Strona 1 z 1
[ALL] różnice napędu quattro
: 24 gru 2012, 12:44
autor: Quattromaniak
Witam. Panowie, napęd quattro montowany w 80- tkach jest taki sam w każdej wersji czy są jakieś różnice w przełożeniach czy czymś w tym rodzaju?
Interesuje mnie to ponieważ szukam samochodu z quattro jako bazę budy do późniejszego swapa i zastanawiam się czy ten quattro w mocniejszych wersjach np 2.6-8 v6 nie był jakiś mocniejszy, trwalszy z racji większej mocy?
: 24 gru 2012, 13:02
autor: Mabrothrax
Różniły się skrzyniami i mostami. Skrzynie były dłuższe lub krótsze. A mosty miały różne przełożenia. Ten napęd z każdej wersji jest trwały, mocny i idiotoodporny.
: 24 gru 2012, 14:04
autor: arthur
po warunkiem ze nie ma nalatane pol miliona kilometrow albo wiecej
: 24 gru 2012, 14:21
autor: Mabrothrax
No tak hehe
: 24 gru 2012, 15:54
autor: Rychu82
Niektóre skrzynie miały dodatkowe łożysko igiełkowe- były mocniejsze (na przykład CBR <ok> ), chyba do 1994 ale nie jestem pewien na 100.
Przelożenia w V6 też były różne: 35/7 i 35/9 -najważniejsze to żeby most i skrzynia miały takie samo.
PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
: 24 gru 2012, 17:39
autor: Quattromaniak
Rychu82 pisze:
PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
Rzeczywiście nie do końca rozumiesz.. Ogólnie mój ABK to zupełnie inna bajka. Ja szukam drugiego samochodu jako bazę budy na dalszy rozwój. Nie wiem co to będzie jeszcze jestem w trakcie zbierania informacji- np 1.8t albo 2.8 193ps.
Czyli są różnice w napędach.. Na czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co? Bo jak rozumiem ogólnie będzie pasowało wszystko. Skrzynia bedzie miała krótsze lub dłuższe przełożenia. W praktyce może to być + lub - zależy.
: 24 gru 2012, 18:24
autor: sagem
Quattromaniak pisze:Czyli są różnice w napędach
Oczywiście, tak samo różne są w coupe i sedan/avant.
Quattromaniak pisze:a czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co?
Kompletnie nic.
Skrzynia, krótsza lepiej przyspiesza, długa lepsza w trasy. Ogólnie często z V6 były długie skrzynie. Plusem będzie długa, jak będziesz jeździł dużo w trasie, za to w mieście powajchujesz więcej. Ja mając najkrótsza skrzynie spokojnie jeździłem 50km/h 1.8t na piątym biegu. Na pewno na krótszej skrzyni auto jest żywsze.
: 24 gru 2012, 19:18
autor: Quattromaniak
Więc wychodzi na to że w mniejszych silnikach są krótsze skrzynie dobrze rozumiem? V6 mają dłuższe przełożenia.
A jak się ma sytuacja w avant/coupe która wersja ma jaką skrzynie?
: 24 gru 2012, 19:52
autor: gregRS2
w compi chyba była najkrótsza skrzynia ja mam CBR w v6 i tez nie narzekam
: 24 gru 2012, 20:13
autor: mati86
ja też mam CBR w ABK i całkiem przyzwoicie się to odpycha :mrgreen:
: 25 gru 2012, 00:12
autor: Rychu82
czyli chcesz kupić audi 80 quattro w fajnym stanie , zmienić silnik na 1,8T , ACK może nawet V8 lub V6 biturbo....
na razie to jest kolejna fantazja w tym miesiącu , za którą oczywiście trzymam kciuki
: 28 gru 2012, 12:14
autor: klife
Podczepie sie do tematu zeby nie brudzic nowym.
Mam ABK oske i mysle nad przeszczepem Q-kupnem dawcy 2.6 Q.
Musialbym przelozyc skrzynie za calym dyfrem i tylnim zawieszeniem tak?
Wszystko plug$play jedyna roznica w dlugosci przelozen?
Skrzynie z ABK wsadzilbym do 2.6 i puscil do ludzi w osce.
Dobrze kombinuje?
: 28 gru 2012, 13:06
autor: sagem
klife, nie wszystko jest p&p.
Slabo cos czytales.
Musisz dorobic mocowania dyfra, baku. dorobic mocowanie tylne sanek, bo masz tylko dziury.
Musisz zmienic przednie sanki.
: 28 gru 2012, 13:14
autor: klife
Dorobienie mocowan to niewielka filozofia zapewne. Chodzilo mi o sama mechanike-polaczenie skrzyni z innym silnikiem, i poloski.
: 28 gru 2012, 13:43
autor: sagem
klife, poszło pw.