Strona 1 z 3

[b4 2.0 ABK] Swap na 1.8T AMB - teoria

: 04 paź 2007, 22:13
autor: okonionen
Witam, mam Coupe ABK z 1992 roku i denerwuje mnie te 115 kucy, po przeczytaniu kilku postów zorientowałem sie ze idzie włożyc tanim kosztem motor od A4 1.8T. Dobrze sie składa bo pracuje na szrocie i wczoraj sprawdziłem że mamy na półce AMB od audi A4 z 2001 roku. Leży z komputerem i wiązką z małym przebiegiem w dodatku jeżdżony na automacie:-).Rozmawiałem z szefem i dostał bym ten motor za 1800zł to taka cena dla mnie bo normalnie chce za niego 3000. Zastanawiam sie czy nie wziąść tego silnika i nie wrzucic go do mojej Coupety tylko nie mam doświadczenia z taką kombinowaną przekładka. Jestem w dobrej sytuacji bo mamy na szrocie dużo cześci do róznych modeli wiec moge eksperymentować. Dodam że w coupe mam włożoną skrzynie od audi A4 1.6 bo wcześniej miałem automata i przekładałem na manual. Skrzynia jest krótsza ale nie szkodzi bo ja mam założone 17 cali felgi wiec i obwód koła jest troche wiekszy jak w orginale. Chciałem was zapytac co potrzebowałbym dokładnie żeby ten silnik zaadoptowac w audiku czy pod tą skrzynie go podepne bo powiem szczerze ze nie chciałbym eksperymentowac z półosiami i piastami no i co musiałbym ewentualnie przerobic? Dodam że AMB ma w serii 170 kucy i zastanawiam sie czy można byłoby tak bezpiecznie podniesc moc na cos okolo 200? Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi

: 04 paź 2007, 22:46
autor: czarekj
Co do mocy to myślę, że spokojnie podciągniesz ten motorek do 200 KM. Tydzień temu wstawiałem chipa do A3 z silnikiem 1,8 T (seria 150 KM) i przyrost rzędu 30 KM jest bez problemu możliwy do uzyskania bez ingerencji w mechanikę pojazdu.
Co do skrzyni to sądzę, że jeżeli odpowiada Ci jej przełożenie to będzie pasowała bez problemu - o ile wytrzyma taką moc.
Sam osobiście do swojej B4 z oryginalnym silnikiem ABK włożyłem skrzynię od A4 o oznaczeniu FPS (wyprodukowana po 2000 roku) i wszystkie śruby i otwory pasowały bez problemu. W najgorszym przypadku będziesz musiał zmienić tuleki ustalające (inne średnice) pomiędzy skrzynią a silnikiem, ale to żaden problem. Koszt przetoczenia to 10 PLN.
Sam osobiście zastanawiam się nad podobnym swapem, ale wszystkie silniki 1,8 T jakie oglądałem na szrotach to były padaczki. Gdybyś miał motorek 1,8 T (najlepiej z przepustnicą na linkę) godny polecenia to daj znać a ja z chęcią podjadę by go obejrzeć i kupić.
Na naszym forum ktoś już chyba zrobił takiego swapa do którego się przymierzasz - to chyba kolega FranoF1, ale pewny nie jestem.

: 05 paź 2007, 09:46
autor: FranoF1
witka...

wszystko zależy od budżetu jaki sobie na to przeznaczyłeś...
skrzynie może zostawić tą z 1,6 ;-) podejdzie tak samo jak starsza z ABKObrazek
zabawa zaczyna sie dopiero z elektroniką, mało który elektronik sie tego lubi podejmowaćObrazek
jeden problem z głowy już masz, bo silnik AMB jest wzdłużny :-) czyli będzie trzeba przerobić łapy...ale to nie wyczynObrazek pomyśl też nad układem wydechowym... no chyba, że masz zamiar dusić silnikObrazek
p.s. nie licz na to iż ktoś przedstawi Ci wszystko na tacy...ponieważ ludzie ładują kase w takie przeszczepy + tuning że mało kto zdradza tajemnice ;-)
poniżej kilka fotek z przeszczepuObrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

nie zapomnij, później o hamulcach :mrgreen:

: 05 paź 2007, 12:02
autor: okonionen
własnie oglądałem ten silnik i jest tam przepustnica sterowana elektronicznie nie szło by przełożyc przepustnicy pod linke?? co wtedy zrobic z kostką od potencjometra przepustnicy??? jak sie zachowa komputer?

