Strona 1 z 2
[2.8] róznice między 2.8 30v
: 27 gru 2012, 20:01
autor: Quattromaniak
Witam Panowie zastanawiam się jakie są różnice w silnikach 2.8 tych montowanych w 80 a 2.8 30v 193 konie z a4, a6.
Mam zamiar przeżucic 2.8 30v do 80
Jak rozumiem pasują idelanie pod mocowania z 80 z silników v czyli pod 2.6 i 2.8 bez żadnych przeróbek. Osprzęt z 80 będzie pasował? Jak z wiązką są róznice? czy może podepne się pod starą wiązke z 80 czy trzeba z a4?
Bo jeśli by było tak jak pisze to potrzebuje tylko silnika komputera i może początku wydechu czy też był taki sam?
: 27 gru 2012, 20:06
autor: Mabrothrax
Czy mocowania pasują to nie wiem. Ale skoro BiT siada na tych łapach z Vki to domyślam się, że te n/a także.
Wiązka się różni. Potrzebujesz całej z silnika który zamierzasz przełożyć, bądź dobrego elektryka i schemat wiązki nowego motoru. Do swapa jest Ci potrzebny komplet silnik + osprzęt + wiązka, nie sam słupek. Co do wydechu nie wiem, na pewno trzeba będzie trochę pospawać ale pewnie bez większych problemów, ale moim zdaniem korzystając z okazji lepiej zrobić sobie przelot na kwasie.
: 27 gru 2012, 20:57
autor: gregRS2
i trzeba delikatnie potraktować jedną z podlużnic bo kolektor wydechowy o nią haczy byla o tym mowa ale już kilka takich silnikow siedzi w 80 w pl:) ogolnie dla chcącego nic trudnego:) Tu jest Polska i tu wszystko jest możliwe.
: 27 gru 2012, 22:02
autor: sagem
Quattromaniak pisze:jakie są różnice w silnikach 2.8 tych montowanych w 80 a 2.8 30v 193 konie z a4, a6.
Wiesz co, 2.8 12v a 30v ma ze soba wspolna pojemnosc, po za tym nie wiele ich laczy
Zastanow sie czy warto taki silnik wkladac do 80tki, skoro seryjnie szedl 19KM slabszy silnik.
Jak chcesz swapowac, i zeby to mialo rece, nogi i do tego dalo dobry efekt, kreci Cie V6, mysle ze 2.7 Bi turbo to rozsady wybor, ale kosztowny. Wszystko musisz miec od 2.8 30V.
: 28 gru 2012, 19:31
autor: marszall
Jakbym miał zmieniać z V6 174KM na coś mocniejszego V6 to chyba bym kombinował z 3.0 ASN to już jest konkret nowoczesny silnik na cewkach i 220 KM bez żadnych turbin i wielu przerubek jak w wypadku 4.2
: 28 gru 2012, 23:24
autor: Quattromaniak
marszall, a ten ASN wchodzi normalnie, bez przeróbek? Co bym potrzebował? Powiem Ci że to niezła myśl.
: 28 gru 2012, 23:37
autor: delik
czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:
: 28 gru 2012, 23:40
autor: sagem
Quattromaniak pisze:marszall, a ten ASN wchodzi normalnie, bez przeróbek? Co bym potrzebował? Powiem Ci że to niezła myśl.
Bez przeróbek nie wchodzi na pewno, a nie wiem na pewno czy przypadkiem ten silnik nie lezy na sankach. Potrzebujesz wszystko od silnika, komp, wiazka, kompletny silnik, na pewno bedzie drozszy a i tak i tak kokosow nie ma.
delik pisze:czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:
ABC
juz delik Ci malo?
: 29 gru 2012, 08:27
autor: Mabrothrax
Delik zasadniczo AGB wchodzi na te łapy, bo też mają jedną przykręcaną. Więc wydaje mi się, że powinno siąść bez większej rzeźby.
ASN na pewno będzie droższy bo jest już z generacji b6/c6. Co do reszty to nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że wiązka będzie trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku starszego motoru.
: 29 gru 2012, 13:12
autor: marszall
Generacja b6/c5 bo w poliftowych a6 c5 już szedł.
Jeżeli jest jakaś rzeźba potrzebna przy ACK to jak rzeźbić to już lepiej ASN
Nie drążyłem tematu ale skoro w C5 szedł ten ASN to może nie jest to takie skomplikowane trzeba by porównać
220 km to już nie jest mało
: 29 gru 2012, 20:57
autor: jmm
Tylko, że ASN to niezbyt udany motor, lubi sobie popękać
: 29 gru 2012, 21:01
autor: sagem
jmm pisze:Tylko, że ASN to niezbyt udany motor, lubi sobie popękać
Dwa, z tego co wiem, przy dość dynamicznej jeździe ma podobno duuuży apetyt na olej, ale to już pewnie kwestia eksploatacji.
: 29 gru 2012, 21:02
autor: Rychu82
nie poruszacie tematu skrzyni biegów przy ASN.
Czyli z B4 pasuje ?
: 29 gru 2012, 21:32
autor: sagem
Rychu82 pisze:nie poruszacie tematu skrzyni biegów przy ASN.
Czyli z B4 pasuje ?
Jasne, że jest inna, ale na pewno to nie problem.
: 30 gru 2012, 01:15
autor: trepek
delik pisze:czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:
Gdzieś na forum był filmik, że ktoś V8 zamontował po lekkim zrezaniu kolektorów wydechowych. Zagramaniczny projekt.