Strona 1 z 3

[AEB/AAH/ABC] swap do audi 80

: 19 gru 2012, 14:27
autor: Quattromaniak
Witam Panów. Mam zamiar kupić drugą audiczke w quattro jako bazę budy do mego swapa (bardziej przyglądać się będe blacharce niż mechanice). Zastanawiam się jaka najbardziej pasowała by pod 1.8t. Widziałem wasze tematy- mam więc w pewnym sensie przetarty szlak, lecz nie do końca.

Chciałbym się dowiedzieć co ma ten silnik lepszego od v6? Jak to w ogóle jeździ na serii w 80? Znam jego potencjał tuningowy ale mi chodzi bardziej o wrzucenie serii + ewentualnie chip+ dolot nic więcej nie przewiduje. Chciałbym nim jeździć sobie na co dzień. Na serii tak jak mówię dorówna 2.6 lub 2.8 v6? bo to moja druga możliwość szukać audice z takim silnikiem lub ewentualnie zeswapować właśnie ten motor.

Lubie poszaleć, chciałbym żeby to się odpychało konkretnie dlatego nie wiem co wybrać co jest lepsze tak na żywo? Chciałbym poznać opinie użytkowników tych silników

: 19 gru 2012, 16:29
autor: Mabrothrax

: 19 gru 2012, 16:43
autor: chmiel25
2.6 nie jedzie w q lepsze 2.8 ale nie rozwojowe.
1.8 po chipie daje rade i mnie j pali i zawsze lepszy rozkład masy i niezły potencjał na rozwój mocy. Ktorej szybko zabraknie.
Prawda jest taka że quattro jedzie od 300ps.

Pozdro

: 19 gru 2012, 19:34
autor: Quattromaniak
Wiem, czytałem te tematy mam nadzieje że przyłączą się do dyskusji, jak i chciałbym poznać opinie innych urzytkowników.

Jak z awaryjnością 1.8t, dużo jest lżejszy od 2.8 ?

: 19 gru 2012, 19:47
autor: sagem
Quattromaniak pisze:Jak z awaryjnością 1.8t, dużo jest lżejszy od 2.8 ?
Wagowo około 45kg, awaryjność jak każdego innego silnika.
Części jest pełno, zamienników też, więc ceny nie należą do najwyższych.

W serii, czyli swoim 150konnym ( na hamowni 157 KM )1.8T jechałem jak 2.8 Quattro coupe z mocą na hamowni 169KM.

Na plus, rozwojowość i łatwość tuningu jednostki, spalanie, ceny części i ogólnego użytkowania, masa auta, silnik lżejszy. Na minus wg. mnie dźwięk, choć można zapodać PSSSST ;-)

1.8T po programie fajnie jedzie, ciągnie mocno i równo od 2 tysięcy, przy 4 dostaje jeszcze wiekszego kopa i tak do prawie końca.

A tak swoją drogą, mógł byś kolego trochę bardziej "prawidłowo" nazwać temat. ;-)

: 19 gru 2012, 20:08
autor: Quattromaniak
sagem pisze: A tak swoją drogą, mógł byś kolego trochę bardziej "prawidłowo" nazwać temat. ;-)
Spieszyłem się i tak wyszło, następnym razem będzie profesjonalka ;-)

awaryjność jak każdy inny mówisz no to oczywiste, bardziej jednak chodzi mi o turbo jednak sam nie spytałem w prost ;-) .. Ogulnie ta turbina jak się sprawuje? Jak z regeneracją? Bo ja w przypadku kupna silnika będe chciał go zrobić na cacy więc dobrze byłoby odrazu wiedzieć..

Ile kosztuje zaczipowanie? Da się to zrobić samemu ma ktoś jakiś doświadczenia?

: 19 gru 2012, 20:11
autor: sagem
Quattromaniak pisze: Ogulnie ta turbina jak się sprawuje? Jak z regeneracją?
Z regeneracją nie ma problemów, koszt około 1000zł, choć ja bym wolał kupić używkę albo nową, mocniejszą, np. k03S.

Same turbiny są małe i bardzo żywotne, dzięki czemu nisko pompują. Wstaje przy około 1800rpm i przy około 5 tysiącach się kończy. Wszystko zależy kto jak o nią dbał.
Quattromaniak pisze:Ile kosztuje zaczipowanie? Da się to zrobić samemu ma ktoś jakiś doświadczenia?
Różnie, zależy od firmy, od 1200zł do 2000tysięcy. Są jakieś "gotowce" na allegro, ale nie polecam.

