Strona 1 z 2
[1,8 JN] Jakie doladowanie max
: 19 maja 2013, 15:51
autor: Fatman94
Witam
Posiadam audi i interesuje mnie jakie maksymalne bezpieczne doladowanie zniosl by moj silnik dodam ze glowice mam splanowana o 1mm. i zalozmy ze zalozylbym kompresor i cisnienie dal na 0,1 bar to poda czas zamykania przepustnicy robiloby sie w dolocie cisnienie i czy jak bym dal zawor DV to przy cisnieniu 0,1bar dzialal by poprawnie dodam ze samochod mialby jezdzic na gazie z mikserem przed kompresorem
: 20 maja 2013, 12:49
autor: UFOtm
zobacz wątek kolegi turbofin...pionierem nie jestes wiec opcja szukaj nie gryzie <czapa>
: 20 maja 2013, 13:06
autor: Leo
bez sensu. No ale kto bogatemu zabroni.
Doładowanie 0.1 bara to jest nic. Silnik zniesie to bez problemu.
: 20 maja 2013, 13:22
autor: Fatman94
Tylko ze turbofin mial mniejszy stopien sprezania dlatego sie pytam a jak kompresor bedzie pompowal a przepustnica bedzie zamknieta to zawor DV bedzie dziala przy tak niskim doladowaniu?
: 20 maja 2013, 13:28
autor: Audi 80 Polska
Fatman94 pisze: a jak kompresor bedzie pompowal a przepustnica bedzie zamknieta to zawor DV bedzie dziala przy tak niskim doladowaniu?
Powinien działać bo jest otwierany podciśnieniem zza przepustnicy a tam możesz mieć nawet przy hamowaniu silnikiem nawet 0,15-0,2 bara więc takie podciśnienie spokojnie go otworzy.
: 20 maja 2013, 13:28
autor: Leo
a co ma dv do doładowania? On tylko upuszcza nadmiar przy zamkniętej przepustnicy. Zastanowiłbym się raczej jak zrobić, żeby kompresor non stop nie ładował, czyli musi być jakiś zawór zwrotny, a nie dv. A w dodatku - kompresor zabierze Ci z miejsca jakieś 10-15 koni, ładując 0.1 bara nie uzyskasz tyle nawet.
: 20 maja 2013, 13:37
autor: Audi 80 Polska
Właśnie DV przy jeździe na podciśnieniu będzie upuszczał ciśnienie zza sprężarki przed nią, więc nie będzie wytwarzała ciśnienia.
Co do strat mocy to racja, przy takim doładowani praktycznie nic z uzyskanej mocy nie zostanie "na koła". Więc jedynym efektem będzie zwiększone zużycie paliwa.
: 20 maja 2013, 13:43
autor: Fatman94
Kolega turbofin jak dal ladowanie na 0,1 bar to juz mial lepsze rezultaty niz bez kompresora wiec jezeli cos dmucha nawet tak male cisnienie to moze powinno byc lepiej.
[ Dodano: 2013-05-20, 13:51 ]
Ale jak dam wieksze cisnienie to silnik dlugo nie pojezdzi wiec teraz pytqnie czy tloki od 1,8T podeszyby do mojej audi?ktos moze probowal cos takiego robic? Tez tloki od 2,2 turbo 10v sa tej samej srednicy moze takie by podeszy pewnie sa mocniejsze od seryjnych 1,8
: 20 maja 2013, 14:13
autor: sagem
Fatman94, możesz zapodać tłoki z korbami od 2.2T 10V ale i pewnie więcej trzeba zebrać głowicę. Ogólnie żeby to miało sens i działało, będzie potrzebna kasa, nie wolisz gotowego swapa na rozwojowe 1.8T?
: 20 maja 2013, 14:24
autor: Fatman94
na swapa potrzebnych jest wiecej pieniedzy a jak bym zakladal kompresor to tylko bym musial kupic kompresor reszte bym w domu zrobil.Tłoki od 2,2 KU wytrzymalyby bo calu silnik mam taki???
: 21 maja 2013, 20:55
autor: turbofin
JN seria ma stpień sprężania 9, nawet jak liznąłeś głowicę 1mm to doładowanie rzędu 0,35 bara nie powinno zabić silnika.
Kombinuj kolego jestem ciekaw ile można wykrzesać z JN-a i ile on wytrzyma :mrgreen:
: 21 maja 2013, 21:19
autor: Fatman94
Jak będę robił coś takiego to zapodam jakieś tłoki z korbami od 2,2 10v może są mocniejsze i możliwe że uda się więcej dmuchnąć niż 0,35bara i nie zniszczy silnika.
Ale takie przeróbki to na wakacje planuje robić więcej czasu będę miał ale jak już się wezmę za to to będę zdawał relacje:)
Turbofin- jakie spalanie gazu miałeś przy doładowaniu 0,35??
: 22 maja 2013, 10:33
autor: jacek199315
a nie lepiej dać przepustnice przed kompresor .. i nie trzeba z dv kombinować moje abk jeździło przez 8tyś km z doładowaniem 0,2-0.25 z tym ze abk ma większy stopień sprężania
: 22 maja 2013, 12:53
autor: Fatman94
tylko ze abk ma wtryskiwacze sterowane elektronicznie i dajmy na to jak zjezdzasz na biegu z jakies gory to masz cat off'a a jak ja bym dal przed kompresor przepistnice to by mi go po prostu zalewalo gdybym jechal na benzynie
: 22 maja 2013, 14:02
autor: Audi 80 Polska
W JN też powinieneś mieć cut-off. Zresztą nawet jakby nie było to paliwo jest dawkowane na podstawie ilości zasysanego powietrza, jeśli przepustnica będzie zamknięta=mało powietrza=mało benzyny.