: 05 paź 2007, 13:24
autor: czarekj
Jeżeli masz dostęp do silnika z całym oprzyrządowaniem i elektryką to nie rozważaj kwestii jak jest sterowana przepustnica. Z pozycji kierowcy to nie stanowi różnicy. Oba typy silników sa jednakowo dobre do chiptuningu. Jeżeli oryginalnie przepustnica była sterowana silnikiem krokowym , który jest nadal sprawny, to możesz śmiało pakowac taki silniczek do swojej Audi. Po prostu przepustnica na linke jest mniej zawodna. Na niektórych szrotach, gdzie silniczek przepustnicy był słabo zabezpieczony przed uderzeniami po prostu dochodzi do jego fizycznego uszkodznia i dochodzą dodatkowe koszty.

: 05 paź 2007, 19:00
autor: okonionen
a jak jest z pedałami pasują od A4 do B4 ???? bo pedał gazu w tym modelu A4 jest chyba na potencjometr,jak z pompą paliwa?

: 05 paź 2007, 20:35
autor: czarekj
okonionen pisze:a jak jest z pedałami pasują od A4 do B4 ???? bo pedał gazu w tym modelu A4 jest chyba na potencjometr,jak z pompą paliwa?
Z tego co kojarzę to będziesz musiał pokombinować z pedałem gazu. Dlatego właśnie bardziej mnie interesuje motorek z przepustnicą na linkę. Dla chcącego to nic trudnego. Podejrzewam że tp potencjometru przy pedale gazu jest podobny jak przy silniku TDI z B4 . Pompa paliwa od silnika ABK daje odpowiednie ciśnienie wymagane przez silnik 1,8 T (150 KM). Nie wiem jak jest przy motorze 1,8T o większej mocy. Musiałbyś porównywać numery w Etka i sprawdzać czy numery się pokrywają.

: 06 paź 2007, 19:00
autor: FranoF1
to zależy od przepustnicy... u mnie jest sterowana elektronicznie, dlatego trzeba było wstawić nowy pedał gazu...ale mówię Ci, sprawy mechaniczne to drobnostka, schody zaczynają się z elektroniką.... aku powinąłeś zmieścić pod maską tak jak u mnie...seryjna pompa na początku wystarczy... wiatrak z chłodzenia będzie Ci zawadzać...i musisz go zmienić na jakiś mniejszy...

będziesz musiał także ściągnąc imoblilizer... u mnie robił to Masters z Wawy.

: 06 paź 2007, 23:22
autor: okonionen
Frano1 dzieki za każdą porade pisz o wszystkim co Ci sprawiło problemy, ja jeszcze nie zacząłem mam wielkie cisnienie żeby SWAP-ować ale troche sie wacham. Mam wrecz idealną sytuacje bo pracuje na szrocie i moge miec praktycznie wszystkie czesci To jest duży szrot mamy bardzo dużo części do świeżych aut wiec z mechaniką nie powinno być problemów. Chciałbym zrobic z tego silnika z 200ps i wiem ze przy tym silniku nie bedzie to trudne. Nadwozie mam ładne, włożyłem w Coupe dużo pieniedzy ale co z tego skoro jest warte może z 10 tysi, Zeby kupić A3 turbo w miare dobrym stanie trzeba 25 tysi wyłożyć wiec pomyslałem zeby coś mocnego włożyc do Coupe mówią że 1.8T jest najlepszy do swapowania a ja na półce za dobrą kase mam ten 170konny sam czujesz te pokuse ale boje sie ze jak pójde w koszta to mi sie odechce...

: 07 paź 2007, 06:34
autor: czarekj
Wentylatory podejdą od ABK z klimatyzacją lub od TDI - podwójne elektryczne.
Uuuuuuuu ja to myślałem, że kolega ma większe samozaparcie. :-(
Oj chyba niedługo topic umrze śmiercią naturalną, a tak fajnie się zapowiadało.
FranoF1 chyba musimy ogłosic żałobę na forum. :-/

: 07 paź 2007, 20:15
autor: FranoF1
czarekj ja nadal 3mam kciuki za okonionen :-) i mam nadzieje, że przeprowadzi przeszczep ;-)

