Strona 1 z 2

[B3 PP]Zmiana silnika z PP na SD

: 08 lut 2014, 19:06
autor: lascik
Znaleźliśmy dziś na szrocie silnik SD z kolektorami, pompami, filtrem powietrza itd. za 400zł. Chcemy nim zastąpić nasze PP które ma prawdopodobnie uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Chcieliśmy już dziś ten silnik brać, ale najpierw się spytam na forum o ten silnik. Z mocowaniami nie będzie problemu, a jedyne co mnie zastanawia to gaz. Auto jeździ tylko i wyłącznie na gazie. Benzyny to już pewnie nie pamięta. I mam takie pytanie. Jak ten silnik będzie się spisywał tylko na gazie? Coś czytałem że jest tam jakiś tłoczek smarowany benzyną i na jeździe na gazie może być z nim problem. Jak to jest? Będę musiał coś jeszcze zmieniać przy montażu silnika? Co ze skrzynią? Aktualnie mam CAA.

: 08 lut 2014, 21:56
autor: Audi 80 Polska
Tam masz mechaniczny wtrysk a ten tłoczek który się zaciera jest w rozdzielaczu. Jest duże prawdopodobieństwo że trudno będzie zrobić coś aby ten silnik pracował na benzynie bo swap jeszcze bardziej to utrudni.
A może przerób ten silnik na gaźnik to zaoszczędzisz sobie wielu siwych włosów na głowie. Tu inny kolega dał gaźnik do silnika który był też z mechanicznym wtryskiem: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... htm#909945

: 08 lut 2014, 22:40
autor: lascik
Będę jeździł tylko na gazie i się właśnie zastanawiam czy nie będzie problemów z tym tłoczkiem oraz ogólnie problemów na gazie. Będzie odpalany od razu na gazie jak mam teraz w PP i nie ma z tym żadnych problemów. Benzyny nie będę nawet tankował.

: 08 lut 2014, 23:05
autor: Audi 80 Polska
To jak będzie jeżdżone tylko na gazie to tym tłoczkiem się nie przejmuj bo on jest w rozdzielaczy benzyny i jak się zatrze to już więcej na benzynie się nie pojedzie bez wymiany rozdzielacza. Możesz nawet nie montować rozdzielacza albo wymontować tarcze spiętrzającą i zrobić gaz bez kompensacji to lepiej będzie jechać na gazie.

: 09 lut 2014, 08:36
autor: lascik
W takim razie jutro jedziemy po silnik. Dziękuje za pomoc, ale mam jeszcze parę pytań. :mrgreen: Skrzynia będzie bez problemu współgrać z tym silnikiem? Jak będzie jeździć na samym gazie to wiązką silnika nie mam co zawracać sobie głowy? Chyba że jak by chciał kiedyś zamontować AC/BC to bym musiał się nią zainteresować już? Wydech zostaję ten sam? Jak już wszystko zmienię to jadę na stację diagnostyczną, tam mi wystawią papierek i z tym do wydziału komunikacji i ubezpieczyciela?

: 09 lut 2014, 10:20
autor: Audi 80 Polska
lascik pisze: Skrzynia będzie bez problemu współgrać z tym silnikiem?
Raczej będzie za krótka co dobije się na spalaniu.
lascik pisze:Jak będzie jeździć na samym gazie to wiązką silnika nie mam co zawracać sobie głowy?
Możesz zrobić na większej części osprzętu z PP jak np. zapłon. Tylko w SD masz elektronicznie regulowany kont wyprzedzenia zapłonu więc musisz wsadzić aparat z PP z mechanicznym regulatorem. Tylko zobacz czy w SD nie idzie ten większy aparat bo wtedy będziesz musiał kombinować jak kolega z temacie do którego dałem linka wcześniej. Ale chociaż nie będziesz musiał zwalać deski rozdzielczej w jednym i drugim aucie aby wyjąć wiązkę.
lascik pisze:Wydech zostaję ten sam?
Prawdopodobnie portki będą inne ale pozostała część od portek powinna pasować.

Z papierami nie pomogę bo nigdy tego nie załatwiałem.

: 09 lut 2014, 10:38
autor: lascik
Jak oglądaliśmy ten silnik to raczej tam jest chyba mechaniczny regulator

: 09 lut 2014, 11:47
autor: Audi 80 Polska
lascik pisze:Jak oglądaliśmy ten silnik to raczej tam jest chyba mechaniczny regulator
Sprawdziłem w książce że tam powinien być aparat bez regulatora bo kąt wyprzedzenia zapłonu jest sterowany elektronicznie.

: 10 lut 2014, 17:03
autor: lascik
Silnik przytargany. Aparat zapłonowy zmieniliśmy na ten podciśnieniowy jak w obecnym silniku. A może lepiej było brać 1.8 z golfa na gaźniku, ale nie miał by tej mocy co na 1.9. A jakby coś nie grało z tym mechanicznym wtryskiem to można bez problemu przełożyć głowicę z gaźnikiem od 1.6 i będzie miało tą samą moc jak na wtrysku?

: 10 lut 2014, 17:32
autor: Audi 80 Polska
lascik pisze: A może lepiej było brać 1.8 z golfa na gaźniku, ale nie miał by tej mocy co na 1.9.
Też musiałbyś się pobawić w przekładanie osprzętu silnika aby zamontować go poprzecznie.
lascik pisze:A jakby coś nie grało z tym mechanicznym wtryskiem to można bez problemu przełożyć głowicę z gaźnikiem od 1.6 i będzie miało tą samą moc jak na wtrysku?
Raczej będzie mniejsza moc bo pewnie SD ma większe zawory i bardziej agresywny wałek rozrządu. Jakbym miał wsadzać gaźnik do tego zestawu to założyłbym tylko kolektor z gaźnikowca i jakiś zmodzony gaźnik. Zresztą miksery gazu montowane przy mechanicznym wtrysku zazwyczaj mają taki mały otwór że nieźle zmniejszają moc.

: 10 lut 2014, 19:19
autor: lascik
Jak krecilismy ręcznie walem to ciężej bylo kręcić w 1.8 niż w 1.9 . Czy mamy się czegoś obawiać?

: 10 lut 2014, 20:26
autor: Audi 80 Polska
To opór sprężania czy jakiś jednostajny opór nie związany ze sprężaniem?

: 10 lut 2014, 20:48
autor: lascik
Opór sprężania.

: 10 lut 2014, 22:20
autor: kamiloss2
lascik pisze:Jak krecilismy ręcznie walem to ciężej bylo kręcić w 1.8 niż w 1.9 . Czy mamy się czegoś obawiać?
to może być problem z uwagi na to, że kto wie jak wcześniej owe silniki były użytkowane.
To że 1.9 nie od dziś wiadomo że ma tam 112km w serii a 1.8 zapewne gaźnikowiec max 90
ale kto teraz powie nie odpalając obu tych silników który lepszy... Jeżeli lżej kręci na "sucho" to ta kompresja musi gdzieś tam uciekać, nadpalone zawory, pęknięta głowica, najechane pierścienie, możliwości jest wiele. Teraz już macie silnik u siebie możecie go założyć, odpalić i zobaczyć co z tego będzie ew. zamienić o ile macie taką możliwość.

: 11 lut 2014, 06:17
autor: lascik
Jest możliwość żeby kompresja uciekala chlodnica oleju?