać.
Układ paliwowy, w przypadku gdy naszym poprzednim silnikiem był silnik z wtryskiem mechanicznym, posiadamy pompę paliwa wysoko ciśnieniową która " da radę " napoić nam seryjne, lub lekko zawirusowane 1.8T, jednak do dalszej zabawy pompa będzie musiała być bardziej wydajna.
Do przekładki silnika najlepiej mieć całego dawce, w przypadku nie posiadania takiego luksusu, lepiej wiedzieć co nam będzie potrzebne, czyli kompletny silnik z wiązką, komputerem, sprzęgło. Skrzynia w przypadku benzyny może zostać stara.
Koszty, koszty, koszty, pytanie pojawiające się najczęściej mimo największej ilości odpowiedzi, nikt nigdy nie powiem nam, szczególnie tutaj, na forum, ile dokładnie od A do Z może kosztować taka przekładka silnika.
Sam silnik, kompletny, w zależności od stanu, można kupić od 2 do 4 tysięcy złotych, koszty dalsze oczywiście uzależnione są też od tego, czy wszystko robimy sami, czy oddajemy to warsztatowi, lub komuś, kto się tym zajmuje, i w tym przypadku może to być i 3, jak również 6 tysięcy złotych, a może Pan janek zrobi mi to za 1200 ?:)
Następna sprawa, czy wyciągamy silnik z dawcy i wkładamy go do biorcy, bo działał, czy diagnozujemy go i zużyte części, elementy itd. wymieniamy, na nowe, używane lub tanie,
także jednoznacznej i trafnej odpowiedzi, ile będzie kosztował swap silnika do naszego auta nikt w stanie nie jest udzielić, conajwyżej mechanik któremu to zlecimy, ale i tak po drodze wyjdzie jakiś brak, bo tak to bywa zawsze.
Najrozsądniej jest napisać cenę od 4 tysięcy do xx.xxx.
Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, na pewno będę to uzupełniał, będę starał się pomóc i odpowiadać w miarę możliwości na zadawane pytania, fajnie by było jak inni użytkownicy też podzielili by się opinią i swoja wiedzą, jeśli nikomu to nie przeszkadza, myślę że temat można podwiesić, prowadzić w nim dyskusję i rozmowy, a pierwszy post uzupełniać i aktualizować.
W kolejnym etapie postaram się napisać co nieco o diagnostyce silnika, o danych fabrycznych, o podatniosci na tuning i tuningu mechanicznym.