[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
: 28 gru 2012, 19:22
Witam, wiem że podobny temat juz był ale chyba umarł śmiercia naturalną. U mnie natomiast pacjent jest juz po przeszczepie i moge śmiało to opisać.
Historia zaczeła sie tak że kupiłem tanie B4 na dojazdy do pracy miał być w miere elastyczny oszczedny silnk czyli bardziej nastawiony byłem na ABK, trafił sie jednak zagazowany ABT wiec jest mój i dzielnie smiga.
Wiadomo 90 KM do tego duża masa wiec szału nawet na dojechanie do pracy nie robi - ale jest na to lekarstwo - podnieść troche moc. Na szczescie można zaadoptowac graty od mocniejszego AAE.
Najpierw zdobyłem graty
Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
Potem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
Guma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
Wtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
Czapka i rura dolotowa - można zapożyczyc z jednopunktowców VW lub AAE
ja dodatkowo zainstalowałem blosa i w ten sposób pozbyłem sie najwiekszego gardła w dolocie czyli miksera. Te miksery co zakładają gazownicy maja średnice jak 5 ZŁ
Tak to mniej wiecej wygląda z ori gumą i czapką od AAE
Odczucia piorunujące - elastycznosć, moc - teraz czuć ze ten silnik jedzie. Narazie jeżdże na stożku ale docelowo chce zapodać jakąś orginalną obudowe filtra bo to zawsze lepsze rozwiązanie
Rozwiązanie do testów blos+storzek
Przygotowuje jednak rozwiązanie z orginalną obudową narazie najbardziej podchodzi mi z 1.9TD ze względu na wyprowadzenia, dostępność, cene i pare innych pierdół.
Tu brakuje jeszcze kawałka rury oraz kolanek, można też założyć w tym miejscu termostat z ABT aby sie silnik szybciej nagrzewał w zimie
Obudowa z TD jest fajna z paru względów np. na blache osłaniającą od ciepła z kolektora
Mozna wyjąć orginalny chwyt powietrza i zastąpić go takim z Poloneza(!)
Można tez wyjąc orginalny dyfuzor i doprowadzić zimniutkie powietrze z zewnątrz wielką dziórą
Dlaczego wole obudowe a nie storzek? Przede wszystkim przy obudowie mamy pewnosć ze trafi do silnika jedynie zimne powietrze a w wypadku stożka bywa różnie, trzeba kombinowac osłony ETC
Jakość filtorwania stożka pozostawia wiele do życzenia wiec również wiecej syfu trafia do silnika
Łatwiej wymienia sie wkłąd niż kupuje nowy stożek
Warto również wywalić kata (o ile jeszcze jest) i zastąpić go orginalnym (lub zamiennikiem) początkowym tłumikiem z B3 2.0 8V piekna mała puszka przelotowa która nie bedzie nam brzęczeć podczas przyspieszania
Zastanawiam sie jeszcze nad włożeniem wałka rozrządu do ABK - jest to najmocniejszy wałek seryjnie montowany z 8 zaworowcach ( dla ciekawostki w 1.6 ADA 101KM również siedzi wałek jak w ABK) ciekawi mnie jedynie czy nie pogorszy on dolnej parti obrotów
Jak narazie same plusy więc polecam taką modyfikacje
Sukcesywnie bede dorzucał zdjęcia
Historia zaczeła sie tak że kupiłem tanie B4 na dojazdy do pracy miał być w miere elastyczny oszczedny silnk czyli bardziej nastawiony byłem na ABK, trafił sie jednak zagazowany ABT wiec jest mój i dzielnie smiga.
Wiadomo 90 KM do tego duża masa wiec szału nawet na dojechanie do pracy nie robi - ale jest na to lekarstwo - podnieść troche moc. Na szczescie można zaadoptowac graty od mocniejszego AAE.
Najpierw zdobyłem graty
Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
Potem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
Guma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
Wtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
Czapka i rura dolotowa - można zapożyczyc z jednopunktowców VW lub AAE
ja dodatkowo zainstalowałem blosa i w ten sposób pozbyłem sie najwiekszego gardła w dolocie czyli miksera. Te miksery co zakładają gazownicy maja średnice jak 5 ZŁ
Tak to mniej wiecej wygląda z ori gumą i czapką od AAE
Odczucia piorunujące - elastycznosć, moc - teraz czuć ze ten silnik jedzie. Narazie jeżdże na stożku ale docelowo chce zapodać jakąś orginalną obudowe filtra bo to zawsze lepsze rozwiązanie
Rozwiązanie do testów blos+storzek
Przygotowuje jednak rozwiązanie z orginalną obudową narazie najbardziej podchodzi mi z 1.9TD ze względu na wyprowadzenia, dostępność, cene i pare innych pierdół.
Tu brakuje jeszcze kawałka rury oraz kolanek, można też założyć w tym miejscu termostat z ABT aby sie silnik szybciej nagrzewał w zimie
Obudowa z TD jest fajna z paru względów np. na blache osłaniającą od ciepła z kolektora
Mozna wyjąć orginalny chwyt powietrza i zastąpić go takim z Poloneza(!)
Można tez wyjąc orginalny dyfuzor i doprowadzić zimniutkie powietrze z zewnątrz wielką dziórą
Dlaczego wole obudowe a nie storzek? Przede wszystkim przy obudowie mamy pewnosć ze trafi do silnika jedynie zimne powietrze a w wypadku stożka bywa różnie, trzeba kombinowac osłony ETC
Jakość filtorwania stożka pozostawia wiele do życzenia wiec również wiecej syfu trafia do silnika
Łatwiej wymienia sie wkłąd niż kupuje nowy stożek
Warto również wywalić kata (o ile jeszcze jest) i zastąpić go orginalnym (lub zamiennikiem) początkowym tłumikiem z B3 2.0 8V piekna mała puszka przelotowa która nie bedzie nam brzęczeć podczas przyspieszania
Zastanawiam sie jeszcze nad włożeniem wałka rozrządu do ABK - jest to najmocniejszy wałek seryjnie montowany z 8 zaworowcach ( dla ciekawostki w 1.6 ADA 101KM również siedzi wałek jak w ABK) ciekawi mnie jedynie czy nie pogorszy on dolnej parti obrotów
Jak narazie same plusy więc polecam taką modyfikacje
Sukcesywnie bede dorzucał zdjęcia