Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Swap na 2.4 AGA od A4

: 13 mar 2013, 10:34
autor: Tworson
Witam.
Posiadam Audi 80 B4 sedan z silnikiem 2.3 10v.
Silnik jest w dobrym stanie ale ma juz spory przebieg, a ze mam dostęp do silnika 2.4 v6 30v od audi a4 b5 chciałbym zrobić swapa. Czytałem na forum ze skrzynia pasuje, jedynie łapy będzie trzeba przerobić.
Ale mniejsza o to. Silnik 2.4 jest kompletny z osprzętem - niestety nie wiem dokładnie co ma a czego nie (bo jeszcze nie mam go przy sobie) ale właściciel twierdzi ze jest taki jak każdy inny z np.: allegro. W takim stanie miał iść na aukcje.
Nawet jeśli jest kompletny to chciałbym spytać co jeszcze będzie mi potrzebne do przekładki. Np.: w zestawie pewnie nie ma kolektora spalinowego i filtru powietrza.
No i co będzie pasować od 2.3 : czy chłodnica wydoli i takie tam.

: 13 mar 2013, 12:32
autor: Audi 80 Polska
Potrzebujesz silnik ze wszystkimi czujnikami, wiązką silnika, kompem, cewkami, alternatorem (ale nie jestem pewien), rozrusznikiem, itd... Jednym słowem wszystko co potrzebuje silnik do pracy. Opcjonalnie możesz wziąć liczniki z transponderem immobilisera jeśli nie chcesz go wyłączać w ECU ale to dodatkowa kabelkologia.
Za te dodatki jeśli sprzedawca jest pazerny skasuje cie dodatkowe 500-1000zł.

: 13 mar 2013, 12:48
autor: Tworson
"Silnik kompletny z kolektorami, wtryskami, czujnikami, przepustnicą, cewką, napinaczami, sprzęgłem wiskotycznym, instalacją elektryczną."

Tyle sie dowiedzialem na razie.
A komputer pokladowy czy cos takiego ?

: 13 mar 2013, 13:35
autor: Mabrothrax
Pewnie w skład wiązki elektrycznej wchodzi sterownik silnika, ale dowiedz się jeszcze.

: 13 mar 2013, 14:09
autor: sagem
Potrzebujesz wszystko to co napisał aldi, a dodatkowo, chłodnicę od V6 z wentylatorami, opornicę wentylatorów, pas przedni od V6, belkę od V6, akumulator powinieneś przenieść w prawy dolny róg lub do bagażnika choć to konieczne nie będzie. No i będziesz musial pozbyć się immo z kompa chyba ze dostaniesz stacyjke i kluczyk. Oczywiście dp czyli kawalki wydechu za k. wydechowym tez musisz miec od Vki.
Oraz prawidłowo by było zmienić sanki przednie na mocowanie z dwoma łapami skrzyni, seryjne w Ośce NG masz jedną łapę mocującą skrzynię, V6 będzie cięższy i zalecane jest zastosowanie sanek z mocowaniem na dwie łapy skrzyni. Pasuje od każdej ośki V6 lub od każdego quattro od 2.0 do 2.8, mowa o B4. Pewnie, a raczej na pewno są jeszcze jakieś pierdółki ;-)

Aha, i rozpórkę kielichów można założyć bo V6 to ciężka krowa i na pewno nie zaszkodzi :-P

p.s Chłodnicy od 2.3 za bardzo nie wpasujesz.

: 13 mar 2013, 21:50
autor: Tworson
Czyli jak pozbędę się immo z kompa od NG to będzie działać normalnie ? Czy komputer od tej V i wtedy immo się pozbyć?
I co to jest DP :P?

: 13 mar 2013, 22:29
autor: sagem
Tworson pisze:Czyli jak pozbędę się immo z kompa od NG to będzie działać normalnie ? Czy komputer od tej V i wtedy immo się pozbyć?
Będzie działać, wystarczy wywalić immo z kompa.
Tworson pisze:I co to jest DP :P?
tzw. portki, czyli rury wydechowe przykręcane do kolektorów wydechowych i wychodzące pod auto, trochę źle Ci to nazwałem ;-)

: 14 mar 2013, 15:59
autor: Tworson
Ok. Bardzo dziękuje za informacje :)