Strona 1 z 11

: 30 gru 2012, 21:22
autor: dr.ziolo
Grzegorzbielsko pisze:
A ja w swoim ABK planuje zmienić typ przepływomierza, by wyeliminować opory klapki. Myślę że z 10 KM przybędzie.
To jest mądry i nie drogi pomysł.
Próbował ktoś tego manewru? Jakieś szczegóły? Jaka przepływka ewentualnie może zastąpić seryjną?

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2013-01-04, 22:37 ]
Wątek zmiany przepływomierza wydzielony z https://audi80.pl/b4-20-abk-jak-podn ... t20211.htm

: 01 sty 2013, 10:35
autor: dzilo
tak próbował i taka przeróbka owszem ale dla kogoś kto ma pojęcie o elektronice lub elektronika do pomocy <ok>

: 01 sty 2013, 11:34
autor: dr.ziolo
skoro próbował to może się podzieli pomysłem

: 01 sty 2013, 13:00
autor: dzilo
pomysł nie jest mój a pewnego użytkownika z forum elektroda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic812770.html
ja zastosowałem to przy zasilaniu ACE digim z ABK
https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... 66,195.htm

: 01 sty 2013, 13:30
autor: dr.ziolo
<ok> nieźle, jaki przyrost mocy udało się uzyskać? Podmianka przepływki z Omegi daje radę? Dużo kombinacji żeby to z ABK ożenić?

: 01 sty 2013, 13:38
autor: dzilo
tu nie chodzi o przyrosty nie wiadomo jakie po prostu pozbywasz sie problematycznego strucla z pod maski na rzecz taniego zamiennika przepływka z omego to maks 50 zeta.
montaż w ABK analogiczny do BMW

: 01 sty 2013, 13:48
autor: dr.ziolo
Czyli konieczne będzie skonstruowanie takiego układu jak tam kolo na elektrodzie opisał?

: 01 sty 2013, 14:32
autor: dzilo
dokładnie trzeba sobie zmajstrować taką elektronikę i umieć zaprogramować atmege

: 01 sty 2013, 14:51
autor: elektronic
Chetnie sobie to zmajstruję. Czytam i biore się do roboty :-D

: 01 sty 2013, 19:11
autor: Kamuś
Hmmm... Nie głupi pomysł. Na pewno dałoby to jakiś przyrost mocy, w końcu klapka stawia spory opór. Elektronikę sam bym wykonał, to nie problem. Tylko programowanie :-/ Jeśli ktoś poczyni takie cudo, to niech od razu o wszystkim tu informuje.

: 01 sty 2013, 20:38
autor: dzilo
no przecie pisałem kapke wyżej, że to mam wypróbowane i działa

: 01 sty 2013, 21:12
autor: Kamuś
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Miałeś możliwość porównania tego z ori klapkowym, tj. moc, spalanie itd? Dużo było problemów z zestrojeniem? Jaki był całkowity koszt zrezania tego?

: 01 sty 2013, 21:31
autor: dzilo
no mogę czemu nie
koszt to właściwie wykonanie elektroniki wzmacniacze operacyjne kosztują jakieś 12 zł szt dac, nie pamiętam atmega ze 6 zł tak jak ja mam dostęp do elektroniki to koszt z 50 zeta plus przepływka również maks 50 ja wykorzystałem z opla omegi 2.6 V6 kosztowała 30 zeta plus przesyłka.
Moc nie wiem nie potrafię określić bo miałem inne problemy po swapie. ja stroiłem to na oko bo moja oryginalna klapkowa była uszkodzona, ale po ustawieni optymalnie spalanie się nie zmieniło.
Jak masz dostęp do sprawnej klapki i czegoś ssącego z regulacją ciągu to możesz to ustawić na stole

: 01 sty 2013, 22:26
autor: dr.ziolo
Czy moc i pojemność silnika z którego ma zostać zaadaptowany przepływomierz ma znaczenie? Co było kryterium wyboru - czy to, że Omega miała 2.6 V6 czy jednak cena? A gdyby do przeszczepu użyć np. przepływki z A4 1.8 ??

: 01 sty 2013, 23:21
autor: Audi 80 Polska
dr.ziolo pisze:Czyli konieczne będzie skonstruowanie takiego układu jak tam kolo na elektrodzie opisał?
Możesz kupić jakiś sterownik pyggyback (ecu master DET, DEC) i na nim zrobić konwersje np. na map-sensor wbudowany w urządzenie zaoszczędzając na przepływomierzu (choć przepływomierz przy zakupie świnki to parę groszy).
Konwersja np. w przypadku DET'a jest uproszczona bo przed wyrzuceniem przepływomierza sterownik może zebrać dane i wpisywać ją do mapy którą później się doszlifowuje.