: 19 gru 2012, 21:02
autor: Quattromaniak
Im więcej się dowiaduje na temat silnika tym mam większy apetyt ;-)

Pod silnik AEB osprzęt też potrzebuje do tego silnika czy może zostać z 80? turbo będe miał z silnikiem kupując cały czy to oddzielna część?

Edit. Doedukowałem się turbo nie zawsze jest razem przy kupnie, często wystarczy dopłacić lecz to też daje możliwość kupna używki gdzie indziej- do ogarnięcia

: 19 gru 2012, 21:30
autor: sagem
Quattromaniak, najlepiej kupić cały jeden zestaw, a w ogóle jest pięknie jak kupimy całe auto, np. anglika, i wtedy mamy wszystko pod ręką.

Pod 1.8T potrzebujesz wszystko od 1.8T, komputer, wiązki, elektryka, silnik kompletny. Skrzynia może zostać stara.

: 19 gru 2012, 21:35
autor: Quattromaniak
raczej nie kalkuluje mi się kupno całej fury, choć wiem że to łatwiejsze rozwiązanie- ja raczej będe musiał zadowolić się kupnem poszczególnych części oddzielnie, chyba że znajdę full zestaw do swapa.
Dlatego chciałbym znać każdy szczeguł żeby nie wyszło w praniu że zła pompa paliwa że złe to i tamto.

sagem, co masz na myśli mówiąc elektryka?

: 19 gru 2012, 21:39
autor: sagem
Jak trafisz całe auto tanio, zawsze można reszte gratów rozsprzedać i chociaż trochę kasy sobie zwrócić.

pisząc elektryka miałem na myśli całą wiązkę silnika, komputer.

: 19 gru 2012, 21:46
autor: Quattromaniak
aha no jasne jasne :-)

podsumowując potrzebuję:
-silnik AEB
-sprzęgło ? pod AEB idzie inne jak się domyślam ;>
-początek wydechu
-wiązka
-komputer

-alternator
-rozrusznik
-turbo

Jakie ''niespodzianki'' mogą mi się trafić przy podmianie silnika, zakładając że będe miał tą budę w której nie trzeba przerabiać łap silnika?

: 19 gru 2012, 22:21
autor: sagem
Quattromaniak pisze:-sprzęgło ? pod AEB idzie inne jak się domyślam ;>
Kup silnik ze sprzęgłem.
Quattromaniak pisze:Jakie ''niespodzianki'' mogą mi się trafić przy podmianie silnika, zakładając że będe miał tą budę w której nie trzeba przerabiać łap silnika?
Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć.
Jak nie masz silnika z mechanicznym wtryskiem czyli pompą paliwa wysoko-ciśnieniową, potrzebował będziesz jeszcze pompy paliwa, z A4 1.8T pasuje do B4.

Chcąc zamontować intercooler, najlepiej od razu dać czołowy intercooler, czyli będziesz potrzebował właśnie jego, rury lub węże żeby to połączyć, trochę weny twórczej żeby umocować, zderzaka CFL lub S2/compi żeby weszło, lub szlifierki kątowej żeby pociąć zwykły.

W budzie po R4 aku masz u góry, trzeba go przenieść albo tak jak jest w Vce, czyli prawy dolny róg, ale z doświadczenia polecam bagażnik.

Zwykłe hamulce też najlepiej wzmocnić, chyba że jesteś rozsądnym człowiekiem, jeśli masz lite tarcze to zabieg wręcz konieczny.

Aha, i rzadkością jest A4 bez immo, także czy masz u siebie, czy nie, będziesz musiał, lub ktoś będzie musiał Ci go wyłączyć ( przelutować ) lub połączyć z Twoim, inaczej nie odpalisz.

: 19 gru 2012, 22:46
autor: Quattromaniak
Z immobilaizerem to nie będzie problemu już przed włożeniem zawioze kompa do warsztatu gdzieś żeby wywalili immo. Do laguny za taką usługe płaciłem 100-200zł nie pamiętam dokładnie..

Zderzaki z s2 są bardzo żadkie, ciężko je dostać- tu na forum je znajde szybciej podejrzewam bo na allegro wypatrywałem już kiedyś i słabiutko..

A jak jest ze szkrzyniami? Wiem że pasują inne ale chodzi mi bardziej o to czy na skrzyni z np. 2.0q silnik bedzie miał fabryczne osiągi? Myśle że biegi mogą być krótsze na mniejszej skrzyni- lecz tego nie twierdze pewnie. Może ktoś ma jakieś info na ten temat?

: 19 gru 2012, 23:06
autor: chmiel25
Poczekaj niebawem będzie zdrowe 1.8 T na sprzedaż po chipie. Gotowiec do włożenia do B4 :mrgreen: