Strona 1 z 2

[B4 2.6] Gadżety do modyfikacji dolotu

: 31 gru 2012, 21:42
autor: lobos
Znalazłem na ajegio parę zestawów do modyfikacji dolotu, co o tym myślicie? zbędne buble?

http://allegro.pl/uniwersalny-dolot-dra ... 96706.html

http://allegro.pl/turbo-turbinka-strumi ... 61103.html

: 31 gru 2012, 22:27
autor: ziemor
Ten pierwszy wygląda jak rÓła z ŁodkÓŻacza - ciekawe czy w środku ma garby ? jeśli tak to bardzo dobrze ograniczy przepływ powietrza
Ta druga aukcja to dławik który ma za zadanie ograniczyć moc auta ?

: 31 gru 2012, 22:32
autor: PuSzEk
lobos, ale ty widze na siłe szukasz czegoś, by podnieść moc... może trzeba było kupić jakiegoś 1.9TDI albo 1.8T
Coś ci doradze, pierwsze co to wizyta na hamownii i zobacz ile ci zostało kucy z tych 150KM, żeby nie było zdzwika jak będzie 130KM i trzeba będzie zrobić remont albo Swap :mrgreen: jak będzie ok z mocą to wtedy coś kombinuj, chociaż dużo nie zwojujesz, ale ja bym zaczął od wydechu, jakiś przelot 2,25-2,5 cala z kwasówki, później założyć kolektor ssący od 2.8, świece z górnej półki, kable, osprzęt silnika doprowadzić do stanu idealnego ;-)

: 31 gru 2012, 22:53
autor: lobos
PuSzEk nie na silę :mrgreen: tylko znalazłem "coś" takiego i jestem ciekaw rzeczywistej skuteczności takich urządzeń, nawiasem mówiąc zabawne że wspominasz o kolektorze z 2.8 już kilkukrotnie słyszałem sugestię za i przeciw tej przeróbki oraz tyle samo stwierdzeń że to nie przynosi żadnego skutku jak i że pomaga w zwiększeniu mocy i nie wiem kto ma rację. Kolego ziemor sprzedawca jak w aukcji sugeruje że wlatujące powietrze ma większy pęd ale czy to coś takiego niby ma działać na korzyść to jakoś wątpię.

: 31 gru 2012, 23:21
autor: PuSzEk
lobos, no właśnie wynalazki, pseudo... także odpuść sobie :-D a co do kolektora to akurat upieram się przy tym, gdyż znam osobiście ludzi którzy tak przerobili nie jeden silnik 2.6 i zmiany były na plus, także decyzja należy już tylko do ciebie, jakieś duże koszty to nie są, a gorzej na pewno nie będzie, dlatego prędzej warto pobawić się z tym kolektorem, niż kupować jakieś drogie doloty z allegro ;-)

: 01 sty 2013, 00:21
autor: Rychu82
dobra ta turbinka na dolot , najwieksza sprawnośc ma pewnie podczas zmiany biegów i moze chwile po zmianie biegu a tak to jak dławik bedzie dzialac :mrgreen:

: 01 sty 2013, 17:55
autor: luk448
Te rzeczy z aukcji to nic innego jak kupa badziewia mająca na celu okraść Cie z pieniędzy.lobos,Genaralnie to na początek jak juz Ci koledzy pisali-jedz na hamownie i zobacz ile masz koni,podepnij Vaga i sprawdz jakie masz błędy,napraw to wszystko a dopiero potem zacznij cos tam dłubac bawiąc się wydechem(wyspawianie innego na przelotowych tłumikach) i powietrzem(wkładka lub filtr np marki K&N i doprowadzenie zimnego powietrza do filtra).Może ugrasz z 10 koni ale ciekawe ile siana wydasz.Jak chcesz więcej mocy to kup 1.8 te albo dwadwa te lub diesla.Wtedy mozesz dłubac i bawic się mocą.Pozdro

: 01 sty 2013, 18:29
autor: sagem
lobos pisze:co o tym myślicie? zbędne buble?
To samo co rezystory i pompeczki na zapalniczkę.

Więcej Ci da dobre doporowadzenie zimnego powietrza do dolotu jakąś rurą <ok>
A ogólnie zabawa z 2.6 moim zdaniem nie ma żadnego sensu, wydasz kasę która i tak Ci dużo nie da, a na pewno 2.8 nie przegonisz tanim kosztem. Bez sensu.

Re: [80 B4 2.6] Gadżety do modyfikacji dolotu

: 01 sty 2013, 18:46
autor: bzibzi
lobos pisze:Znalazłem na ajegio parę zestawów do modyfikacji dolotu, co o tym myślicie? zbędne buble?

http://allegro.pl/uniwersalny-dolot-dra ... 96706.html

http://allegro.pl/turbo-turbinka-strumi ... 61103.html
takie pseudo cuda odstaw na wies tuning raczej :-P . ja planuje jak bedzie kasa zmiane kolektora od 2.8 plus jakies sterowanie skracaniem dolotu , rozwiercenie przepustnicy co nie jest niestety sprawa latwa bo trzeba ja napawac pierw zewnetrznie . A potem cala zmiane kompa i wiazki z 2.8 . Valki sa bardzo wrazliwe na dlugosc dolotu i jakies bezsensowne zakladanie stozkow nic nie daje a wrecz pogarsza . tak samo na wolnych obrotach Vka powinna miec dolot dluzszy , na wyzszych obrotach krotszy zeby wyciagnac z niej moc <piwo>

: 01 sty 2013, 19:11
autor: Krzysiek 84
A jak były w 2.8 30V głowice , to czy by podpasowały i czy to są takie same jak były w 2.8 robione przez ABT tylko nie pamietam czy to miało 4 czy 5 zaworów na cylinder .

: 01 sty 2013, 19:25
autor: bzibzi
tez myslalem nad czapkami z 30v ale nie mam jak prownac glowic i czy pasek rozrzadu by byl ok w tym wszystkim i kolektory inne tez odrazu zwykle 2.8 zrobione prze ABT mialo po 2 zawory na cylinder ale pewno kanaly dlubniate i walki pewno ostrzejsze

: 01 sty 2013, 19:29
autor: sagem
Źle kombinujecie, z ACK głowicą nic nie wymyślicie. Jest całkiem inna.

: 01 sty 2013, 19:39
autor: bzibzi
sagem pisze:Źle kombinujecie, z ACK głowicą nic nie wymyślicie. Jest całkiem inna.
nom juz po uszczelce wlasnie widze ze lipa

: 01 sty 2013, 20:57
autor: luk448
Jakis znaczący przyrost mocy w ABC to mega koszta.Ten silnik nie jest tak rozwojowy wiec pozostaje raczej kosmetyka,doprowadzenie go do zdrowej serii i cieszenie się jazdą

: 25 sty 2013, 15:57
autor: bzibzi
tu macie rezanie V-ki tylko ze po niemiecku :-P
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=705809