Strona 1 z 3

[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań

: 04 kwie 2013, 23:56
autor: LUKASZdiy
Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna ;) jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:

Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?

Re: SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań na start

: 05 kwie 2013, 00:22
autor: duo
LUKASZdiy pisze:Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna ;) jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:

Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
komputery są 2 jeden za schowkiem drugi przy słupku A na dole przy nodze ..
w coupe masz pompe w zbiorniku, a najlepiej zeby była zewnetzna pod podłogą
eletryki nie masz u siebie na pewno
najlepiej przełóz kompletna instalację z NG do siebie, wyjmij ładnie nic nie wycinaj i bedzie ok.
zdjaesz sobie sprawę o tym ze Twoj przedni pas i belka nie bedzie pasować także ?

: 05 kwie 2013, 00:43
autor: LUKASZdiy
O przednim pasie i belce nie widziałem czy da rade przełożyć to z Coupe??
Jak duże są zmiany?
Co masz na myśli mówiąc pompka zewnętrzna jakaś uniwersalna?
Czy ta z coupety ze zbiornika podejdzie do 80 b3?
Duże problemy są z przekładka elektryki?

: 05 kwie 2013, 05:44
autor: Pieterb
LUKASZdiy, _uwaga

: 05 kwie 2013, 18:17
autor: LUKASZdiy
Temat poprawiony, mem jeszcze jedno pytanie, czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??

: 05 kwie 2013, 19:50
autor: duo
LUKASZdiy pisze:Temat poprawiony, mem jeszcze jedno pytanie, czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??
jakby to ująć .. a zdejmiesz majtki nie sciagając spodni ? :mrgreen:

: 05 kwie 2013, 19:54
autor: LUKASZdiy
Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(

: 05 kwie 2013, 20:00
autor: duo
LUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiać :-/

: 05 kwie 2013, 20:37
autor: Audi Sport
LUKASZdiy pisze:czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??
Za upartego to nie, ale dla komfortui poprawnego ułożenia instalacji wypadałoby. No i także wyciągnać nagrzewnicę.

: 05 kwie 2013, 20:59
autor: trepek
LUKASZdiy pisze:O przednim pasie i belce nie widziałem czy da rade przełożyć to z Coupe??
Jak duże są zmiany?
Co masz na myśli mówiąc pompka zewnętrzna jakaś uniwersalna?
Czy ta z coupety ze zbiornika podejdzie do 80 b3?
Duże problemy są z przekładka elektryki?
1) Da.
2) Kosmetyczne ale pasują P&P.
3) Może być uniwersalna ale ciśnienie musi dawać takie jak trzeba.
4) W Coupe masz pompkę zanurzeniową, w b3 zewnętrzną przy prawym tylnim kole.
5) Przekładka kompletnej elektryki jest bardzo prosta, prostsza niż odcięcie łap silnika z Coupe i wspawanie do B3.

Aha, zdjęcie deski w audi 80 jest banalnie proste.

: 05 kwie 2013, 22:06
autor: piotrek 250279
W silniku 1,6pp pompka jest przykręcona do bloku silnika jest ona mechaniczna,i napędzana przez wałek pośredni,ten który napędza aparat zapłonowy

: 05 kwie 2013, 22:19
autor: duo
trepek pisze:przy prawym tylnim kole.
.
nie zawsze ;-)

: 05 kwie 2013, 23:02
autor: Audi Sport
duo pisze:
trepek pisze:przy prawym tylnim kole.
.
nie zawsze ;-)
No chyba, nikt by nie niszczył quattro na rzecz ośki, a jak już to wtedy by była z lewej :mrgreen:

: 06 kwie 2013, 10:00
autor: LUKASZdiy
duo pisze:
LUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiać :-/

Przełożenie samej elektryki to dla mnie akurat nie problem, jestem po wymianie nagrzewnicy w 80 więc z tym nie bedzie problemu, a dodatkowo mam spore doświadczenie z elektryka, elektronika samochodową!!!
A czy musi się chcieć....no nie musi wystarczy mieć kasę, ale akurat kasa też nie gwarantuje że ktos ci zrobi pożądnie dlatego elektryke chce swapnac sobie sam.;)
A silnik i tak daje do mechnika by przełożył bo mi się nie chce zastanawiałem sie nad zleceniem całości jednak własnie kwestie uporządkowania elektryki, wiązek, boje sie powierzyć mechnikowi...
Coupete chciałem remontować, ale że na warsztacie jest jeszcze projekcik B2 a w germani znajomy wynalazł coupete Q2,8 i w okolicy lipca zwiezie do polski więc ta idzie na dawce gratów, elektryki, zderzaka, lamp,szybra itd do mojej perełki b3, bo i tak zona narzeka że nie ma miejsca w garazu;P


Czy łapy pod R5 trzeba ciac, słyszałem gdzieś ze przekreca sie całą belke z mocowaniem,?chociaż jeszcze nie wchodziłem pod spód auta...a że moja b3 od 5 msc stoi nieruszana to nie mam dostepu do komory..

Od jakiego silnika szukać pompki paliwa zewnętrznej która będzie dawać odpowiednie ciśnienie?

Czy pompka jest sterowana przez komputer silnika czy dostaje permanentne zasilanie po przekręceniu kluczyka?

Jaka farba najlepiej malowac blok silnik?

: 06 kwie 2013, 10:08
autor: Krycha
Łapy R5 trzeba wyciąć z dawcy i wspawać do Twojej budy.

B3 sedan NG.

Pompkę podłączysz po przekaźniku.

Żaroodporną.