Strona 1 z 2
[Coupe ABC] Swap na 7A
: 28 gru 2012, 00:28
autor: Tomasz_T
witam
szukałem lecz nie znalazłem przymierzam się do swapa 2.6 v6 na 2.3 20v
mam cale audi 90 jako dawce które elementy poza wiązką silnika chłodnica i samym silnikiem jeszcze dochodzą do wymiany
każda sugestia będzie mile widziana i jak to z licznikiem czy mój obecny licznik z ac/bc podejdzie do r5 poza obrokiem bo to wiadomo do wymiany
: 28 gru 2012, 00:35
autor: Leo
a jaki jest sens tej zamianki ?
: 28 gru 2012, 00:42
autor: sagem
Licznik kolego bedzie dzialal, ale zle, musisz miec od R5/4.
Warto sie bawic i meczyc dla 20KM i jedynej jak dla mnie rzeczy na plus, dzwieku ?
: 28 gru 2012, 01:13
autor: Tomasz_T
a no warto bo mam te 90 z idealnym motorem za którego se rękę dam urżnąć a buda jest uszkodzona a moje obecne v6 powiedziało stop i właśnie dla tego dźwięku chce mieć tam te r5 a ze przy okazji 20 koni więcej to tez na plus
co do licznika ktoś mi właśnie wspomniał ze tam z tylu są jakieś przełączniki w tym module z wyświetlaczem do przełączenia jaki to silnik czy to prawda bo obecnie auto stoi na wiosce nie mam do niego dostępu i spokoju mi to nie daje bo tak bym wyciągnął i widział jak jest
kolejne co gdzieś wyczytałem ze niby sanki są inne czy to racja?
kolejna sprawa dlaczego warto bo nic mnie to nie kosztuje poza czasem który temu poświecę
: 28 gru 2012, 01:18
autor: sagem
Tomasz_T pisze:kolejne co gdzieś wyczytałem ze niby sanki są inne czy to racja?
W b3 każde R5 mocowano do podłużnic. Twoje V6 tez wisi na łapach podłuznic, ale te z V6 sa przykręcane i nie pasują. Musisz przerobic.
Tomasz_T pisze:co do licznika ktoś mi właśnie wspomniał ze tam z tylu są jakieś przełączniki w tym module z wyświetlaczem do przełączenia jaki to silnik czy to prawda
Prawda, ale nie sluża do zmiany na V6 > r4/5 i odwrotnie, tylko o zmiany na US i EU bądz diesel.
: 28 gru 2012, 01:22
autor: Tomasz_T
oki to licznik caly potrzebny od r5
a co do mocowania to nie wiem czy dobrze rozumiem
oba auta na wiosce jak w swoim v6 pamiętam to aluminiowa łapa przykręcona jest do podłożnicy a w b3 jest spawana do podłużnicy czy tez przykręcana ?
: 28 gru 2012, 01:35
autor: sagem
w b3 spawana.
: 28 gru 2012, 19:19
autor: Tomasz_T
kolejny mankament mały jakieś ciekawe miejsce na aku w bagażniku czy może pod kanapa ? ma ktoś jakieś foty jak wygląda to pod kanapa w s2?
: 28 gru 2012, 20:05
autor: sagem
Tomasz_T, ori miales pod kanapa, ale do takiego zabiegu musisz wyciac podloge w tym miejscu i wspawac kwadrat z blacha.
Ja osobiscie przenioslem z gory silnika na prawy dolny rog jak w V6, wiem ze w 7A to nie przejdzie, dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest bagaznik.
: 28 gru 2012, 20:24
autor: marszall
Zadam to pytanie ponownie, jak jest sens?
Ja rozumiem że dla dźwięku ale czy słyszałeś V6 na dobrze zrobionym wydechu
Ja bym wsadził zdrowe AAH lub jakieś mocniejsze V6 a to jest wiele łatwiejsze, mocowania, chłodnice, osprzęt czy chociazby klime,
Akumulator zostaje w orginalnym miejscu
R5 są fajne ale decydowałbym sie jedynie na niego gdybym miał jakiś głoy 2.0 ABT lub 2.3 NG
Jak masz V6 i do tego quattro to zrób piękne 2.8 coupe quattro to chociaż bedzie wygladało jak seria
Sprzedaj 7A za dobre pieniądze i szykuj V6
: 28 gru 2012, 20:33
autor: sagem
marszall, wiele rzeczy które robimy, nie maja sensu, ale co z tego?
Najwazniejsze jest to, ze kolega ma checi i zapal, a reszta to juz szczegoly tak na prawde, i jak sie chce to mozna.
