najpierw napisz co chcesz uzyskać i ile chcesz wydać wtedy Ci powiemy czy sobie dać spokój
: 28 lip 2013, 15:08
autor: jacek199315
kompresor +- 1000zł spawanie kolektora +-200-300zł
trzeba policzyć ile powietrza potrzebuje silnik i ile przy jakich obrotach daje kompresor
trzeba policzyć przełożenie dorobić łapy i jakoś napędzić ten kompresor trzeba by zwiększyć lekko dawkę paliwa trzeba ok 2k zł trochę wiedzy minimum podstawy dobrze narzędzia i materiały
i nie ładuje w ten silnik bóg wie ile tylko 0,2-0,25 co daje i tak przyrost 10km i 30nm
u mnie wyglądało to tak
kompresor 800zł
modyfikacja obudowy kompresora +redukcja pod przepustnicę 120zł
rury stalowe 50zł
łączniki silikonowe 100zł
pasek do napędu kompresora 70zł
ecu master od znajomego 200 zł
rolka napinacza 100zł
i kilka gratów o których nie pamiętam i to jeszcze nie jedzie tak jak powinno
: 28 lip 2013, 17:06
autor: piotr15159
Myslalem nad zalozeniem Eaton m65
najgorsze bd wedlug mnie zestrojenie tego wszystkiego w kupe. I redukcja pod przepustnice.
Ogolnie na caly ten sprzecik przeznaczylem sobie okolo 3tys wiec mysle ze powinno wystarczyc
Tak jak mowi jacek myslalem tak na 0.3 doladowac
: 28 lip 2013, 17:41
autor: dr.lolek
i jaki sens jest ladowac 2- klocki i miec 10 koni wiecej :mrgreen:
Ecu master w tamtym msc kupilem za 500zl ;/ i ogolnie ciezko go dostac
potem ktos kumaty musi to zestroic
: 29 lip 2013, 22:02
autor: jacek199315
dr.lolek pisze:i jaki sens jest ladowac 2- klocki i miec 10 koni wiecej
ale jest banan na mordzie ze samemu się ogarnęło i ze jest efekt
: 01 sie 2013, 05:43
autor: piotr15159
Dokladnie jacek taka wlasnie prawda nie sztuka kupic wozek z kompresorem czy tam z turbem . A zrobic samemu taki to jest to , ze ci sie samemu udalo takie cos dokonac niewarzne jaki czas przy tym spedziles ale wazne ze sie udalo
: 08 lip 2014, 16:28
autor: emanuel33
Orientuję się ktoś jak wygląda sytuacja założenia kompresora lub Turbo do Ng który nie ma mechanicznego wtrysku tylko elektroniczny i wtryski od 1.8T? 50KM przyrostu mocy wystarczy stanowczo. Chodzi mi co i jak trzeba zrobić i jakie koszta. Jakie części itd...
: 08 lip 2014, 20:59
autor: Audi 80 Polska
emanuel33 pisze: jak wygląda sytuacja założenia kompresora lub Turbo do Ng który nie ma mechanicznego wtrysku tylko elektroniczny i wtryski od 1.8T?
Sytuacja wygląda dużo lepiej niż posiadanie wtrysku, którego strojenie nie jest tak bezproblemowe, jak strojenie DECa. Zresztą są dwie osoby na forum, które dołożyły kompresor i jeździły na gazie na mikserze.
Wtryski w 1.8T przy fabrycznych 4barach ciśnienia paliwa obrabiają 47,5KM z cylindra (190KM), więc przy 5 garach powinny wystarczyć na 237,5KM <ok>
Co do kosztów, to przy kompresorze trzeba (wersja budżetowa):
kompresor: 800-1000 używka
trochę rur metalowych, łączników gumowych, opaski zaciskowe + ewentualnie spawanie max 500zł
jakiś zawór DV albo blow-off 50-200zł
do tego pasek do napędzania + kółko na wał (jak nie wykorzysta się istniejącego)
+w huk roboty
przy turbo najtaniej wyszłoby wsadzenie kolektora razem turbosprężarką od silnika 2.2 10V turbo MC (jakoś nie mogę znaleźć ogłoszeń). Dojdzie więcej spawanie rur, bo trzeba będzie wydech przerobić, zrobić spływ oleju oraz doprowadzenie oleju do turbosprężarki. Nawet już ktoś kombinował na http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 68757.html
: 09 lip 2014, 22:29
autor: turbofin
piotr15159 pisze:Myslalem nad zalozeniem Eaton m65
najgorsze bd wedlug mnie zestrojenie tego wszystkiego w kupe. I redukcja pod przepustnice.
Ogolnie na caly ten sprzecik przeznaczylem sobie okolo 3tys wiec mysle ze powinno wystarczyc
Tak jak mowi jacek myslalem tak na 0.3 doladowac
Jesli chcesz po kosztach to montaż gażnika przed kompresorem i doładowanie nie przekraczające 0,4 bara. Efekt napewno będzie zadowalający
: 10 lip 2014, 07:18
autor: emanuel33
Szkoda że nie ma żadnych fotek. W temacie tez nie wiele jest opisane. Szkoda. Fajnie by było zobaczyć chociaż fotki jak to wyglądało i przeczytać jak jeździło i czy nadal jeździ
A jak założyć Turbo pozostawiając fabryczny kolektor od Ng?
: 10 lip 2014, 11:33
autor: Audi 80 Polska
emanuel33 pisze:A jak założyć Turbo pozostawiając fabryczny kolektor od Ng?
To raczej niemożliwe, bo na wyjściu tego kolektora pewnie nie będzie miejsca na wsadzenie jakiejkolwiek turbosprężarki.
: 10 lip 2014, 11:35
autor: emanuel33
Trzeba to będzie oblukać i pomierzyć. Nie pali się, więc na spokojnie.
[ Dodano: 2014-10-22, 11:50 ]
Jakieś NG widać jeździ już na Turbo.
Co trzeba zrobić żeby zaturbić NG:
Blok 2.3 10v NG z audi 90quattro dowiercony spływ oleju z turbo
Tłoki 2.3 10v NG zmodyfikowane celem odprężenia silnika
Korby 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
Głowica od 2.0JS na mechanicznej regulacji luzów zaworowych
Wałek rozrządu z 2.1 10v WC
Osprzęt silnika - kolektor wydechowy, podstawa filtra oleju z zasilaniem turbo z 2.2 10v turbo (audi 100)
Turbo KKK K24 Z 2.2 10v turbo (audi 100)
Kolektor dolotowy 2.0 10v JS (passat) plus przepustnica z TPS od volvo
Konwersja z mechanicznego wtrysku na EFI - Sterowanie silnikiem - komputer standalone - Ottomotive DEC1
Wtryskiwacze i zmodyfikowana listwa wtryskowa z 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
: 22 mar 2015, 22:03
autor: rumker28
Witam. Panowie, czy turbinka k 14 da rade doladować 2.3 bez laga od dołu do 5 tyś, tak do 0.4-0.6 bara?? bo mam dziwny pomysł:). nie chcę dużo ładować, bo napędy tego nie wytrzymają, bo wcześniej było 1.8..