witam, jako ze chwilowo plan swapu na 1.8 t odszedl na kilka miesiecy, chcialbym zapytac co mozna zrobic na ta chwile z moim DZ aby to troche bardziej chcialo sie odpychac:)
pytan wlasciwie mam kilka konkretnych, a mianowicie:
- zmiena walka rozrzadu(jezeli jest sens to na jaki)
- wydech (tu pytanie 2,25 cala czy 2,5 cala, na ta chwile o ile sie nie myle jest cos okolo 2,1 cala:))
- czy jest sens robic ten pelny przelot (kat out, full przelot plus jakis koncowy, tylko wtedy jaki?) i czy da sie jakis sensowny dzwiek wtedy z tego uzyskac
- lekkie kolo zamachowe ( mam opcje zrobic samemu bo pracuje w firmie gdzie jest to mozliwe tylko czy to cokolwiek da przy tym silniku)
- uklad dolotowy ze stozkiem? czy lepsza opcja bedzie sama wkladka K&N (i gdzie taka dostane)
- cos mozna pozmieniac z dolotem(mowa o kolektorze)? (jakies polerowanie czy cos? tylko co dokladnie... )
poki co pamietam tyle;D jezeli ktos jest w stanie cos powiedziec o tych modyfikacjach to z gory dziekuje:* oczywiscie za rady, badz inne pomysly dziekuje tez rownie brdzo:):D
: 23 mar 2014, 20:10
autor: kamiloss2
kilka koni Ci przybędzie a wydasz ok 1000zł... jeśli piszesz, że planujesz przekładkę na 1,8t to odłóż te pieniądze i zainwestujesz w nowy silnik.
A co do tematu to sporo rezerwy mocy w silniku tkwi w głowicy, porting czy też ostry wałek ale to są koszta a efekt mizerny w poruwnaniu do doładowanego silnika
: 23 mar 2014, 20:18
autor: test2
ale jesli chodzi np o wydech to juz by mogl zostac wtedy do 1.8 t:) wiec moglbym go juz zrobic:) wkladka filtra pewnie tez jakiejs kosmicznej ceny nie ma:D wszystko bym robil sam wiec koszt tyle co czesci...
przerobienie badz jakie kolwiek mody kolektora dolotowego/ wydechowego tez jestem w stanie zrobic u siebie w firmie:) wiec wiesz... moze nie bedzie tak drogo:D
: 23 mar 2014, 21:19
autor: turbofin
Można dołożyć kompresor do tego silnika co masz
: 23 mar 2014, 23:20
autor: test2
a duzo z tym roboty? i czy przyrost mocy warty swieczki? kompresor mega sprawa...
: 24 mar 2014, 18:38
autor: turbofin
Ilość roboty i poświęcony czas jest zależny od Ciebie jak sobie to wykombinujesz i jaką wiedzę posiadasz.
Tu znajdziesz opis instalacji kompresora do gażnikowego Audi na LPG:
ładnie:) musze sie zastanowic, kompresor to taka dobra zabawka by byla przed 1.8 T a koszt chyba wcale nie taki wielki:)
ktos jest w stanie polecic srednice wydechu?:D i najlepiej z czego zrobic i gdzie zamowic stal?
: 24 mar 2014, 19:35
autor: turbofin
Srednica 60mm zew i 57 mm wew powinna starczyć do 200KM
Jak sam sobie zrobisz to wystarczy 1500 zeta
: 24 mar 2014, 23:52
autor: jacek199315
kompresor w dobrym stanie da się wyrwać za 800Ł potem wizyta w hydraulicznym trochę rur spawanie strojenie i ogień
rury kupić można w praktycznie każdym składzie budowlanym ale na początek polecam odwiedzić jakiś szrot mozna za grosze wyrwać kawał dobrej rury ja ostatnia za 3 m rury 60mm nierdzewki dałem 10zł starczyła na wydech i jeszce kawał został ludzie wywalają naprawdę dobre rzeczy czasem
: 25 mar 2014, 13:05
autor: turbofin
Jacek199315 w jaki sposób zrobiłeś u siebie wydech? na ilu tłumikach? Możesz podać jakie tłumiki zastosowałeś?
: 25 mar 2014, 13:32
autor: jacek199315
zamiast katalizatora strumienica środkowego brak zrobiony przelot końcowy pochodzi z BMW E32 735 dwururka
: 25 mar 2014, 19:32
autor: test2
i jaki dzwiek tego jest? bo u mnie chcialbym zrobic pelen przelot z koncowym wlasnie jakims, pod reka mam ori od imprezy gt... ale co za dzwiek bedzie to nie wiem;/ pozatym, panowie sa jakies skupy katalizatorow czy cos?:)
: 25 mar 2014, 20:10
autor: IC69
0pieka pisze:sa jakies skupy katalizatorow czy cos?
niesamowite wielkie dzieki,
wracajac do tematu,
nikt nic nie mowi, wiec rozumiem ze jednak nie ma sensu modzic tego silnika?
lepiej dac sobie poki co spokoj?
jedyne co to ten wydech dziabnac...
: 25 mar 2014, 22:02
autor: jacek199315
0pieka pisze:i jaki dzwiek tego jest
głośno bardzo nie jest mieści się w normie choć jak się przygazuje to silnik słychać dość mocno