: 07 paź 2007, 20:48
autor: okonionen
Powiem tak, nakręcam sie coraz bardziej i chyba do tego dojdzie tym bardziej że tak jak mówiłem mam zaplecze części. Mam tu w Olsztynie kolege z forum AKP który sie loguje SERO czy jakos tak, musiałbym pogzebac na forum to bym napisał dokładnie on by mi dużo pomógł bo pracuje w dużej firmie ślusarskiej i mają tam cuda maszyny. Widziałem jak pospawał w swojej S4 wydech i powiem że jest naprawde dobry, po za tym jest elektrykiem więc na elektronice sie też zna wiec musze z nim porozmawiac. Z elektroniką myśle że jakoś musze sobie poradzic mamy tu naprawde dobrego elektryka samochodowego nijakiego pana Baranowskiego i on by sobie z tym napewno poradził ale musiałby poświecic troche czasu a on tani nie jest :cry: . Mojemu kumplowi który swapował G40 do golfa jedynki Cabrio zbudował instalacje od podstaw ale skasował go 3000zł wiec muszę sie zastanowic. U mnie sprawa jest o tyle w miare przyzwoita że mam kompletną wiązke silnika z licznikiem i kompa wiec nie jest tak tragicznie :-) Trzeba tylko spiąć instalacje z tą starą od B4. A cha i jeżeli wiecie to napiszcie jak jest z dopasowaniem licznika od A4 w półke B4 bo w nim jest immobilajzer wiec licznik musi iść chyba że macie inny pomysł poproszę o sugestie. Narazie zbieram wszystkie info na temat takiego SWAP-u bo na dzien dzisiejszy mam jeszcze troche roboty. Pracuje codziennie do 17.00 a po, grzebie sie bo kończe remont silnika mam Enduro XR600R a po skonczeniu musze sie pogrzebac jeszcze przy Scierce kupiłem na zime bo to na tył pędzone więc wywaliłem z niej wszystko co niepotrzebne założyłem Bilsteina i dwa kubły i bede miał do zabawy jak śnieg spadnie :-) no i jak wstawie Coupetke do garażu na swapa to musze miec coś do dojeżdżania do pracy :-) ale jeszcze muszę w niej trochę podłubać pospawać żeby sie nie rozsypała. Wiec jak ją skończe moge Audiolke wstawiac do SWAP-u. Narazie jestem konkretnie nakręcony na ten motorek z turbiną bo taka ładna Coupetka z ABK to nieporozumienie :-) sprzedac jej nie chce bo dla mnie jest w pełni wystarczająca mam w niej wszystko po za Quattro i klimatronikiem (klima oczywiście też jest,skóra,podgrzewane siedzenia, 17 laki orginalne z Cabrio, soczewy do których dokupie przetwornice w niemcu 120 euro i będą xenonki :-) po co sprzedawac takie ładne autko ile mi dadza 10 tysi??? . Także nakrecajcie mnie i mówcie o wszystkim co mnie czeka bo chciałbym sie odpowiednio przygotowac żeby nie stac za długo w garażu. Miesiąc popołudniami i autko musi smigac na wiosne :lol:

: 09 paź 2007, 22:32
autor: Aro69
Nie żebym cię namawiał-ale dasz radę trzymam paluchy za powodzenie tej akcji!!! ;-)

: 10 paź 2007, 14:03
autor: pajak100
Ja to bym zrobił to tak. Z zasilaniem benzynowym dałbym sobie spokój. FranoF1 podłączył to przy pomocy naprawdę niezłego mechesa. Nie powiem bo też kilka cudów już swapowałem z mizernym skutkiem. Co do paliwa jest problem, łatwiej jest znależć iskrę. Ogólnie to widzę w tym wszystkim ogromne koszty, ale na bank warto w porównani do S2.
Moje swapy- dużo ludzi pisze o tzw. swapach?????????????????????
A ja się pytam co to jest swap????
Czy jak ktoś zamieni w audi B3 silnik 1.8 na 2.6 to jego zdaniem to jest SWAP??????
Chyba to jest zwykła wymiana :shock: motoru.
SWAPA to ma FranoF1 , czyli silnik jaki w tym modelu auta nie istniał. I to uważam że można nazwać w pełnym znaczeniu SWAPEM.
Z doświadczenia wiem, że będzie cholerny problem z paliwem i jego dawką w tej przeróbce.
Więc mam pewną propozycję którą sam już opatentowałem w swapach.
Mianowicie dajemy sobie spokój z paliwem i stawiamy na gaz . Dokładnie. Przy odpowiedniej jego ilości czyli przekrojach przewodów z butli do parownika Fi 8 conajmniej i parownik- reduktor największy - czyli landi renzo do 250KM i dwóch mikserach , lub dwóch blosach, auto przyspiesza porównywalnie jak na benzynie.
Jezeli chodzi o turbo ukałd ten ma jedną wadę, sam to doświadczyłem jak w swojej audi200 20VT wykupiłem z allegro wszystkie interkulery.Po prostu jeden strzał gazu i rozerwany interculer. Jednak ja mialem wariant z jednym mikserem, BLOS eliminuje możliwość strzału i jego zdecydowanie polecam. Wtedy akurat nie było Blosa, a dziś naprawdę robi na mnie wrażenie.
To wszystko co mam do powiedzenia w tym temacie. W mojej 20V wczoraj skończył się aparat zapłonu tzn. zębatka i od wczoraj piję, wstawiłem ją już w krzaki :lol:
Pozdrawiam

: 10 paź 2007, 15:17
autor: okonionen
.......no mi sie wydaje że ja myśle o najprawdziwszym swapie bo po pierwsze taki silnik nigdy w Coupe nie siedział po drugie różni go jeszcze różnica pokolen auto z 1992 -silnik z 2002 :-)