7A po czesci tez jest pewnego rodzaju klasykiem, i posiadanie takiego silnika, zdrowego, ladnie zrobionego jak dla mnie nie jest niczym zlym, a V6 ktorym jezdze na codzien jakos nie zachwyca i jest ich pelno.
: 28 gru 2012, 21:05
autor: marszall
jakby miał coupe B3 to ok ale do B4 lepiej V6 takie moje zdnie.
Zresztą znam jednego gościa który mase czasu i pieniędzy włożył w swap z 2.3 NG na 7A i na koncu powiedział że jakoś 2.8 jednak fajniej jedzie a z 7A miał zawsze jakies problemy
Wg. mnie silniki do B3 - 2.2T 10V, 2.2T 20V 3B, 6A/ACE po modach, NM, 7A
Silniki do B4 - 2.2T 20V ABY, V6 AAH ew. ACK, 4.2 ABH
: 28 gru 2012, 21:23
autor: Mabrothrax
marszall pisze:jakby miał coupe B3 to ok ale do B4 lepiej V6 takie moje zdnie.
Zresztą znam jednego gościa który mase czasu i pieniędzy włożył w swap z 2.3 NG na 7A i na koncu powiedział że jakoś 2.8 jednak fajniej jedzie a z 7A miał zawsze jakies problemy
Wg. mnie silniki do B3 - 2.2T 10V, 2.2T 20V 3B, 6A/ACE po modach, NM, 7A
Silniki do B4 - 2.2T 20V ABY, V6 AAH ew. ACK, 4.2 ABH
No to idę się rzucić z klifu.
: 28 gru 2012, 21:43
autor: marszall
Nikt nie musi mnie słuchac ale ja poprostu lubie silniki z epoki w autach z epoki
dźwięk 7A nie podważalny ale wolałbym miec takie 7A w B3, B2 lub w cygarze niż w B4]
każdy robi jak chce
: 29 gru 2012, 01:05
autor: Tomasz_T
sagem pisze:Tomasz_T, ori miales pod kanapa, ale do takiego zabiegu musisz wyciac podloge w tym miejscu i wspawac kwadrat z blacha.
Ja osobiscie przenioslem z gory silnika na prawy dolny rog jak w V6, wiem ze w 7A to nie przejdzie, dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest bagaznik.
w bagażniku w coupe nie widzę sensownego miejsca wiec prosił bym o foty jak wygląda to w s2 i ku temu bym się skłonił szukałem ale nie mogę znalesc fotek aku w s2
marszall pisze:Zadam to pytanie ponownie, jak jest sens?
Ja rozumiem że dla dźwięku ale czy słyszałeś V6 na dobrze zrobionym wydechu
Ja bym wsadził zdrowe AAH lub jakieś mocniejsze V6 a to jest wiele łatwiejsze, mocowania, chłodnice, osprzęt czy chociazby klime,
Akumulator zostaje w orginalnym miejscu......................................................
nie żebym był niegrzeczny ale czy ja do h..a nędzy pytam o sens nie, wiecznie na forum każdy z jakimś sensem wyjeżdża lub opłacalnością w gwoli wyjaśnienia żaden swap nie ma opłacalnosci
mówisz o v8 pokaz mi seryjne v8 w b4 skoro mówisz o epoce raz że to nie jedzie dwa nie sprawdza się, chyba że jesteś mistrzem prostej to spoko bo do niczego więcej się nie nadaje taka masa na przedniej osi a raczej przed nią.
mój silnik 7a już nie jest seria i seria nie pozostanie obecnie silnik ma zmienione wtryski na 315ccm przy 3 barach walki rozrządu zmienione na jakieś sportowe, jak będę robić porządek z uszczelka to się dowiem co to lub chociaż pomierzę, ecu przestrojone pod zmiany, wydech 2.5 calakwasiak zakończony rm motorsport specjalnie do tego silnika obrobiona głowica w jakim stopniu nie wiem, jeszcze ale się okaże, pomiar robiony był 2 lata temu po tych zabiegach to oscylowało to w okolicy 185-190 koni ponoć,
jaka prawda się okaże jak wsadzę w swoja budę i sam sprawdzę co do wtrysków pewna zmiana co do walków tez bo dostałem seryjne walki do zestawu a i odczucia z jazdy dużo lepsze od 2.8 aah nie jednego.
praca v6 co kto woli mi nigdy nie dorowna do r5
w trakcie swapa dojedzie na powitanie kolo zamachowe aluminiowe oraz powoli beda cyklicznie szly zmiany
nie sztuka robic cos co zrobila fabryka sztuka zrobic cos czego nie bylo a nie to co ma kazdy
ps nie miałem zamiaru nikogo obrażać i niech nikt się tak nie czuje zwyczajnie pisze co myślę